Helm kopen maar welke?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
wijnandnop
Berichten: 31
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 20:17
Locatie: Kelpen-Oler

Ga aanstaande zaterdag een xr 600 ophalen. Na een aantal jaren niet meer gereden te hebben weer eens proberen. Zoek eigenlijk een geschikte helm. Vroeger had ik een Nolan (off road helm) met een in en uitschuifbaar vizier.

Zijn die er nog? Wat kunnen jullie aanraden? 2ehands lijkt me geen optie?

Alvast Bedankt voor de reactie. Groet, Wijnand :)
YZF250
Berichten: 368
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 17:16

2dehands is wel degelijk een optie :) En ik denk zelfs de beste optie voor iemand die het na jaren nog eens wil proberen:) Op 2dehands.be of .nl kan je nogal wat helmpjes vinden:)
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:shock: Is geen optie lijkt mij. Je weet nooit wat er met die helm is gebeurd.
Voor ong. € 100,- heb je tegenwoordig al een helm, bovendien is het overal opruiming dus doe je voordeel.
Je hebt maar 1 hoofd en stel hersens, wees er zuinig op. :wink:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Je hebt inderdaad maar 1 hoofd dus koop iets goeds. Als je een goedkoop potje koopt en je blijkt alles erg leuk te vinden, dan ben je op een goedkoop ding gauw uitgekeken en blijkt bij langer dragen het comfort toch minder.
Zo heb ik een Airoh Knight replica thuis liggen maar draag ik voor lange trips het liefst een Arai helm. Die zit na jaren nog steeds als gegoten.

Stel je vindt het rijden tegenvallen dan brengt een a-merk helm op marktplaats ook nog iets op.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
RvD
Berichten: 213
Lid geworden op: wo sep 19, 2007 19:58

Hmm, erg herkenbaar. Heb een mooie Lazer Everts replica. Maar als we een weekend gaan rijden in Frankrijk zet ik toch m'n gewone witte Arai op.
gabe
Berichten: 141
Lid geworden op: do okt 02, 2008 21:41
Locatie: grou

omdat het offroad gebeuren nieuw voor me was ben ik daar met een goedkope helm ingestapt. voor iets van 25 euro had ik er een eentje bij de lidl, gewoon met alle goedkeuringen. zit niet perfect, qua geluid is het een draak, maar voor die paar uurtjes crossen is het prima. ze zijn zo nu en dan daar weer in de aanbieding.

voor de weg gebruik ik een shoei, koste 15X zoveel en is ook minstens 5x zo goed. maar met dezelfde type goedekeuring.

bij de goedkope lidl helm heb ik trouwens nog wel een crossbril moeten kopen. die koste 50, ik wil wel graag alles goed kunnen zien ;-)
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Met een Airoh Runner heb je een mooie helm voor een niet al te dure prijs. Kijk eens in "mijn" winkel!!.
Als noppenforum lid, kan ik ook nog wel iets voor je doen.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
De Zandhapper
Berichten: 59
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 18:50
Contacteer:

Hey wijnand
Ben je al een beetje geslaagd voor je kleding en helm?
Polo in kleve had je zo langs kunnen rijden toen je de xr ophaalde
Die hebben ook een mooi cross assortiment.
groeten En veel plezier met de xr.
wijnandnop
Berichten: 31
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 20:17
Locatie: Kelpen-Oler

Hé bedankt voor je reactie, ik ga eens kijken daar! En de XR bevalt super. Zoek alleen nog mensen die ook op za of zondagochtend willen rijden in de buurt van weert of roermond. Heb je misschien nog tips om dergelijke mensen op te sporen?
bedankt voor je bericht. Groet, Wijnand


gabe schreef:omdat het offroad gebeuren nieuw voor me was ben ik daar met een goedkope helm ingestapt. voor iets van 25 euro had ik er een eentje bij de lidl, gewoon met alle goedkeuringen. zit niet perfect, qua geluid is het een draak, maar voor die paar uurtjes crossen is het prima. ze zijn zo nu en dan daar weer in de aanbieding.

voor de weg gebruik ik een shoei, koste 15X zoveel en is ook minstens 5x zo goed. maar met dezelfde type goedekeuring.

bij de goedkope lidl helm heb ik trouwens nog wel een crossbril moeten kopen. die koste 50, ik wil wel graag alles goed kunnen zien ;-)
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Kijk maar eens bij BCS in St.Joost. Hebben volgende week uitverkoop en een grote keus aan Kenny helmen. Zeer goed spul voor weinig geld.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
wijnandnop
Berichten: 31
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 20:17
Locatie: Kelpen-Oler

thank you, greets :)

pruus schreef:Kijk maar eens bij BCS in St.Joost. Hebben volgende week uitverkoop en een grote keus aan Kenny helmen. Zeer goed spul voor weinig geld.
jeroen1
Berichten: 23
Lid geworden op: do apr 14, 2005 23:36

Mocht je nog wat zoeken; ik heb eventueel nog wat AXO kleding, helm 125,-. Kledingset 100,- Alles is nieuw en nog in de verpakking.
Kan foto's sturen.
Groeten, Jeroen
wijnandnop
Berichten: 31
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 20:17
Locatie: Kelpen-Oler

wijnandnop schreef:thank you, greets :)

pruus schreef:Kijk maar eens bij BCS in St.Joost. Hebben volgende week uitverkoop en een grote keus aan Kenny helmen. Zeer goed spul voor weinig geld.
Ben geslaagd bij Heuts Automaterialen een (gekeurde) helm voor € 37.00. Tis niet te geloven.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Voor die €37.= kan die helm best nog wel eens veilig zijn :?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
traalala
Berichten: 37
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 20:05

Wat extra gel in je haar is nog veiliger denk ik..
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Dat je het offroad rijden niet al te duur wil maken dat snap ik, maar het laatste waar je op moet bezuinigen is toch we je veiligheid.

Je gaat mij niet wijsmaken dat een helm van 37,- euro veilig kan zijn.
CRF450X '08
wijnandnop
Berichten: 31
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 20:17
Locatie: Kelpen-Oler

wr450f'05 schreef:Dat je het offroad rijden niet al te duur wil maken dat snap ik, maar het laatste waar je op moet bezuinigen is toch we je veiligheid.

Je gaat mij niet wijsmaken dat een helm van 37,- euro veilig kan zijn.
Ik ga ervanuit dat een gekeurde helm in eerste instantie OK moet zijn. Natuurlijk, helmen zijn er in allerlei prijsklassen en overdrijven kan ook. En had ik een wegmotor die over de 200 km per uur loopt dan hoort er ook een andere soort helm bij. Alles in verhouding zien denk ik maar.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Ik had vroeger altijd Lazer helmen maar nu heb ik voor het eerst een Kenny. Op zich bevalt hij kwa pasvorm wel goed maar dat deden de Lazers ook altijd.

De Kenny is wel wat meer open aan de voorkant en dat heeft voor en nadelen. Voordeel is meer lucht, nadeel is meer kou en TAKKEN! Ik heb al een paar keer mijn neus goed bezeerd aan een tak. B

Nou ja... Weer een puntje om bij de volgende helm op te letten...
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
wijnandnop
Berichten: 31
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 20:17
Locatie: Kelpen-Oler

speedphreax schreef:Ik had vroeger altijd Lazer helmen maar nu heb ik voor het eerst een Kenny. Op zich bevalt hij kwa pasvorm wel goed maar dat deden de Lazers ook altijd.

De Kenny is wel wat meer open aan de voorkant en dat heeft voor en nadelen. Voordeel is meer lucht, nadeel is meer kou en TAKKEN! Ik heb al een paar keer mijn neus goed bezeerd aan een tak. B

Nou ja... Weer een puntje om bij de volgende helm op te letten...
Daar heb je inderdaad een punt. Helaas moet ik nu even wachten met rijden van het hele blok ligt momenteel in de revisie. Nwe zuiger, cilinder, lagers en de hele ratteplan. Maar ja dan kunnen we weer even vooruit.
Plaats reactie