Hij is toen 3mm diker geworden, wat een stijfere vork opleverd.
echter de binnen veren zijn toen slapper geworden, als je van hard rijden en/of off-road rijden houd kan je ze beter vervangen door progesivere veren zoals deze..
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 04ea3c4f7b
Simpel gezegt zijn deze veren eerst wat soepeler en hoe verder ze ingaan steeds stugger, op de weg duikt je BIG niet zo ver meer naar voren bij hard remmen met de v-rem en in het terrein heb je meer controlle over het v-wiel..
Deze zijn simpel te monteren, zorg dat het v-wiel vrij in de lucht hangt en draai de klembouten van de bovenste kroonplaat los.
Draai dan de afsluit moeren boven op de v-vork los, haal de vul bussen en de veren er uit, stop de nieuwe veren er in en laat de vul bussen er uit.. en klaar ben je..
Wil je ook de olie vervangen, wat ik sterk aanraad want de kans is groot dat dat nog nooit gebeurd is

Dan v-rem klauw los, v-wiel er uit en spatbord er af..
Dan klem bouten van de bovenste kroonplaat los, draai de afsluit moeren boven op de v-vork een slag los [ als de poot er uit is is dat lastig ]
bouten onder kroon plaat los en trekken maar [om het makelijker te maken bij de- of montage schroefer draaier in de spleet van kroonplaat tikken..
Vork leeg gieten, spoelen met petroleum en nacht laten drogen..
Vullen: DR 750
Standard Set Up - 175mm is de luchtkamer, druk de vork helemaal in zonder de veer erin, meet dan van af de boven kant tot de olie moet dus 175mm leeg zijn (ca. 466ml 10# olie]
DR 800; van af 1991
Standard Set Up - 140mm (ca. 663ml 10# olie]
Lekkende keeringen van de v-vork.
V-vork er uit en dan 2 manieren om te vervangen.
Simpel;
Prik 2 gaatjes in de keering tegen over elkaar met een priem in het midden van de keering, dan 2 dunnen parkers er een stukje indraaien
[ zeg 6-7mm ] dan kruis gewijs met tangetje er uitwrikken..
{met dank voor de tip Hans H}
dan nieuwe erin tikken met een stuk pvc buis met diameter van 50mm..
Uitgebreid;
als je ook de teflon geleiders wil controllen op slijtage..
Demonteren zoals bij olie wissel...
Vork leeg.
DR 750;
koop bout met kop van 24mm en 2 passende moeren 24 mm, borg bijde moeren zo strak mogelijk tegen elkaar aan, bout in vork, pak alle verlengers uit je doppen set en die op de bout, inbus sleutel in de onderkant en draaien maar, zat bij mij gruwlijk vast..
dan kan je de keering er uittrekken door de binnen poot uit de voet te trekken..
DR 800 SR43;
zelfde verhaal maar dan met bout met kop van 30mm..
probleem hier is dat ratel dop 30mm niet in de vork past

dus kijk of je moeren kan vinden met kop maat 27mm.. [dop 27mm is grootste die in de binnenpoot past]
of slijp de bovenste moer voorzichtig schuin af tot je ratel dop 27mm er muurvast op kan slaan..
zie ook;
http://home.germany.net/avehrenb/Big/gabel.html
Filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=gcY-su4Axw4
maar sla de glijbus en keering er niet in met een schroefendraaier maar met een passend stuk PVC buis!
! nog een tip;
om de luchtkamer af te meten neem je een grote injektiespuit en een stuk slang wat er op past..
als je de luchtkamer op 160mm wil zetten doe dan een tyrap om de slang gemeten van af de onderkant op 160mm..
hang de slang in de vork met de tyrap gelijk met de rand en zuig de olie die er teveel in zit uit

hier nog wat meer invo http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=14465
Suc6 Zappa