Na altijd trouw m'n olie te verversen, wil ik weer m'n olie eraf laten en krijg de plug echt met geen mogelijkheid meer los!
Ben nu met een moordenaar bezig geweest, maar niks werkt.
Bout is nu dus helemaal rond godverdomme!
Nou is ie wel wat nat geworden in Hapert ( begon opeens lokaal erg te regenen zeg maar.. ), zou het daarmee te maken kunnen hebben?
karterplug
Moderator: ghulst
Klinkt flauw maar meestal worden deze pluggen te vast gezet.
20 Nm voor de aftapplug,
6 Nm voor de oliefilter inbusjes
en 15 Nm voor het grove oliefilter.
In jouw geval als de zeskant rondgedraaid is kun je er een moer op laten lassen en dan losdraaien. Voordeel is dat tijden het lassen de plug warm wordt en makkelijker loskomt. Let natuurlijk wel op dat e.e.a. met beleid gebeurt.
Suc6
Gr Mark
20 Nm voor de aftapplug,
6 Nm voor de oliefilter inbusjes
en 15 Nm voor het grove oliefilter.
In jouw geval als de zeskant rondgedraaid is kun je er een moer op laten lassen en dan losdraaien. Voordeel is dat tijden het lassen de plug warm wordt en makkelijker loskomt. Let natuurlijk wel op dat e.e.a. met beleid gebeurt.
Suc6
Gr Mark
Bedoel je dat je ermee in de sloot bent gereden?
Aantal methodes die ik gebruik bij vaste bouten:
- Altijd overgaan op ring op doppensleutels als de bout érg strak lijkt te zitten
- Los schrikken door enkele ferme tikken op de bout te geven, eventueel op de sleutel te tikken terwijl je kracht zet.
- Heet stoken met verf brander
- Ergste geval slagmoer sleutel gebruiken en bout vervangen.
Gebruik GOED gereedschap, hiermee voorkom je dat je de boel kapot draait.
En jouw geval zijn deze tips te laat, en zul je het moeten doen met de eerder genoemde tips.
Aantal methodes die ik gebruik bij vaste bouten:
- Altijd overgaan op ring op doppensleutels als de bout érg strak lijkt te zitten
- Los schrikken door enkele ferme tikken op de bout te geven, eventueel op de sleutel te tikken terwijl je kracht zet.
- Heet stoken met verf brander
- Ergste geval slagmoer sleutel gebruiken en bout vervangen.
Gebruik GOED gereedschap, hiermee voorkom je dat je de boel kapot draait.
En jouw geval zijn deze tips te laat, en zul je het moeten doen met de eerder genoemde tips.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Zorg in ieder geval dat de motor goed warm is voor je hem probeert los te draaien. Het aluminium van het carter zet meer uit dat het staal van de bout. Zo kom'tie misschien al een beetje los.
En zoals mark20v al schrijft. Niet te vast zetten. Een carterplug heeft niks te houden behalve zichzelf.
En zoals mark20v al schrijft. Niet te vast zetten. Een carterplug heeft niks te houden behalve zichzelf.
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Wat voor motor? Indien een beetje zwaar beestje, is het carter zeker sterk genoeg om er eens op te tikken met een niet al te zware hamer. Dan plet je namelijk de ring, of de oxide die tussen de draad zit iets. Zal de eerste keer niet zijn dat je dan de bout zonder moeite losdraait. Moer oplassen is ook een goeie, door de hitte komt alles ook los, zeker in een alu-carter.klomp schreef:Na altijd trouw m'n olie te verversen, wil ik weer m'n olie eraf laten en krijg de plug echt met geen mogelijkheid meer los!
Ben nu met een moordenaar bezig geweest, maar niks werkt.
Bout is nu dus helemaal rond godverdomme!
Nou is ie wel wat nat geworden in Hapert ( begon opeens lokaal erg te regenen zeg maar.. ), zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Belangrijk:
Als je het niet goed los krijgt (geld zeker bij een stalen bout in alu), eerst even op kloppen met een hamer, dat scheelt de wereld.
het is een husaberg.
ik heb 'm zeker niet te strak aangedraaid, omdat ik daar erg huiverig voor ben. Bovendien ververs ik de olie regelmatig, nooit een probleem gehad.
Het tikken met de hamer heb ik ook geprobeerd EN ik heb goed gereedschap.
Maar idd, een moer erop lassen zou de oplossing kunnen zijn. ga ik proberen.
ik heb 'm zeker niet te strak aangedraaid, omdat ik daar erg huiverig voor ben. Bovendien ververs ik de olie regelmatig, nooit een probleem gehad.
Het tikken met de hamer heb ik ook geprobeerd EN ik heb goed gereedschap.
Maar idd, een moer erop lassen zou de oplossing kunnen zijn. ga ik proberen.
Laatst gewijzigd door klomp op vr nov 02, 2007 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Was toch mooi weer die dagklomp schreef:Nou is ie wel wat nat geworden in Hapert ( begon opeens lokaal erg te regenen zeg maar.. ), zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Dus ik gok dat je hebt gezwommen
Is de plug van aluminium ? Let er in ieder geval bij het lassen van een moer op de plug dat je wat electronica (mn. CDI) afkoppeld.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
ik vrees dat je goed hebt gegokt sjoske. kopje onder met m'n yellow submarine...
maar wat dat lassen betreft, dat laat ik sowieso aan iemand over die het kan. ik heb al genoeg gesloopt vrees ik
maar wat dat lassen betreft, dat laat ik sowieso aan iemand over die het kan. ik heb al genoeg gesloopt vrees ik
Er was toch plaats genoeg naast die slotenklomp schreef:ik vrees dat je goed hebt gegokt sjoske. kopje onder met m'n yellow submarine...
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik kreeg hulp van een kameraad, die kwam in z'n gereedschapkist een oude dop nr 12 tegen.
Die heeft ie er met geweld op geslagen en dat ging goed!
De motor had trouwens geen water binnen gekregen tijdens z'n doop.
Mijn weekend kon niet meer kapot!
Heb de KTM dag zelfs nog gereden!
Iedereen trouwens nog bedankt voor de tips!
Die heeft ie er met geweld op geslagen en dat ging goed!
De motor had trouwens geen water binnen gekregen tijdens z'n doop.
Mijn weekend kon niet meer kapot!
Heb de KTM dag zelfs nog gereden!
Iedereen trouwens nog bedankt voor de tips!