ik heb van een collega een 600 lc4 uit 1990 gekocht, maar ik heb een paar vraagjes: wat is de juiste start procedure en waar is die knop op de caberateur voor? ik dacht koud /warm maar waneer is die aan?
als je hem uittrekt of in duwt? alvast bedankt mannen( dames?)
starten ktm lc4
Moderator: ghulst
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
knop in is voor warme start. Je drukt dan een naald onder je gasschuif waardoor ie iets openstaat.
Als hij slecht start, monteer dan een nieuwe naald en naaldgeleider.
Verder tegen de compressie aanzetten, kleplichter in en iets doortrappen.
Kickstarter weer omhoog en trappen zo hard je kan met je rechterhand op het zadel.
suc6
Als hij slecht start, monteer dan een nieuwe naald en naaldgeleider.
Verder tegen de compressie aanzetten, kleplichter in en iets doortrappen.
Kickstarter weer omhoog en trappen zo hard je kan met je rechterhand op het zadel.
suc6
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Hmmm, dat is als je te kort bent om er op te zitten. Als dat wel kan, is het veel makkelijker. Tenminste, zo start ik.Freek schreef:Verder tegen de compressie aanzetten, kleplichter in en iets doortrappen.
Kickstarter weer omhoog en trappen zo hard je kan met je rechterhand op het zadel.
suc6
Twente Rulez!
De mijne start ik meestal staand naast de machine (omschrijving Freek), maar als ik er vertrouwen in heb (motor heeft recent gelopen en is reeds afgekoeld) trap ik 'm met 1 trap vanuit het zadel aan.
Naast de fiets kan ik meer kracht zetten waardoor hij harder ronddraait en daardoor ook een extra slag maakt (=meer kans op lopen). Ook is het minder vermoeiend dan zittend trappen.
Verder is het zaak goed te weten hoe de choke moet staan. Dit is afhankelijk van de afstelling en de carburateur op de fiets (Bing of Dellorto).
Anekdote: Vorig jaar gekeken bij iemand die graag van zijn LC4-600 af wilde. Hij had last van z'n knie (van voetbal of zo) en had altijd al een dikke rechter knie voordat-ie liep. Op dat moment werden we het niet eens over de prijs, en toen ik wegreed heb ik mijn LC4-600 gewoon vanuit het zadel gestart, dus met links. Ik zal nooit vergeten hoe hij keek!
Een week later belde hij op dat we'm konden hebben voor onze prijs
Maurice
Naast de fiets kan ik meer kracht zetten waardoor hij harder ronddraait en daardoor ook een extra slag maakt (=meer kans op lopen). Ook is het minder vermoeiend dan zittend trappen.
Verder is het zaak goed te weten hoe de choke moet staan. Dit is afhankelijk van de afstelling en de carburateur op de fiets (Bing of Dellorto).
Anekdote: Vorig jaar gekeken bij iemand die graag van zijn LC4-600 af wilde. Hij had last van z'n knie (van voetbal of zo) en had altijd al een dikke rechter knie voordat-ie liep. Op dat moment werden we het niet eens over de prijs, en toen ik wegreed heb ik mijn LC4-600 gewoon vanuit het zadel gestart, dus met links. Ik zal nooit vergeten hoe hij keek!
Een week later belde hij op dat we'm konden hebben voor onze prijs
Maurice
mannen ,bedankt alvast voor de start tips,ik heb goede ervaringen met xr 600 en heb ook 2jaar yz 400f gereden fijne fietsen ik had ook nooit start problemen maar ik heb een jaar geleden ernstig ongelijk gehad met wild crossen(gebroken been links/verbrijzeld onderbeen rechts/en verbrijzeld onderarm/pols)ik heb nu dus een goedkoop motortje gekocht om te kijken of t weer een beetje gaat,rijden gaat goed alleen starten niet helemaal soepel,links trappen lukt me helemaal niet ,er naast staan en met rechts gaat op zich goed maar ik trap denk (nog) niet hard genoeg,maar ik wilde in ieder geval de juiste manier weten anders lukt t helemaal niet,volgens mij is jullie start procedure de zelfde als bij de yamaha,s,ik moet ook nog even aan de choke stand wennen ,maar dat zal wel goed komen naar een tijdje.
hoi,
ik heb nu juist een ktmLC4 600 gekocht zou van 95 moeten zijn (1ste inschrijving toch in '95)
Ik trap met links terwijl ik rechtstaover de moto, gewoon ff zittend de decompressiedoen en dan ff beetje springen ,dan start ie vaak van de eerste keer mjah ik ben nu wel 1m97 groot dus dit zal wss niet voor iedereen werken :s
Maar een klein sprongetje maken en beetje naar links leunen helpt veel
En beetje experimenteren met de choke
ik heb nu juist een ktmLC4 600 gekocht zou van 95 moeten zijn (1ste inschrijving toch in '95)
Ik trap met links terwijl ik rechtstaover de moto, gewoon ff zittend de decompressiedoen en dan ff beetje springen ,dan start ie vaak van de eerste keer mjah ik ben nu wel 1m97 groot dus dit zal wss niet voor iedereen werken :s
Maar een klein sprongetje maken en beetje naar links leunen helpt veel
En beetje experimenteren met de choke
mijn ervaring met de 600LC4 .. : 1 je trapt de kickstarter een aantal malen naar beneden met t gas open en de kleplichter ingeknepen
2 dan trap je de kickstarter zonder kleplichter naar beneden tot ie niet verder wil ( compresieslag)
3 je laat de kickstarter terug komen en trapt deze met ingeknepen kleplichter naar beneden tot deze in horizontale stand staat ...
4 laat de kickstarter terug komen en trap deze nu met volle kracht naar beneden ..
dit alles gaat int echt natuurlijk vele malen sneller als dat ik t beschrijf .. maar het is voor mijn LC4 de enigste manier om m aan de plof te krijgen .. bij een warme motor is dit principe het zelfde maar dan met de warmstart knop op de carburateur INGEDRUKT .... ook na het vallen start de LC beter als je een aantal keren met ingeknepen kleplichter de kickstarter naar beneden trapt.... ( niet vallen is natuurlijk beter )
2 dan trap je de kickstarter zonder kleplichter naar beneden tot ie niet verder wil ( compresieslag)
3 je laat de kickstarter terug komen en trapt deze met ingeknepen kleplichter naar beneden tot deze in horizontale stand staat ...
4 laat de kickstarter terug komen en trap deze nu met volle kracht naar beneden ..
dit alles gaat int echt natuurlijk vele malen sneller als dat ik t beschrijf .. maar het is voor mijn LC4 de enigste manier om m aan de plof te krijgen .. bij een warme motor is dit principe het zelfde maar dan met de warmstart knop op de carburateur INGEDRUKT .... ook na het vallen start de LC beter als je een aantal keren met ingeknepen kleplichter de kickstarter naar beneden trapt.... ( niet vallen is natuurlijk beter )
4 strokes only !!
- KTM Jeroen
- Berichten: 21
- Lid geworden op: vr nov 19, 2004 21:23
- Locatie: Groningen
Joebar,
Waar kan ik die warmstart knop vinden? Ik zit namelijk met een probleem dat mij '91 KTM LC4 600 warm niet wil starten.
Tot vanavond wist ik niets van die knop..... Kun je mij uit de brand helpen?
Waar kan ik die warmstart knop vinden? Ik zit namelijk met een probleem dat mij '91 KTM LC4 600 warm niet wil starten.
Tot vanavond wist ik niets van die knop..... Kun je mij uit de brand helpen?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Starten is altijd erg lastig. Ik heb net alleen een uur zitten trappen om hem aan te krijgen. Normaal een aantal keren trappen en hij loopt,zojuist ook,hij liep een paar seconden en daarna uit. Met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Wie helpt?
Water in carburator dat bevroren is ?
Heb ik ook al eens gehad
Jo VdB
Heb ik ook al eens gehad
Jo VdB
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Net nog even geprobeerd maar geen enkele klap.
Ik moet die bougie er uit hebben alleen ik heb geen sleutel.Past een standaard sleutel of zijn er speciale maten?
Ik moet die bougie er uit hebben alleen ik heb geen sleutel.Past een standaard sleutel of zijn er speciale maten?
sleutel 21 pas normaal o pde boudgie dacht ikHouten Klaas schreef:Net nog even geprobeerd maar geen enkele klap.
Ik moet die bougie er uit hebben alleen ik heb geen sleutel.Past een standaard sleutel of zijn er speciale maten?
Idem: Een op de juiste lengte afgezaagde pijpsleutel, met bovenin een oude dopsleutel gelast:Freek schreef:Het klinkt een beetje afgezaagd, maar ik had er altijd een afgezaagde pijpsleutel voor.
Pijpje over de bougie, daarna past net de ratel erop, en dan de lengte zo uitmeten dat de ratel precies komt waar je de meeste slag hebt.
grts
Ik las ergens op offroad.com dat wanneer je je carb vervangt door een Mikuni dat dan het starten stukken beter zal gaan wanneer hij warm is. Iemand die wat meer weet ?
Voor mij is het niet echt een groote zorg want ik heb e-start
Voor mij is het niet echt een groote zorg want ik heb e-start
-Cannondale Speed 440
-Suzuki RM250
-Suzuki RM250
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma aug 23, 2004 23:46
- Locatie: Eindhoven
ook ik had problemen met mijn '95er KTM 620 EGS.Deze motor kwam weliswaar uit Duitsland maar klopte qua sproeierafstelling voor geen meter.Ik heb de originele boekjrs geraadpleegd,de juiste sproeiers gemonteerd,luchtfilterkast opengewerkt,alu demper gemonteerd voor een vrijere ademhaling.Dit alles tevens op advies van Lemmens.Dit had zeer zeker een goed rtesultaat.1 keer trappen om het mengsel aan te zuigen en bij de 2de keer trappen lopen zoals het hoort.Het kan dus allemaal wel mits het hele zaakje goed afgesteld is.