Ik heb... een WR250 gekocht!

Twee weken geleden ging ik 4 dagen in de Auvergne rijden. Na een halve dag rijden geeft mijn lieve Husky het op. Het bleken uiteindelijk de kleppen te zijn. Einde oefening en drie dagen nagelbijten? Nee hoor! Ik viel weeral met mijn gat in de boter, dankzij een lieve schat in onze groep die een reservemotor bijhad (een spliksplinternieuwe KTM 525) "voor het geval iemand zijn motor in panne zou vallen".
Op die KTM zou ik niet durven rijden op die geitenweggetjes, maar onze Franse gids wou zich maar al te graag "opofferen", en leende mij dan zijn Yamaha WR 250.
Na de eerste blinde paniek (help! mijn Rekluse kwijt! mijn verlaagd zadel kwijt!) bleek die Yam écht lekker te rijden. Geen automatische koppeling nodig, de motor was zo soepel dat stilvallen er niet bij was.
Na deze ongeplande vierdaagse testrit was ik... verkocht.
Gisteren heb ik mijn exemplaar gekocht.
Volgende week donderdag mag ik hem afhalen. Nu kriebelt het om hem al mee te nemen op Transardennaise (met een goed slot erop natuurlijk!

Is dat een bezwaar voor het roderen? Als anderen hun motor "roderen" heb ik al moeite om ze te volgen. Ik denk dat mijn gewone rijstijl even goed is voor het roderen. Sommigen zeggen zelfs dat je bij het inrijden je motor juist goed mag afbeulen.
Iemand raad?