Ik weet het, hier is al veel over gezegd, maar allez.
Ik heb... een WR250 gekocht! Een beetje halsoverkop.
Twee weken geleden ging ik 4 dagen in de Auvergne rijden. Na een halve dag rijden geeft mijn lieve Husky het op. Het bleken uiteindelijk de kleppen te zijn. Einde oefening en drie dagen nagelbijten? Nee hoor! Ik viel weeral met mijn gat in de boter, dankzij een lieve schat in onze groep die een reservemotor bijhad (een spliksplinternieuwe KTM 525) "voor het geval iemand zijn motor in panne zou vallen".
Op die KTM zou ik niet durven rijden op die geitenweggetjes, maar onze Franse gids wou zich maar al te graag "opofferen", en leende mij dan zijn Yamaha WR 250.
Na de eerste blinde paniek (help! mijn Rekluse kwijt! mijn verlaagd zadel kwijt!) bleek die Yam écht lekker te rijden. Geen automatische koppeling nodig, de motor was zo soepel dat stilvallen er niet bij was.
Na deze ongeplande vierdaagse testrit was ik... verkocht.
Gisteren heb ik mijn exemplaar gekocht.
Volgende week donderdag mag ik hem afhalen. Nu kriebelt het om hem al mee te nemen op Transardennaise (met een goed slot erop natuurlijk! ).
Is dat een bezwaar voor het roderen? Als anderen hun motor "roderen" heb ik al moeite om ze te volgen. Ik denk dat mijn gewone rijstijl even goed is voor het roderen. Sommigen zeggen zelfs dat je bij het inrijden je motor juist goed mag afbeulen.
Iemand raad?
Roderen (inrijden)
Moderator: ghulst
a) proficiat, zo'n 250 WR-F is een fijne motor (je hebt toch zo'n nieuwe met alu kader gekocht, niet ) Ik ben die vorig jaar december gaan rijden in Spanje, en het is een stabiele moto die ook laag in toeren kan gereden worden (dit in tegenstelling tot de 250 EXC-F die dat m.i. veel minder goed kan, om te zwijgen over een 450 WR-F die constant dreigt stil te vallen op een piston-slag...)
b) trans zijn toch over het algemeen goed rijdbare wegen. Eventueel laat je de moeilijker stukken eruit. Na thuiskomst olie verversen (en filter), en klaar is Helen !
c) ik heb 2 jaar terug mijn 520 ook moeten opnieuw roderen na de desastreuze ervaringen met modder in mijn blok. 1 week voor de Erzbergrodeo heb ik een 50 tal kilometer op een af gevlamd op een paar veldwegen, tegelijkertijd af en toe een pas omgeploegde, natte akker op en af gereden (zodat het blok toch ietwat diende te werken...) en daarna ... op naar Oostenrijk. Proloog goed gevlamd, Erzbergrodeo stukje gedaan (en dan ziet de motor echt deftig af), en sindsdien (hout vasthouden) rijdt mijn moto nog steeds goed. Geen olieverbruik e.d., dus de cilindersegmenten zijn normaliter nog steeds in orde.
d) ik wil wel met je meerijden op rustiger-aan-tempo op de Trans (is voor mij de 1ste keer sinds we samen in Bilstain waren en sinds mijn hernia-problemen) Want woensdag vertrel ik richting Girona voor de testen van de nieuwe 2008 KTM's !
Jo VdB
b) trans zijn toch over het algemeen goed rijdbare wegen. Eventueel laat je de moeilijker stukken eruit. Na thuiskomst olie verversen (en filter), en klaar is Helen !
c) ik heb 2 jaar terug mijn 520 ook moeten opnieuw roderen na de desastreuze ervaringen met modder in mijn blok. 1 week voor de Erzbergrodeo heb ik een 50 tal kilometer op een af gevlamd op een paar veldwegen, tegelijkertijd af en toe een pas omgeploegde, natte akker op en af gereden (zodat het blok toch ietwat diende te werken...) en daarna ... op naar Oostenrijk. Proloog goed gevlamd, Erzbergrodeo stukje gedaan (en dan ziet de motor echt deftig af), en sindsdien (hout vasthouden) rijdt mijn moto nog steeds goed. Geen olieverbruik e.d., dus de cilindersegmenten zijn normaliter nog steeds in orde.
d) ik wil wel met je meerijden op rustiger-aan-tempo op de Trans (is voor mij de 1ste keer sinds we samen in Bilstain waren en sinds mijn hernia-problemen) Want woensdag vertrel ik richting Girona voor de testen van de nieuwe 2008 KTM's !
Jo VdB
Helen, ik denk dat je zonder problemen zomaar kunt meerijden in de trans. De manier waarop je zo'n 2-daagse rijdt zal aardig in de buurt komen van roderen. Het parcours is er ook niet naar, ook niet de "moeilijke" stukken, dat je motor daar gaat opstoken, hoewel sommige gelegenheids-BMW rijders daar anders over denken. Er is ook een 2de theorie die zegt dat je al dadelijk moet vlammen om je motor in te rijden, hier op het forum staat daar ook ergens iets van. Dus zullen we je daar wel zien op/met je nieuwe Yam/vlam. Schrappen wat niet past.
Toch niet. Ik heb nog een overjaars 2006-modelletje op de kop kunnen tikken aan 6200€! Ik heb geen 1800€ extra over voor een alu kader. Qua rij-eigenschappen schijnt het echt niet veel uit te maken. Ik heb ik Frankrijk ook op de 2006 gereden, en die beviel me zeer.Jo VdB schreef:a) proficiat, zo'n 250 WR-F is een fijne motor (je hebt toch zo'n nieuwe met alu kader gekocht, niet )
Ik denk dat dit precies was waarom ik mijn Husky uitgerust heb met die Rekluse. Bij remmen voor een bocht viel die heel makkelijk stil. De nieuwe Husqvarna 310 schijnt er ook last van te hebben.Jo VdB schreef: ...450 WR-F die constant dreigt stil te vallen op een piston-slag...)
Ik wil wel een blauw stukje van tijd tot tijd. Echt jakkeren is dat toch ook niet hé.Jo VdB schreef:b) trans zijn toch over het algemeen goed rijdbare wegen. Eventueel laat je de moeilijker stukken eruit. Na thuiskomst olie verversen (en filter), en klaar is Helen !
Ok, da's afgesproken!Jo VdB schreef:d) ik wil wel met je meerijden op rustiger-aan-tempo op de Trans (is voor mij de 1ste keer sinds we samen in Bilstain waren en sinds mijn hernia-problemen)
Helen
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Inderdaad! Daar dacht ik ook aan.Erik V schreef:Helen, ik denk dat je zonder problemen zomaar kunt meerijden in de trans. De manier waarop je zo'n 2-daagse rijdt zal aardig in de buurt komen van roderen. Het parcours is er ook niet naar, ook niet de "moeilijke" stukken, dat je motor daar gaat opstoken, hoewel sommige gelegenheids-BMW rijders daar anders over denken. Er is ook een 2de theorie die zegt dat je al dadelijk moet vlammen om je motor in te rijden, hier op het forum staat daar ook ergens iets van. Dus zullen we je daar wel zien op/met je nieuwe Yam/vlam. Schrappen wat niet past.
Deze morgen wou ik nog een klein toertje doen met mijn Husky.
Het was als proberen vrijen met je vast lief, nadat je net terug bent van een week zinderende sex met een vakantieliefde.
Het gaat niet meer
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Is dit proefondervindelijk of van horen zeggen ?Helen schreef: Het was als proberen vrijen met je vast lief, nadat je net terug bent van een week zinderende sex met een vakantieliefde.
Het gaat niet meer
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
@helen waar heb je deze nog gevonden,? een vriend dacht ook nog een mod 2006 aan te schaffen een week of 2 terug maar blijkbaar volgens
hem waren ze uitverkocht (blijkbaar niet bij de juiste personen (dealer geweest)
heb ook een wr250f mod 2006 ( daarvoor mod 2004 daarvoor mod 2002)
echt roderen hoeft niet meer gewoon tank vullen en er mee het veld in.
veel rijplezier toegewenst
hem waren ze uitverkocht (blijkbaar niet bij de juiste personen (dealer geweest)
heb ook een wr250f mod 2006 ( daarvoor mod 2004 daarvoor mod 2002)
echt roderen hoeft niet meer gewoon tank vullen en er mee het veld in.
veel rijplezier toegewenst
wr250f.
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Helen,
Gefeliciteerd met de aankoop,je mag er in Charleville ene op betalen hé
Inrijden hoeft volgens mij niet echt,je mag de Yam gerust in toeren jagen,het enige wat ik steeds vermijdt tijdens het inrijden is van een hoog toerental een lange tijd aan te houden en in de lange modderbakken te rijden om het beestje van in het begin niet langdurig te belasten.Wel regelmatig optrekken en eens in hogere toeren rijden en de volledige powerband gebruiken.
Ik moet toegeven dat dit wel niet te lang duurt en vergeet al gauw dat ik op een nieuwe machine rijdt...
Momenteel kijk ik uit naar nen nieuwe KTM maar voorlopig wordt er in model 2008 gene 400cc (waar ik me het beste op voel) uitgebracht.
Dus weet ik nog niet wat aanschaffen.In Spanje heb ik een 3-tal uur gereden met nen KTM 250 EXC-F maar dit beviel me zo niet.Deze was nog wenbaarder dan men huidige 400,prima vering maar het ontbrak me een beetje aan power.Ik rij veel op koppel en dat had de 250 zeker niet.Het is een volledig andere rijstijl en ik weet het niet...Voor men 400 heb ik een 450 gehad en aan power geen gebrek maar vond deze iets te bruut en zekers niet lineair van powerband.Ik rij regelmatig een meerdaagse en vond de 450 dan ook veel vermoeiender dan de 400.
Dus momenteel een groot voor men volgende aanschaf .........
Gefeliciteerd met de aankoop,je mag er in Charleville ene op betalen hé
Inrijden hoeft volgens mij niet echt,je mag de Yam gerust in toeren jagen,het enige wat ik steeds vermijdt tijdens het inrijden is van een hoog toerental een lange tijd aan te houden en in de lange modderbakken te rijden om het beestje van in het begin niet langdurig te belasten.Wel regelmatig optrekken en eens in hogere toeren rijden en de volledige powerband gebruiken.
Ik moet toegeven dat dit wel niet te lang duurt en vergeet al gauw dat ik op een nieuwe machine rijdt...
Momenteel kijk ik uit naar nen nieuwe KTM maar voorlopig wordt er in model 2008 gene 400cc (waar ik me het beste op voel) uitgebracht.
Dus weet ik nog niet wat aanschaffen.In Spanje heb ik een 3-tal uur gereden met nen KTM 250 EXC-F maar dit beviel me zo niet.Deze was nog wenbaarder dan men huidige 400,prima vering maar het ontbrak me een beetje aan power.Ik rij veel op koppel en dat had de 250 zeker niet.Het is een volledig andere rijstijl en ik weet het niet...Voor men 400 heb ik een 450 gehad en aan power geen gebrek maar vond deze iets te bruut en zekers niet lineair van powerband.Ik rij regelmatig een meerdaagse en vond de 450 dan ook veel vermoeiender dan de 400.
Dus momenteel een groot voor men volgende aanschaf .........
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Inderdaad. Ik heb op vrijdag 1 juni gebeld naar 3 Yamaha-dealers (waaronder Dassen), die zeiden allen dat de 2006 uitverkocht was.dennis blue magic schreef:@helen waar heb je deze nog gevonden,? een vriend dacht ook nog een mod 2006 aan te schaffen een week of 2 terug maar blijkbaar volgens
hem waren ze uitverkocht (blijkbaar niet bij de juiste personen (dealer geweest)
Eergisteren (vrijdag 8 juni) bel ik opnieuw naar Dassen (Lembeek - Halle), en die zegt me dat hij net gehoord heeft van zijn invoerder dat er nog 2006-en te krijgen zijn, op bestelling!
Ikke direct naar ginder, en gezegd "Doe me er maar eentje!"
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Zonder uit te wijden over mijn sexleven, maar hm. Ja, ik ben nog jong geweest, vroegerErik V schreef:Is dit proefondervindelijk of van horen zeggen ?Helen schreef: Het was als proberen vrijen met je vast lief, nadat je net terug bent van een week zinderende sex met een vakantieliefde.
Het gaat niet meer
Beter een slecht karakter dan geen karakter