honda cr 250 vraagje
Moderator: ghulst
Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
IK heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn cr uit 96. Ik heb toen de carburator proper gemaakt en alle elecktrische verbindingen nagekeken/ proper gemaakt. Wat het bij mij was weet ik niet maar het was wel opgelost. Ik denk dat er vocht in de verbindingen zat...
Je kunt idd je carburateur even schoonmaken en je membraanplaatjes nakijken.Bianca schreef:Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van
Maar waarom deze "bleef hangen" , zou op valse lucht kunnen duiden. Maw een lek. Dit kan tussen cilinder en carburateur of een voetpakking zijn.
suc6
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
Als de voetpakking lek is moet er dan ook geen verlies zijn van koelvloeistof? Of heb ik het nu helemaal mis?gassen schreef:Je kunt idd je carburateur even schoonmaken en je membraanplaatjes nakijken.Bianca schreef:Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van
Maar waarom deze "bleef hangen" , zou op valse lucht kunnen duiden. Maw een lek. Dit kan tussen cilinder en carburateur of een voetpakking zijn.
suc6
Dat verlies van koelvloeistof is alleen als de koppakking lek is.gilbert100 schreef:
Als de voetpakking lek is moet er dan ook geen verlies zijn van koelvloeistof? Of heb ik het nu helemaal mis?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Bianca , het eerste waar ik aan denk is dat die inderdaad ergens valse lucht krijgt zoals gassen ook al zei.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
had 't gevroren die nacht? Zo ja was er water in de carburateur en dat is makkelijk af te tappen. Zo niet: suc6!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
of vanachter de krukas keeringen als die versleten zijn...gassen schreef:Je kunt idd je carburateur even schoonmaken en je membraanplaatjes nakijken.Bianca schreef:Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van
Maar waarom deze "bleef hangen" , zou op valse lucht kunnen duiden. Maw een lek. Dit kan tussen cilinder en carburateur of een voetpakking zijn.
suc6
4 strokes only !!
Als je er een schoon luchtfilter in hebt gezet dat veel te vol olie zit (niet voldoende uitgeknepen) kan er een vacuum ontstaan waardoor het gas blijft hamgen. Vooral als vanaf laag toerental het gas vol opendraait om te acceleren.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Losse gasnaald heb ik ook wel eens gehad, clippie op de naald was kompleet verdwenen. Motor liep tot pakkumbeet een kwart van het toerengebied redelijk normaal, werd dan het gashendel verder opengedraaid dan was alles verdwenen, motor viel gewoon dood.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!