honda cr 250 vraagje

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bianca
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 20, 2007 22:49
Locatie: zuid-limburg

Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van :oops:
gilbert100
Berichten: 194
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49

IK heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn cr uit 96. Ik heb toen de carburator proper gemaakt en alle elecktrische verbindingen nagekeken/ proper gemaakt. Wat het bij mij was weet ik niet maar het was wel opgelost. Ik denk dat er vocht in de verbindingen zat...
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Bianca schreef:Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van :oops:
Je kunt idd je carburateur even schoonmaken en je membraanplaatjes nakijken.
Maar waarom deze "bleef hangen" , zou op valse lucht kunnen duiden. Maw een lek. Dit kan tussen cilinder en carburateur of een voetpakking zijn.

suc6
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
gilbert100
Berichten: 194
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49

gassen schreef:
Bianca schreef:Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van :oops:
Je kunt idd je carburateur even schoonmaken en je membraanplaatjes nakijken.
Maar waarom deze "bleef hangen" , zou op valse lucht kunnen duiden. Maw een lek. Dit kan tussen cilinder en carburateur of een voetpakking zijn.

suc6
Als de voetpakking lek is moet er dan ook geen verlies zijn van koelvloeistof? Of heb ik het nu helemaal mis?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

gilbert100 schreef:
Als de voetpakking lek is moet er dan ook geen verlies zijn van koelvloeistof? Of heb ik het nu helemaal mis?
Dat verlies van koelvloeistof is alleen als de koppakking lek is.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Bianca , het eerste waar ik aan denk is dat die inderdaad ergens valse lucht krijgt zoals gassen ook al zei.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

had 't gevroren die nacht? Zo ja was er water in de carburateur en dat is makkelijk af te tappen. Zo niet: suc6!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

gassen schreef:
Bianca schreef:Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van :oops:
Je kunt idd je carburateur even schoonmaken en je membraanplaatjes nakijken.
Maar waarom deze "bleef hangen" , zou op valse lucht kunnen duiden. Maw een lek. Dit kan tussen cilinder en carburateur of een voetpakking zijn.

suc6
of vanachter de krukas keeringen als die versleten zijn...
4 strokes only !!
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Als je er een schoon luchtfilter in hebt gezet dat veel te vol olie zit (niet voldoende uitgeknepen) kan er een vacuum ontstaan waardoor het gas blijft hamgen. Vooral als vanaf laag toerental het gas vol opendraait om te acceleren.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Bianca
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 20, 2007 22:49
Locatie: zuid-limburg

we hebben gekeken, de gasnaald in de carb was los. Morgen even het bos in, kijken of hij normaal doet :D En zo niet weer verder prusten eraan...
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Losse gasnaald heb ik ook wel eens gehad, clippie op de naald was kompleet verdwenen. Motor liep tot pakkumbeet een kwart van het toerengebied redelijk normaal, werd dan het gashendel verder opengedraaid dan was alles verdwenen, motor viel gewoon dood.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie