mss al vernomen via krant of t.v.
vanaf 1 januari 2008 is men verplicht een wegenvignet te kopen(voor buitenlanders) om gebruik te maken van de belgische wegen.
kostenplaatje 60 euro.
de bedoeling is uiterraad om geld uit de buitenlanders hunne zak te kloppen .maar( officieel) is het om onze slechte tot zeer slechte wegen te verbeteren en te onderhouden
nu veronderstel ik dat elke buitenlandse motor rijder of offroad rijden, ga moeten betalen voor gebruik te maken voor een veld of onverharde weg.
of paadje dan zullen deze wegen vlug gebetoneerrd zijn a ja dan is er buget ten over( ik overdrijf mss wel)
dus noorderburen laat jullie stem maar horen en zeg "nee" tegen weer dit belgisch gezeik.
met wat zijn hier toch bezig stel anderom ik ga op naar de mx gp in valkenswaard kijken ik moet 10 km nederlandse weg rijden .
en daar zou ik moeten voor betalen ....
wegenvignet belgie
Moderator: ghulst
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
wr250f.
Ik vind zo'n vignet niet echt onlogisch, als je weet dat er jaarlijk 9 miljoen personenauto's rondrijden op onze wegen, waarvan er 4 miljoen buitenlandse en 5 miljoen Belgische eigenaars zijn....Da's bijna de helft...
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Voor die gare belgische wegen geld vragen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Jij laat je ook alles wijsmaken.... die 5 miljoen belgen rijden wel "iets"meer km 's op de belgische wegen dan die 4 miljoen buitenlanders die een keer op en neer door Belgie rijden.flip-poz schreef:Ik vind zo'n vignet niet echt onlogisch, als je weet dat er jaarlijk 9 miljoen personenauto's rondrijden op onze wegen, waarvan er 4 miljoen buitenlandse en 5 miljoen Belgische eigenaars zijn....Da's bijna de helft...
Maar waar het echt om gaat is dat de belgen zelf niet hoeven te betalen...
Dit in tegenstelling tot alle andere landen waar tol geheven wordt. Daar betalen in inwoners dezelfde tol.
smurf.
belgen niet betalen.... betalen we al niet genoeg voor met de auto te rijden??? wegentax.... 21% die we betalen op benzine of diesel? nutteloze keuringen.
naar mijn gedacht betalen we al veel te veel, ik ga zelden de autostrade op,enkel als ik ergens snel moet zijn... en dan kom je nog te laat door files...
alst wa regent op onze autostrades kun je je verongelukken door de sporen die gereden zijn door vrachtwagens... van mij mogen ze gerust paiage zetten zoals in frankrijk... zou me veel goedkoper uitkomen en veel veiliger zijn. in frankrijk en andere weggennetten in europa kun je biljart spelen hier zijn het overal lapjes die er liggen
greetz
naar mijn gedacht betalen we al veel te veel, ik ga zelden de autostrade op,enkel als ik ergens snel moet zijn... en dan kom je nog te laat door files...
alst wa regent op onze autostrades kun je je verongelukken door de sporen die gereden zijn door vrachtwagens... van mij mogen ze gerust paiage zetten zoals in frankrijk... zou me veel goedkoper uitkomen en veel veiliger zijn. in frankrijk en andere weggennetten in europa kun je biljart spelen hier zijn het overal lapjes die er liggen
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Het wegenvignet lijkt me eerder een manier van de regering om extra belasting binnen te krijgen om zo ons koningshuis te onderhouden ...
Laatst stond nog een artikel in de krant: als Belg ben je van de vijf dagen die je werkt per week maximaal 2-3 dagen voor eigen rekening aant werken. De rest draag je af aan de staat.
Laatst stond nog een artikel in de krant: als Belg ben je van de vijf dagen die je werkt per week maximaal 2-3 dagen voor eigen rekening aant werken. De rest draag je af aan de staat.
dennis blue magic schreef:
de bedoeling is uiterraad om geld uit de buitenlanders hunne zak te kloppen .maar( officieel) is het om onze slechte tot zeer slechte wegen te verbeteren en te onderhouden
waarom zouden wij daarvoor moeten betalen? wij betalen hier toch ook voor onze eigen wegen , waar buitenlanders kostenloos gebruik van mogen maken ???
4 strokes only !!
Ik laat me niet altijd alles wijsmaken, vanwaar haal je datTTT schreef:Jij laat je ook alles wijsmaken.... die 5 miljoen belgen rijden wel "iets"meer km 's op de belgische wegen dan die 4 miljoen buitenlanders die een keer op en neer door Belgie rijden.flip-poz schreef:Ik vind zo'n vignet niet echt onlogisch, als je weet dat er jaarlijk 9 miljoen personenauto's rondrijden op onze wegen, waarvan er 4 miljoen buitenlandse en 5 miljoen Belgische eigenaars zijn....Da's bijna de helft...
Maar waar het echt om gaat is dat de belgen zelf niet hoeven te betalen...
Dit in tegenstelling tot alle andere landen waar tol geheven wordt. Daar betalen in inwoners dezelfde tol.
Ik heb die gegevens overgetypt uit Het Nieuwsblad, 1 van de grootste Belgische kranten, dus die info zal wel correct zijn zeker?
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =G5416TC3G
En ik geloof dat jij je iets hebt laten wijsmaken, want ook wij Belgen zullen moeten betalen, ik citeer:
"Er rijden jaarlijks vier miljoen buitenlandse personenwagens op de Belgische wegen. Een getal dat aardig in de buurt komt van de vijf miljoen Belgische wagens.
Dat blijkt uit tellingen die het Vlaams gewest met digitale camera's liet uitvoeren op de grote invalswegen. Er werd geteld op de E19 (200 dagen), de E34, de E17, de E40, de E314 en de A12 (allemaal sinds juli), telkens nabij de grens.
Alleen ,,unieke'' buitenlandse wagens werden meegerekend. Wie meermaals werd opgemerkt, werd niet meegeteld en ook dubbeltellingen op verschillende wegen werden eruit gezuiverd. Om die reden denkt het gewest een betrouwbare schatting voor het Belgische totaal te kunnen maken.
De tellingen gebeurden in de aanloop naar het wegenvignet. Dat is een belasting die zowel Belgen als buitenlanders zullen moeten betalen voor het gebruik van onze wegen."
Ik zeg niet dat ik er een voorstander van ben, maar begrijp het wel langs een kant. Misschien rijden we binnenkort op betere wegen, who knows.
Het is een feit dat we zelf al zoveel betalen, en dat dit er nog eens bijkom maarja...In het begin klaagt iedereen altijd, en na enkele jaren is dat aanvaard, zoals in Frankrijk bv.
Veel gaan we er niet aan kunnen doen, maar als er een petitie online komt, teken ik ze wel(als het tégen dit vignet is he )
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Leugens, grote leugens en dan statistiek. Gaat weer goed op hier.
Als je dubbele tellingen niet meetelt, krijg je een mooi verdraaid beeld als je het aantal gebruikers buitenlands en binnenlands gaat vergelijken.
Ik denk wel dat een deel van de inkomsten weer verloren gaat aan toeristen die maar naar de Eiffel gaan ipv de Ardennen.
En dus ...... als het weer lekker rustig is in de Ardennen, wat is er dan nog op tegen om daar weer lekker te mogen offroaden
Zit er toch nog een positief puntje aan.
Als je dubbele tellingen niet meetelt, krijg je een mooi verdraaid beeld als je het aantal gebruikers buitenlands en binnenlands gaat vergelijken.
Ik denk wel dat een deel van de inkomsten weer verloren gaat aan toeristen die maar naar de Eiffel gaan ipv de Ardennen.
En dus ...... als het weer lekker rustig is in de Ardennen, wat is er dan nog op tegen om daar weer lekker te mogen offroaden
Zit er toch nog een positief puntje aan.
goed gezegterwindob schreef:Leugens, grote leugens en dan statistiek. Gaat weer goed op hier.
Als je dubbele tellingen niet meetelt, krijg je een mooi verdraaid beeld als je het aantal gebruikers buitenlands en binnenlands gaat vergelijken.
Ik denk wel dat een deel van de inkomsten weer verloren gaat aan toeristen die maar naar de Eiffel gaan ipv de Ardennen.
En dus ...... als het weer lekker rustig is in de Ardennen, wat is er dan nog op tegen om daar weer lekker te mogen offroaden
Zit er toch nog een positief puntje aan.
het geld zal wel naar prins laurent gaan, zodat hij die villa kan terugbetalen.
Wij belgen zijn gewoon te lax en laten ons wat te snel doen... we geven ons pre al voor 1/3 af aan de staat en moeten we als de belastingen komen nog eens een deeltje opleggen... voor ieder wat anders en voor ieder een percentje meer of minder....
Voor wie en voor wat??? voor al die luierikken die in het parlement zitten,die letterlijk liggen te slapen en niets doen. nutteloze verkeersreglementen opleggen en boetes zodat hun zakken goed gevuld blijven...
word gewoon ziek van de belgische staat met hun leuke beslissingen. ze kennen er de zak van.
moest ik genoeg geld hebben was het hier al lang afgetrapt.
Heb al veel te lang spijt dat ik niet bruiner ben en zwart krollekeshaar heb... kon ik gratis met een auto rijden zonder rijbewijs en dan nog is leven op de kap van de werkende mens.
Als het dus maar geld in de staatskas brengt he...
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Het grappige is overigens wel dat ze in Amerika al jaren onderhoud aan onverharde, openbare wegen en paden (lees off-road routes) gedeeltelijk betalen uit "wegenbelasting/brandstofbelasting" opbrengsten. Onder het motto: wij betalen ook dus moeten ook onze routes onderhoduen worden, niet alleen de asfalt-linten.
Flip-poz, wat ik bedoel te zeggen is dat 5 miljoen unieke belgische wagens samen zo's 60 a 70 miljard km per jaar op de belgische wegen rijden en die 4 miljoen buitenlanders misschien 1.2 miljard of te wel minder dan 2% van de km maken.
Verder klopt het dat de belgen ook een vignet zouden moeten kopen maar volgens de berichtgeving hier worden de belgen gecompenseerd door een verlaging van de rijtuigenbelasting
Voor de rest : inderdaad, zakkenvullerij. In Nederland is autorijden overigens nog aanzienlijk duurder dan in Belgie (tot voor kort 4 jaar met een belgisch kenteken gereden dus ik kan het weten)
Verder klopt het dat de belgen ook een vignet zouden moeten kopen maar volgens de berichtgeving hier worden de belgen gecompenseerd door een verlaging van de rijtuigenbelasting
Voor de rest : inderdaad, zakkenvullerij. In Nederland is autorijden overigens nog aanzienlijk duurder dan in Belgie (tot voor kort 4 jaar met een belgisch kenteken gereden dus ik kan het weten)
smurf.
Da's wel erg kort door de bocht hé... Jij kan dat net zo goed als die doelgroep die je aanhaalt... alleen moet je er alle consequenties bij nemen dan...Klx300R schreef:
Heb al veel te lang spijt dat ik niet bruiner ben en zwart krollekeshaar heb... kon ik gratis met een auto rijden zonder rijbewijs en dan nog is leven op de kap van de werkende mens.
Overigens vind ik een systeem als in frankrijk helemaal niet verkeerd, al moeten ze dan wel onze wegenbelasting flink verlagen. Dat is véél eerlijker (wie de baan gebruikt betaald er ook voor). Dat zouden ze in Nederland ook mogen invoeren van mijn part...
De Belgische kutwegen moeten er dan wel héél wat beter komen bij liggen, want de staat van onze wegen is nu ronduit slecht en gevaarlijk...
Maar net als altijd in de politiek zullen er altijd hopen meningen zijn en krijg je nooit alle neuzen in 1 richting
Montesa Cota 315R
Zelf werk ik elke dag op de autosnelweg en ik heb op sommige dagen geen (foute) statistieken nodig om me te vertellen hoeveel buitenlanders er op onze wegen rijden: meer dan de helft is echt niet overdreven! En hoeveel er overladen zijn, daar zeg ik nog niks over
Of het systeem van betaling nu juist is, daar kan worden over gediscussieerd, maar het is logisch dat wie gebruik maakt van de weg er ook voor betaald! Belgen weten ze wel te vinden via de wegentaks, geen nood hoor
En 60€ per jaar is helemaal niet duur! Als je één maal naar midden frankrijk (en terug) rijdt, ben je al meer kwijt aan tol!! Er komt trouwens ook een mogelijkheid om voor een kortere periode te betalen, maar hoe dat praktisch zal gaan, dat staat nog niet vast.
In Frankrijk kan je de autosnelweg vermijden en via de Nationals rijden, maar in België kan zoiets niet werken omdat wij veel te dicht op elkaar leven. De secundaire wegen zouden gewoonweg dichtslibben.
Just my 2 cents....Greetzzz, Villard
Of het systeem van betaling nu juist is, daar kan worden over gediscussieerd, maar het is logisch dat wie gebruik maakt van de weg er ook voor betaald! Belgen weten ze wel te vinden via de wegentaks, geen nood hoor
En 60€ per jaar is helemaal niet duur! Als je één maal naar midden frankrijk (en terug) rijdt, ben je al meer kwijt aan tol!! Er komt trouwens ook een mogelijkheid om voor een kortere periode te betalen, maar hoe dat praktisch zal gaan, dat staat nog niet vast.
In Frankrijk kan je de autosnelweg vermijden en via de Nationals rijden, maar in België kan zoiets niet werken omdat wij veel te dicht op elkaar leven. De secundaire wegen zouden gewoonweg dichtslibben.
Just my 2 cents....Greetzzz, Villard
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
En wie heeft er al aan gedacht, als je meerdere voertuigen bezit!!?? ....X60 euro En als je van die mooie Ad Ketelaars offroadtochten komt rijden, waarbij de grens van Nederland en Belgie vele malen wordt gepasseerd. En dan heb ik het nog niet eens over de Transwallonierit waarin misschien 20% asfalt zit! Als ze iets willen doen, hef dan tol over autosnelwegen en zorg voor een 10 dagen tarief of zoiets. Misschien veranderd er nog een en ander. De taktiek is meestal, om heel hoog in te zetten. Vervolgens komt er dan toch nog na veel getouwtrek uit, wat de betreffende minister in gedachten had. Zeer slim!
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Je hoeft niet iedere keer dat je de grens passeert te dokken, AdAd Ketelaars schreef:En wie heeft er al aan gedacht, als je meerdere voertuigen bezit!!?? ....X60 euro En als je van die mooie Ad Ketelaars offroadtochten komt rijden, waarbij de grens van Nederland en Belgie vele malen wordt gepasseerd.
Tip : prijs voor de huur van een roadbook naar beneden bijstellen
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!