TTT schreef:flip-poz schreef:Ik vind zo'n vignet niet echt onlogisch, als je weet dat er jaarlijk 9 miljoen personenauto's rondrijden op onze wegen, waarvan er 4 miljoen buitenlandse en 5 miljoen Belgische eigenaars zijn....Da's bijna de helft...
Jij laat je ook alles wijsmaken.... die 5 miljoen belgen rijden wel "iets"meer km 's op de belgische wegen dan die 4 miljoen buitenlanders die een keer op en neer door Belgie rijden.
Maar waar het echt om gaat is dat de belgen zelf niet hoeven te betalen...
Dit in tegenstelling tot alle andere landen waar tol geheven wordt. Daar betalen in inwoners dezelfde tol.
Ik laat me niet altijd alles wijsmaken, vanwaar haal je dat
Ik heb die gegevens overgetypt uit Het Nieuwsblad, 1 van de grootste Belgische kranten, dus die info zal wel correct zijn zeker?
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =G5416TC3G
En ik geloof dat jij je iets hebt laten wijsmaken, want ook wij Belgen zullen moeten betalen, ik citeer:
"Er rijden jaarlijks vier miljoen buitenlandse personenwagens op de Belgische wegen. Een getal dat aardig in de buurt komt van de vijf miljoen Belgische wagens.
Dat blijkt uit tellingen die het Vlaams gewest met digitale camera's liet uitvoeren op de grote invalswegen. Er werd geteld op de E19 (200 dagen), de E34, de E17, de E40, de E314 en de A12 (allemaal sinds juli), telkens nabij de grens.
Alleen ,,unieke'' buitenlandse wagens werden meegerekend. Wie meermaals werd opgemerkt, werd niet meegeteld en ook dubbeltellingen op verschillende wegen werden eruit gezuiverd. Om die reden denkt het gewest een betrouwbare schatting voor het Belgische totaal te kunnen maken.
De tellingen gebeurden in de aanloop naar het wegenvignet. Dat is een belasting die zowel Belgen als buitenlanders zullen moeten betalen voor het gebruik van onze wegen."
Ik zeg niet dat ik er een voorstander van ben, maar begrijp het wel langs een kant. Misschien rijden we binnenkort op betere wegen, who knows.
Het is een feit dat we zelf al zoveel betalen, en dat dit er nog eens bijkom maarja...In het begin klaagt iedereen altijd, en na enkele jaren is dat aanvaard, zoals in Frankrijk bv.
Veel gaan we er niet aan kunnen doen, maar als er een petitie online komt, teken ik ze wel(als het tégen dit vignet is he

)