Dan hangt de balansasketting te los..
Deksel er af en druk links naast het bovenste tandwiel tegen de ketting.. als je hem tegen het blok kan duwen hangt ie te slap..
Als je hem goed spant raakt ie hem niet

Als de schroef helemaal ingedraaid is gewoon op de beschreven manier doen.. helpt dat niet en hangt ie nog steeds los dan is ie echt op

Voel ook even aan de nokkenasketting die van af het bovenste tandwiel naar boven loopt.. deze moet vrij strak staan.. zo niet..

De balansasketting gaat tussen de 70-100.000km mee, afhankelijk van onderhoud en rijstijl..
De nokkenasketting zou iets langer mee gaan maar mijn ervaring is dat het niet veel scheelt en dat je deze beter gelijk met de balansasketting kan vervangen, hij is niet echt duur en scheelt je weer wat werk op voorhand

De rotortrekker heb ik liggen.. kan ik opsturen tegen verzendkosten vergoeding

zo moet het dus, ook volgens stefan

eerst stel bout 4 los
dan 5 en 6..
rotor en tandwiel licht tegen over elkaar draaien
bout 5 EERST vast, dan 6
bout 4 indraaien tot je weerstand voelt en borgen..
de ketting spant zich zelf, dus NIET met stelbout !!
Als je nu de rotor en linker tandwiel onder op naar elkaar toe draait span je de ketting er boven strak..
Alle spelling in de ketting komt dus beneden op waar de kettingspannerveer deze er makkelijk uittrekt..
Zet de boel vast en voel weer boven aan met je vinger, als het goed is kan je de ketting niet meer tegen het blok aan duwen..
Inbussleutels zijn een tikkie kort, ik gebruik de kleine ratel met verlengstuk en bitjeshouder en bitje, prop wel even een schone doek in de gaten onderin het blok zo dat het bitje er niet in kan verdwijnen

TIP!
Je moet wel een pakking klaar hebben liggen voor de linker carterhelft..
Maar als je pakking aan 1 kant dun met vet insmeerd [motorkant] en de volgende keer voorzichtig het deksel licht komt deze mooi los aan die kant

Ik kan een pakking zo rustig 5/6 keer gebruiken...
Let op, er zitten 2 vulringen aan weerzijde van het bovenste tandwiel wat de startmotor aandrijft, plaats je die verkeerd dan gaat je startmotor niet rond!