'enduro' gearing Yamaha YZ 250F

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

Wat zou de beste tandwielverhouding zijn voor een YZ 250F voor endurogebruik? Standaard is werkelijk niet geschikt omdat hij op top maar 60-70 loopt?

Bedankt,
Ives
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Voor 1 tand groter, achter standaard of ook 1 tand groter afhankelijk of hij met standaard achtertandwiel nog makkelijk rijd op kruip sluip werk zonder te veel aan de koppeling te komen.
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

Bedankt, dat was ik van plan. Ben benieuwd of dat veel scheelt. Heb je persoonlijke enduro ervaring met een YZF dan? En zijn deze positief of negatief?
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

ives schreef: Standaard is werkelijk niet geschikt omdat hij op top maar 60-70 loopt?Ives
De YZ 250F loopt standaard op top veel harder loopt dan 60-70 km, ik denk zeker ruim door de 100 km/hr :idea:
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

Joop schreef:
ives schreef: Standaard is werkelijk niet geschikt omdat hij op top maar 60-70 loopt?Ives
De YZ 250F loopt standaard op top veel harder loopt dan 60-70 km, ik denk zeker ruim door de 100 km/hr :idea:
kan wel zijn hoor => hij is nog in rodage (goeie nederlandse term :roll: ) dus ik heb de kraan nog niet volledig opengedraaid. Maar bij 60-70 km/u maakt hij al aardig wat toeren. weet het wel te vertellen na rodage mét het goede voorste tandwiel...
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Ik rij zelf met een KTM SXF250 enduros, en met standaard gearing haalt die ook wel een top van kort bij de 100km/h maar dan zit je ook aan de toeren limiet. Ik ben zelf 1 tand groter achter en 1 tand groter voor gegaan en dat werkt goed. 1 tand kleiner achter en je moet net een versnelling terug in de meeste bochten. 2 tanden groter ook geprobeerd maar dan werden de versnellingen net weer iets te kort. Het is ook een zaak van proberen maar voor 1 tand groter werkt eigenlijk altijd wel voor een crosser die omgebouwd word naar enduro.
Plaats reactie