Wat zou de beste tandwielverhouding zijn voor een YZ 250F voor endurogebruik? Standaard is werkelijk niet geschikt omdat hij op top maar 60-70 loopt?
Bedankt,
Ives
'enduro' gearing Yamaha YZ 250F
Moderator: ghulst
kan wel zijn hoor => hij is nog in rodage (goeie nederlandse term ) dus ik heb de kraan nog niet volledig opengedraaid. Maar bij 60-70 km/u maakt hij al aardig wat toeren. weet het wel te vertellen na rodage mét het goede voorste tandwiel...Joop schreef:De YZ 250F loopt standaard op top veel harder loopt dan 60-70 km, ik denk zeker ruim door de 100 km/hrives schreef: Standaard is werkelijk niet geschikt omdat hij op top maar 60-70 loopt?Ives
Ik rij zelf met een KTM SXF250 enduros, en met standaard gearing haalt die ook wel een top van kort bij de 100km/h maar dan zit je ook aan de toeren limiet. Ik ben zelf 1 tand groter achter en 1 tand groter voor gegaan en dat werkt goed. 1 tand kleiner achter en je moet net een versnelling terug in de meeste bochten. 2 tanden groter ook geprobeerd maar dan werden de versnellingen net weer iets te kort. Het is ook een zaak van proberen maar voor 1 tand groter werkt eigenlijk altijd wel voor een crosser die omgebouwd word naar enduro.