Wie heeft ervaring(en) met een moto die iets te diep in het water heeft gereden?
HOE LOS JE DIT HET BEST (OF BETER: MINST SLECHT) OP??
Blok open? onmiddellijk water eruit trappen en zo snel mogelijk starten? Gaan de dichtingen kapot?....... enz.....
Niet dat ik het onmiddellijk wil proberen, maar zoiets overvalt je meestal wel en dan weet ik het liefst wat me te doen staat!
Zwemmen met de moto....
Moderator: ghulst
Wel, dat weet ik nog niet
Neen, laat ons deze even aflopen:
viertakt:
- proper beekje/ afgeslagen motor
- proper beekje/ iets dieper en dus met draaiende motor
- VUILE modderpoel/ afgeslagen motor
- VUILE modderpoel/ draaiende motor
tweetakt:
- proper beekje/ afgeslagen motor
- proper beekje/ iets dieper en dus met draaiende motor
- VUILE modderpoel/ afgeslagen motor
- VUILE modderpoel/ draaiende motor
zoet of zout water zal ook wel een serieus verschil maken zeker?
Neen, laat ons deze even aflopen:
viertakt:
- proper beekje/ afgeslagen motor
- proper beekje/ iets dieper en dus met draaiende motor
- VUILE modderpoel/ afgeslagen motor
- VUILE modderpoel/ draaiende motor
tweetakt:
- proper beekje/ afgeslagen motor
- proper beekje/ iets dieper en dus met draaiende motor
- VUILE modderpoel/ afgeslagen motor
- VUILE modderpoel/ draaiende motor
zoet of zout water zal ook wel een serieus verschil maken zeker?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Niemand wil het graag toegeven,maar ok het is mij gebeurd. Motor kopje onder in de Regge enduro Enter dit jaar.
Om een uur of 12:30 te water geraakt, en afgeslagen doordat hij water inslikte.
Rond 16:00 thuis. Benzinetank geleegd,filterbak,carburateur en buis naar de cilinder schonngemaakt. Carter afgetapt,kwam zeker een halve liter water mee. Schone olie filters. Uitlaat niet gedemonteerd,wel zo goed mogelijk leeg laten lopen. Bougie eruit,eerst met de kick een aantal keren cilider op en neer.Daarna met de elektrik cilinder rond. Bougie er weer in,goed warm gereden.Weer olie aftappen,schone oliefilters. Dit totaal 3 keer herhaald. 's Maandags nog een keer gedaan. De olie werd toen niet meer grijs. Tot op heden geen nadelige resultaten. Volgens Wpm klinkt hij gezond. Na de waterdoop nu ongeveer 30 uur gedraaid.Steeds binnen de 10 uur olie ververst.
Ik heb de beelden van Berlin-Bressau gezien, maar die doorwadingen hoe doen die mannen dat?
Om een uur of 12:30 te water geraakt, en afgeslagen doordat hij water inslikte.
Rond 16:00 thuis. Benzinetank geleegd,filterbak,carburateur en buis naar de cilinder schonngemaakt. Carter afgetapt,kwam zeker een halve liter water mee. Schone olie filters. Uitlaat niet gedemonteerd,wel zo goed mogelijk leeg laten lopen. Bougie eruit,eerst met de kick een aantal keren cilider op en neer.Daarna met de elektrik cilinder rond. Bougie er weer in,goed warm gereden.Weer olie aftappen,schone oliefilters. Dit totaal 3 keer herhaald. 's Maandags nog een keer gedaan. De olie werd toen niet meer grijs. Tot op heden geen nadelige resultaten. Volgens Wpm klinkt hij gezond. Na de waterdoop nu ongeveer 30 uur gedraaid.Steeds binnen de 10 uur olie ververst.
Ik heb de beelden van Berlin-Bressau gezien, maar die doorwadingen hoe doen die mannen dat?
Dat betekende voor mij alvasthornet911 schreef: viertakt:
- VUILE modderpoel/ draaiende motor
a) nieuwe cylinder (want de Nicasil was er compleet af op bepaalde plekken)
b) nieuwe zuiger
c) nieuwe drijfstang
d) kleppen dan ook maar ineens nieuw (die waren nog goedkoop met zo'n 25 - 35 Euro per stuk)
e) ALLE lagers nieuw (ofwel kraakten ze enorm ofwel zaten ze gewoon vast...)
f) nieuwe vulling demperwol in uitlaatdemper
g) wil je nog meer horen ???
Ik weet intussen beter. En ik weet dat er nog anderen zo over denken ujit ervaring...
Jo VdB
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Wat bedoel jij hier mee?Jo VdB schreef:hornet911 schreef: viertakt:
- VUILE modderpoel/ draaiende motor
Ik weet intussen beter. En ik weet dat er nog anderen zo over denken ujit ervaring...
Jo VdB
Wat kan ik nog verwachten?
Wat Jo hiermee bedoelt is:Houten Klaas schreef:Wat bedoel jij hier mee?Jo VdB schreef:hornet911 schreef: viertakt:
- VUILE modderpoel/ draaiende motor
Ik weet intussen beter. En ik weet dat er nog anderen zo over denken ujit ervaring...
Jo VdB
Wat kan ik nog verwachten?
dat je bij een modderpoel met draaiende motor je bankrekening kunt gaan plunderen.
En ik ben het met Jo eens voor wel 100% want ook gij(ik) Brutus heb dit mogen ervaren, alleen duurde het bij mij een klein seizoentje later voordat ik de daadwerkelijk schade moest betalen.
Dus let op
Modderpoel en draaiende motor is
Schoon water met draaiende motor heeft nog een kans op survival als:
de motor niet is vastgelopen met bijbehorende schade
je de motor weer gauw aan de praat krijgt, met schoon luchtfilter....
Houten klaas in jouw geval: modderpoel draaiende motor of schoon water 4takt
anyway..... houdt de boel in de gaten.... en controleer, als je een 2takt hebt, geregelt of de zuiger al zandstraal strepen gaat vertonen, want dan laat je bigend naaldlager zijn chroom los.... en weet je hoe laat het is.
Bij een 4takt, houdt de lagergeluiden in de smiezen, en bij twijfel opmaken..... niet doorrijden, want een exploderend lager kost veeeel meer geld.....
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Viertakt en schoonwater.
Waarschijnlijk zal jij er niets aan overhouden Klaas , omdat je meteen alles schoongemaakt hebt.
De eerste keer dat ik in het water reed was met een 2-tact in schoon water met draaiende motor.
Toen toch een hoop zand binnengekregen omdat de luchtfilter vol zand zat en daar zuigt het water dan doorheen zodat die ook het zand mee heeft gezogen.
Motor er onder uit gehaald en cilinder eraf gehaald en blok helemaal gespoeld.
Carb. - benzinetank - luchtfilterhuis en verder alles wat maar vuil kon zijn schoon gemaakt.
Je mag nooit de motor een dag laten staan omdat je geen zin hebt of zo om hem helemaal uit elkaar te halen.
De tweede keer was met een 4- tact maar die ging maar net met de filterbak in het water maar die sloeg wel meteen af.
Ik heb die toen ook niet meer gestart en heb thuis meteen de olie afgetapt en ververst (en de olie filter vernieuwd) en een stukje gereden.
Dit alles zo'n 3 keer herhaald tot de olie mooi schoon bleef.
Ik hoop dat het geen 3X scheepsrecht wordt want ik heb mijn portie echt wel gehad.
Ad ( die een hekel aan smalle bruggetjes en doorwadingen heeft gekregen )
De eerste keer dat ik in het water reed was met een 2-tact in schoon water met draaiende motor.
Toen toch een hoop zand binnengekregen omdat de luchtfilter vol zand zat en daar zuigt het water dan doorheen zodat die ook het zand mee heeft gezogen.
Motor er onder uit gehaald en cilinder eraf gehaald en blok helemaal gespoeld.
Carb. - benzinetank - luchtfilterhuis en verder alles wat maar vuil kon zijn schoon gemaakt.
Je mag nooit de motor een dag laten staan omdat je geen zin hebt of zo om hem helemaal uit elkaar te halen.
De tweede keer was met een 4- tact maar die ging maar net met de filterbak in het water maar die sloeg wel meteen af.
Ik heb die toen ook niet meer gestart en heb thuis meteen de olie afgetapt en ververst (en de olie filter vernieuwd) en een stukje gereden.
Dit alles zo'n 3 keer herhaald tot de olie mooi schoon bleef.
Ik hoop dat het geen 3X scheepsrecht wordt want ik heb mijn portie echt wel gehad.
Ad ( die een hekel aan smalle bruggetjes en doorwadingen heeft gekregen )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ik ook.
Na 40 jaar rijden heeft mijn motor gelukkig nog nooit onder water gelegen , toch heb ik ook een hekel aan smalle bruggetjes . Zelf heb ik helaas wel helemaal onder water gelegen bij een enduro bij 0°Cadje schreef:Ad ( die een hekel aan smalle bruggetjes en doorwadingen heeft gekregen )
adje schreef:Waarschijnlijk zal jij er niets aan overhouden Klaas , omdat je meteen alles schoongemaakt hebt.
De eerste keer dat ik in het water reed was met een 2-tact in schoon water met draaiende motor.
Toen toch een hoop zand binnengekregen omdat de luchtfilter vol zand zat en daar zuigt het water dan doorheen zodat die ook het zand mee heeft gezogen.
Motor er onder uit gehaald en cilinder eraf gehaald en blok helemaal gespoeld.
Carb. - benzinetank - luchtfilterhuis en verder alles wat maar vuil kon zijn schoon gemaakt.
Je mag nooit de motor een dag laten staan omdat je geen zin hebt of zo om hem helemaal uit elkaar te halen.
De tweede keer was met een 4- tact maar die ging maar net met de filterbak in het water maar die sloeg wel meteen af.
Ik heb die toen ook niet meer gestart en heb thuis meteen de olie afgetapt en ververst (en de olie filter vernieuwd) en een stukje gereden.
Dit alles zo'n 3 keer herhaald tot de olie mooi schoon bleef.
Ik hoop dat het geen 3X scheepsrecht wordt want ik heb mijn portie echt wel gehad.
Ad ( die een hekel aan smalle bruggetjes en doorwadingen heeft gekregen )
In Turkije zullen we ook een aantal keren door het water moeten Ad , gelukkig niet op onze eigen motoren !!!!!!!!!!!!!!
Woestijn is fijn !!!
Op de een of andere manier had ik wel een reactie van jou verwacht JacJac TTR600 schreef:adje schreef:
Ad ( die een hekel aan smalle bruggetjes en doorwadingen heeft gekregen )
In Turkije zullen we ook een aantal keren door het water moeten Ad , gelukkig niet op onze eigen motoren !!!!!!!!!!!!!!
Als het op een huurmotor is en het is mooi weer dan kan het water niet diep genoeg zijn
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Mooi zo , zwembroek niet vergeten , nog drie weekjes werken , ik heb er in ieder geval zin in.adje schreef:Op de een of andere manier had ik wel een reactie van jou verwacht JacJac TTR600 schreef:adje schreef:
Ad ( die een hekel aan smalle bruggetjes en doorwadingen heeft gekregen )
In Turkije zullen we ook een aantal keren door het water moeten Ad , gelukkig niet op onze eigen motoren !!!!!!!!!!!!!!
Als het op een huurmotor is en het is mooi weer dan kan het water niet diep genoeg zijn
Woestijn is fijn !!!
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
wat is er nu moelijk aan smalle bruggetjes
als je gewoon een plank op de grond legt van 10 cm breed en 6meter lang,
dan kan iedereen er gewoon overheen rijden....
de volle 6 meter lang....
wanneer er water onder zit,
dan is het gewoon een te smal bruggetje
als je gewoon een plank op de grond legt van 10 cm breed en 6meter lang,
dan kan iedereen er gewoon overheen rijden....
de volle 6 meter lang....
wanneer er water onder zit,
dan is het gewoon een te smal bruggetje
Zie je niet veel meer trainen, zit je nog niet vastgeroestJac TTR600 schreef:Mooi zo , zwembroek niet vergeten , nog drie weekjes werken , ik heb er in ieder geval zin in.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!