Vaak als ik een stukje door het bos rijd of over andere cross paden (buiten een circuit) kom ik vrij veel, en vrij diepe knippen tegen. Zo'n hele rij van minstens 50 cm diep. Ik kom hier nooit hard overheen . Als ik met anderen rij dan zie ik altijd dat ze hun gas opengooien en er overheen (proberen) te stuiteren, maar als ik dat doe dan krijg ik altijd van die hele harde klappen te verduuren, en dat vind mijn rug niet echt prettig . Is er niet een manier om er toch iets harder over heen te kunnen gaan, dus alleen de bovenkant schampen . En als dat zo is hoe kan ik dat het beste leren
Jeroen.
Hoe het beste (snelste) knippen te nemen ?
Moderator: ghulst
Ik kom ze niet zo vaak tegen, maar als ik ze tegenkom probeer ik altijd met een aardig gang op af te gaan, en dan een te hoge versnelling te nemen, bijvoorbeeld waar je in de 3 volgas zou jagen dan door te schakelen naar z'n 5 en vol gas houden. En een beetje recht opstaand achterover leunen.
Maar er zijn vast meerdere manieren maar deze werkt voor mij redelijk goed.
Maar er zijn vast meerdere manieren maar deze werkt voor mij redelijk goed.
nou, laat ik het zo zeggen.als je je vering/demping niet in orde hebt , dan houd alles op.maar als dat "echt" goed is,dan het tempo van je maten volgen.maar een klein beetje sneller of langzamer en je hebt een probleem. m.a.w. zorg dat je je vering in orde hebt,en door veel rijden krijg je ''ervaring".maar dit is iets dat moet je aanvoelen/opbouwen.
Er is maar 1 echte techniek;
STAAN EN KONT NAAR ACHTER!
STAAN EN KONT NAAR ACHTER!
en hoofd boven het stuur houden
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Dat bedoel je als grapje hoop ikJBassie schreef:en hoofd boven het stuur houden
nee, maar misschien dat je het nu verkeerd ziet.mxrider#28 schreef:Dat bedoel je als grapje hoop ikJBassie schreef:en hoofd boven het stuur houden
Ik bedoel dus zoals hieronder.
http://www.transworldmotocross.com/mx/g ... 26,00.html
Mooie techniek maar die knippen zijn heel wat kleiner dan dat ik bedoel . De knippen die je daar ziet lukken mij best goed, maar de echt diepe (minstens 2 keer zo diep) zijn echt een stuk moeilijker (voor mij altans)JBassie schreef: nee, maar misschien dat je het nu verkeerd ziet.
Ik bedoel dus zoals hieronder.
http://www.transworldmotocross.com/mx/g ... 26,00.html
Honda crf 250
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di jan 10, 2006 18:55
- Locatie: rosmalen
- Contacteer:
hallo
of gewoon wat zachter nemen en naderhand inhalen dat kan ook
maar hoe meer je oefent hoe makkelijker het gaat en dan nog beland je soms met je kop in de knip ( ik kan het weten )
blijven oefenen
of gewoon wat zachter nemen en naderhand inhalen dat kan ook
maar hoe meer je oefent hoe makkelijker het gaat en dan nog beland je soms met je kop in de knip ( ik kan het weten )
blijven oefenen
lang leve 4 takt !!!
ktm_gs300 schreef:Nou na afgelopen zondag met TTT en Erik (met k of C ??) gaat het stukken beter . Gewoon oefenen en achteroverhangen heb ik gemerkt .
Waren al die takken weer een beetje opgeruimd op dat stukkie naast de snelweg ? Laatst kwamen wij daar langs en lag er een stammetje in elke kuil. Volgens mij zie ik daar in de buurt ook wel eens sporen van jullie ? 'Wij' is ik en mijn lief, die rijdt nog maar sinds kort, dus dat gaat nog wat rustig. Ik zou ook wel een keer met dat clubke meewillen...
Dat stukkie was weer helemaal schoon! .folie schreef:Waren al die takken weer een beetje opgeruimd op dat stukkie naast de snelweg ? Laatst kwamen wij daar langs en lag er een stammetje in elke kuil. Volgens mij zie ik daar in de buurt ook wel eens sporen van jullie ? 'Wij' is ik en mijn lief, die rijdt nog maar sinds kort, dus dat gaat nog wat rustig. Ik zou ook wel een keer met dat clubke meewillen...
Ik weet niet waneer dit clubje weer gaat rijden want dit was zeg maar onze 'jaarlijkse winterrit'. Maar ik wil gerust een ritje met je maken, ik rij namelijk meestal alleen.
Laat maar weten als je een keer wil rijden.
Honda crf 250
rijden er wel meer op dat stukkie, ken er zeker 2 die er ook al wat gebroken hebben in die diepe gaten, gaat net niet om van de ene over de andere heen te wippen
als je hier net iets het bos in gaat (waar ze aan het kappen waren)
heb je nog een heel mooi stuk wat wat meer op techniek aankomt als alleen gas geven
als je hier net iets het bos in gaat (waar ze aan het kappen waren)
heb je nog een heel mooi stuk wat wat meer op techniek aankomt als alleen gas geven
Die knippen langs de snelweg zijn idd bijna niet te doenadde schreef:rijden er wel meer op dat stukkie, ken er zeker 2 die er ook al wat gebroken hebben in die diepe gaten, gaat net niet om van de ene over de andere heen te wippen
Echt waar?? Gewoon dat paadje langs de snelweg volgen of wat?adde schreef:als je hier net iets het bos in gaat (waar ze aan het kappen waren)
heb je nog een heel mooi stuk wat wat meer op techniek aankomt als alleen gas geven
Honda crf 250
als je van waalre afkomt, aan andere zijde viaduct
rechtdoor is pad met knippen, als je hier rechts gaat(oprit viaduct)
kun je meteen links het bos in, hier zijn allemaal smalle paden met echte knippen
als je gewoon rechtdoor rijd kom je achter bij dat restaurant uit
rechtdoor is pad met knippen, als je hier rechts gaat(oprit viaduct)
kun je meteen links het bos in, hier zijn allemaal smalle paden met echte knippen
als je gewoon rechtdoor rijd kom je achter bij dat restaurant uit
Mhh ik snap het niet echt . Moet je maar eens een keer laten zien als ik een keer mee rij!adde schreef:als je van waalre afkomt, aan andere zijde viaduct
rechtdoor is pad met knippen, als je hier rechts gaat(oprit viaduct)
kun je meteen links het bos in, hier zijn allemaal smalle paden met echte knippen
als je gewoon rechtdoor rijd kom je achter bij dat restaurant uit
(klinkt wel heel erg antrekkelijk )
Honda crf 250
Is mij ook iets te kryptisch.adde schreef:als je van waalre afkomt, aan andere zijde viaduct
rechtdoor is pad met knippen, als je hier rechts gaat(oprit viaduct)
kun je meteen links het bos in, hier zijn allemaal smalle paden met echte knippen
als je gewoon rechtdoor rijd kom je achter bij dat restaurant uit
Wat bedoel je met andere zijde viaduct ? Vanaf Waalre onder de snelweg door en dan via knegsel richting E3 strand ? of de andere kant in, naar Motel Eindhoven ? Daar hebben ze geloof ik helemaal golf terrein van gemaakt.
Of bedoel je aan de Waalre- kant van de snelweg ? Daar liggen een paar fijne ruiterpaden. Wel een beetje te druk. Veel sporen. Je komt er vaak ruiters en wandelaars tegen, (en gebarikkadeerde paden.)
Da's inderdaad een heel mooi pad. Knippen en bochten. Knippen vooral op de 2de helft. Een van m'n favouriete stukjes.adde schreef:als je van waalre afkomt, aan andere zijde viaduct
rechtdoor is pad met knippen, als je hier rechts gaat(oprit viaduct)
kun je meteen links het bos in, hier zijn allemaal smalle paden met echte knippen
als je gewoon rechtdoor rijd kom je achter bij dat restaurant uit
Diegene die adde's beschrijving niet begrijpen hebben er niks te zoeken
Wel al een paar keer gehad dat ze bomen aan het rooien waren en deze op het pad tijdelijk opstapelden. Dan kan je er echt niet door.
Ook oppassen voor fuiken want je kan nergens echt goed wegkomen.
@Jeroen, zondag hebben we even getwijfeld om eroverheen te gaan. Vanwege de aanhouding eerder toch maar vanaf gezien. Te dichtbij. En doorgereden naar Maarheeze waar nog meer knippen liggen
smurf.
Ahh daar!! Ik snap het alTTT schreef:
@Jeroen, zondag hebben we even getwijfeld om eroverheen te gaan. Vanwege de aanhouding eerder toch maar vanaf gezien. Te dichtbij. En doorgereden naar Maarheeze waar nog meer knippen liggen
Honda crf 250
[quote="TTT"]
Diegene die adde's beschrijving niet begrijpen hebben er niks te zoeken
quote]
Nou nou..
Ik hou er toch niet zo van om onder de rook van de stad te rijden. Is me te druk, komt alleen maar trammelant van. Ik kom oorspronkelijk uit de omgeving Hapert/Bladel, en van daaruit reden we meestal richting Postel.
Daar rij ik nog steeds het liefst.
Nu woon ik in Eindhoven en zak ik wel eens naast de A67 af richting die kant, bijvoorbeeld richting Hapert crossterrein. Liefst over dat ene mooie ruiterpad. Maar ik rij daar altijd redelijk rustig, en ik stop en zet mijn motor af als ik ruiters tegenkom. Ik hou mijn mooie plekjes ook het liefst voor mezelf. Sorry en helaas. Ik vind het erg jammer dat je als off road rijder tegenwoordig meteen als een crimineel wordt beschouwd. Aan de andere kant: Ik steek ergens tussen twee boerderijen door de weg over, vlak langs het woonhuis en daar zat het zand laatst een meter hoog tegen de muur op. Dat hoef je maar een paar zondagen achter elkaar te flikken.
Allee: leuk fotootje uit de omgeving..
Diegene die adde's beschrijving niet begrijpen hebben er niks te zoeken
quote]
Nou nou..
Ik hou er toch niet zo van om onder de rook van de stad te rijden. Is me te druk, komt alleen maar trammelant van. Ik kom oorspronkelijk uit de omgeving Hapert/Bladel, en van daaruit reden we meestal richting Postel.
Daar rij ik nog steeds het liefst.
Nu woon ik in Eindhoven en zak ik wel eens naast de A67 af richting die kant, bijvoorbeeld richting Hapert crossterrein. Liefst over dat ene mooie ruiterpad. Maar ik rij daar altijd redelijk rustig, en ik stop en zet mijn motor af als ik ruiters tegenkom. Ik hou mijn mooie plekjes ook het liefst voor mezelf. Sorry en helaas. Ik vind het erg jammer dat je als off road rijder tegenwoordig meteen als een crimineel wordt beschouwd. Aan de andere kant: Ik steek ergens tussen twee boerderijen door de weg over, vlak langs het woonhuis en daar zat het zand laatst een meter hoog tegen de muur op. Dat hoef je maar een paar zondagen achter elkaar te flikken.
Allee: leuk fotootje uit de omgeving..
Je hebt helemaal gelijk. Afgelopen zondag met z'n 3en aangehouden.folie schreef:TTT schreef: Diegene die adde's beschrijving niet begrijpen hebben er niks te zoeken
quote]
Nou nou..
Ik hou er toch niet zo van om onder de rook van de stad te rijden. Is me te druk, komt alleen maar trammelant van. Ik kom oorspronkelijk uit de omgeving Hapert/Bladel, en van daaruit reden we meestal richting Postel.
Daar rij ik nog steeds het liefst.
Nu woon ik in Eindhoven en zak ik wel eens naast de A67 af richting die kant, bijvoorbeeld richting Hapert crossterrein. Liefst over dat ene mooie ruiterpad. Maar ik rij daar altijd redelijk rustig, en ik stop en zet mijn motor af als ik ruiters tegenkom. Ik hou mijn mooie plekjes ook het liefst voor mezelf. Sorry en helaas. Ik vind het erg jammer dat je als off road rijder tegenwoordig meteen als een crimineel wordt beschouwd. Aan de andere kant: Ik steek ergens tussen twee boerderijen door de weg over, vlak langs het woonhuis en daar zat het zand laatst een meter hoog tegen de muur op. Dat hoef je maar een paar zondagen achter elkaar te flikken.
Allee: leuk fotootje uit de omgeving..
We reden onderaan het snelwegtalud vanaf het motel richting hut van mie pils.
Kregen geen bekeuring maar wel een compliment dat we netjes gewacht hadden tot de ruiters die er net liepen voorbij waren. Reden voor controle waren de klachten veroorzaakt door wat minder sociale rijders.
Overigens kregen we ook een waarschuwing om alleen daar te rijden waar het mag
Jij kent zeker MC de Beesten wel
smurf.