ktm 525

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ODIE
Berichten: 20
Lid geworden op: do jun 06, 2002 13:16

volgende week leveren ze mijn nieuwe 525 exs,vraagje?
wat moet ik allemaal vragen aan mijn dealer,desmet in waregem.
standaard laten of veranderen?
moet ik hem inrijden en indien ja hoe?
met de standaard benzinetank hoever geraak je?
dank voor jullie reacties.
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Volgens ktm zit er een 8,5 liter tank in . met en verbuik van 1:15 kom je dus een 125 km ver. Heb alleen geen idee wat enduro motor verbruikt :mrgreen:

http://en.ktm.at/modelle/param.asp?D=5&ID=484 staan technische specificatie's
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

volgende week leveren ze mijn nieuwe 525 exs,vraagje?
wat moet ik allemaal vragen aan mijn dealer,desmet in waregem.
standaard laten of veranderen?
Natuurlijk niet standaard laten (of wat ga je er anders mee doen??)
Om te beginnen de meegeleverde kit monteren (14 x 48 monteren, ander spatbord, andere hoofdsproeier, carburator/luchtfilter volledig openmaken, zeef uit de uitlaat, ...), pinkers eraf, kabelboom vereenvoudigen, bovenkant van de kettingbescherming verwijderen, ...
Dan er voor zorgen (laten zorgen) dat de timing van de acceleratiepomp zo rond de 1 seconde zit (zit standaard vaak rond de 3 seconden, en dit is veel te veel) Dit wordt verder in het forum nog uitgelegd.
Ga zelf al de moeren nog eens na bij thuiskomst. Doe Loctite aan de bevestiging van de kickstarter. Bevestig een bescherming aan het voortandwiel (niet voor tandwiel maar wel voor de Magura-leiding van de koppeling) Monteer handkappen (die van KTM zijn goedkoper als Acerbis, maar zijn evenzeer vlug kapot)
Let erop dat de ketting niet te strak gespannen is (het best te checken door de PDS veer te verwijderen en dan de achterbrug horizontaal te houden, en zodoende te verifiëren)
Ik kijk dan ook nog eens alle contacten na en doe er contactspray over(en doe er tape rond, zodanig dat water geen kans krijgt om kortsluiting te veroorzaken)
Ook niet vergeten af en toe eens te kijken naar het diafragma van de acceleretor-pomp (alhoewel de afdichting van de 2003-modellen beter zou zijn)
moet ik hem inrijden en indien ja hoe?
eerste 100 km relatief op het gemak rijden
dan nog eens 100 km aan 3/4 gas
--> oliewissel / filterwissel
en dan VOLLE GAS
Ik heb de mijne nu al meer dan 2 jaar, zonder problemen (hout vasthouden...)
met de standaard benzinetank hoever geraak je?
Bij goed doorrijden op lange stukken, niet te zwaar parcours : verbruik zo rond de 6 liter
Bij crossen op crossbaan met zwaar zand : verbruik meer dan 10 liter
het hangt er dus vanaf

Succes ermee.

Jo VdB
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

voor je connectoren vulcaniserende tape gebruiken dan krijg je absoluut geen water in je stekkers mits goed aangebracht (ken je er zelfs een duikboot van maken) 8)
doe wat je niet laten kunt
Plaats reactie