volgende week leveren ze mijn nieuwe 525 exs,vraagje?
wat moet ik allemaal vragen aan mijn dealer,desmet in waregem.
standaard laten of veranderen?
moet ik hem inrijden en indien ja hoe?
met de standaard benzinetank hoever geraak je?
dank voor jullie reacties.
ktm 525
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Volgens ktm zit er een 8,5 liter tank in . met en verbuik van 1:15 kom je dus een 125 km ver. Heb alleen geen idee wat enduro motor verbruikt
http://en.ktm.at/modelle/param.asp?D=5&ID=484 staan technische specificatie's
http://en.ktm.at/modelle/param.asp?D=5&ID=484 staan technische specificatie's
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Natuurlijk niet standaard laten (of wat ga je er anders mee doen??)volgende week leveren ze mijn nieuwe 525 exs,vraagje?
wat moet ik allemaal vragen aan mijn dealer,desmet in waregem.
standaard laten of veranderen?
Om te beginnen de meegeleverde kit monteren (14 x 48 monteren, ander spatbord, andere hoofdsproeier, carburator/luchtfilter volledig openmaken, zeef uit de uitlaat, ...), pinkers eraf, kabelboom vereenvoudigen, bovenkant van de kettingbescherming verwijderen, ...
Dan er voor zorgen (laten zorgen) dat de timing van de acceleratiepomp zo rond de 1 seconde zit (zit standaard vaak rond de 3 seconden, en dit is veel te veel) Dit wordt verder in het forum nog uitgelegd.
Ga zelf al de moeren nog eens na bij thuiskomst. Doe Loctite aan de bevestiging van de kickstarter. Bevestig een bescherming aan het voortandwiel (niet voor tandwiel maar wel voor de Magura-leiding van de koppeling) Monteer handkappen (die van KTM zijn goedkoper als Acerbis, maar zijn evenzeer vlug kapot)
Let erop dat de ketting niet te strak gespannen is (het best te checken door de PDS veer te verwijderen en dan de achterbrug horizontaal te houden, en zodoende te verifiëren)
Ik kijk dan ook nog eens alle contacten na en doe er contactspray over(en doe er tape rond, zodanig dat water geen kans krijgt om kortsluiting te veroorzaken)
Ook niet vergeten af en toe eens te kijken naar het diafragma van de acceleretor-pomp (alhoewel de afdichting van de 2003-modellen beter zou zijn)
eerste 100 km relatief op het gemak rijdenmoet ik hem inrijden en indien ja hoe?
dan nog eens 100 km aan 3/4 gas
--> oliewissel / filterwissel
en dan VOLLE GAS
Ik heb de mijne nu al meer dan 2 jaar, zonder problemen (hout vasthouden...)
Bij goed doorrijden op lange stukken, niet te zwaar parcours : verbruik zo rond de 6 litermet de standaard benzinetank hoever geraak je?
Bij crossen op crossbaan met zwaar zand : verbruik meer dan 10 liter
het hangt er dus vanaf
Succes ermee.
Jo VdB