Wat mag ik betalen? XR600 van '90

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
hornet911

XR600 van '92
>> De kleppen zijn vorige maand nog afgesteld.

Is 800 € te veel??

Heb hem nog niet gezien, maar ik wil hem deze winter misschien optisch in orde brengen...

info volgt....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hornet911 op zo okt 09, 2005 20:22, 3 keer totaal gewijzigd.
0X
stimpie

wat wil je er zelf voor geven? 800 lijkt mij toch mooie prijs . misschien kan je er nog wsat afkrijgen?
hornet911

stimpie schreef:wat wil je er zelf voor geven? 800 lijkt mij toch mooie prijs . misschien kan je er nog wsat afkrijgen?
Neen, was POTK en heb 800 geboden, dus nu nog afdingen vind ik niet zo correct....Tenzij ik er naar ga kijken en ik rare dingen zou zien :wink:
0X
stimpie

hornet911 schreef:
stimpie schreef:wat wil je er zelf voor geven? 800 lijkt mij toch mooie prijs . misschien kan je er nog wsat afkrijgen?
Neen, was POTK en heb 800 geboden, dus nu nog afdingen vind ik niet zo correct....Tenzij ik er naar ga kijken en ik rare dingen zou zien :wink:
ah dat wist ik niet , maar 9 kansen vande 10 zla je wel iets tegen komen hoor , ben al naar heel veel motoren gaan kijken en toch al heel veel iets onverwacht tegen gekomen .

veel succes met de aankoop :!:
adje

De XR600 die je op de foto laat zien is van voor 1991 want in 1991 hebben deze modellen een schijfrem voor EN ACHTER en een witte tank gekregen.
Dus dat opgegeven bouwjaar 1992 klopt in ieder geval niet.
Ik denk dat het bouwjaar 1989-1990 is.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
hornet911

Bijkomende info:

Het is zo dat de XR niet meer nieuw is.
De km teller werkt niet meer.
Er is mee enduro gereden .
De motor is onlangs vernieuwd geweest van piston.
Ook de kleppen zijn afgesteld.
Er zijn nog een koppel extra banden bij.
Ketting en tandwielen zijn nog te doen.
Je moet natuurlijk de prijs gaan bekijken ook voor 800 euro koop je geen
behoorlijke fiets meer.

Dat bouwjaar ga ik eens natrekken...
0X
hornet911

http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN

Is dus een '90....

PS: wat gaat daar eerst aan kapot, aan zo een XRbeest??
0X
gassen

Nokkenas is een vaak gehoorde klacht en klemmen van de zuiger.
Het beestje heeft maar weinig olie en weinig mogelijkheid tot koelen, met name bij warm weer voor het stoplicht. Tov staat dat een collega van mij met zo'n motor rijdt maar hij heeft tot nu toe nog geen enkel klacht gehad en hij heeft er toch al meer dan 20.000km op zitten.
Regelmatig ,max 2500 km, de olie verversen blijkt een vereiste te zijn en het peil goed in de smiezen houden. Ook de manier van peilen blijkt in vele gevallen fout te zijn, hoe dat precies werkt weet ik niet.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Estivie
Contacteer:

Vermits ik mijn 14 jaar oude Suzuki DR350 in perfecte staat heb gezet, weet ik ondertussen hoe het +/- gaat met die oudere moto's (er zijn ongetwijfeld voorbeelden van mensen die nog nooit niks aan hun XR van '86 hebben vervangen ofzo...)

Ik heb aan mijn Suzuki behoorlijk wat vervangen:

-Balhoofdlagers (niet soepel links & rechts draaien)
-achterwiellagers & dichtingen (speling)
-remschijf vooraan (was krom)
-ketting & tandwielen (waren versleten toen ik hem kocht)
-nieuwe spaken in voorwiel (stonden los, maar de nippels waren vastgeroest)
-olie-contact achterrem (originele werkte niet meer)
-zadelovertrek (was nog perfect, maar 'k wilde graag een ander kleurtje & een hardere zitting)
-nieuwe rubbers over vorkpoten (gedeukt & verkleurd)
-nieuwe vorkolie
-nieuwe remolie
-nieuwe zuiger (olieverbruik)
-handvaten
-ander stuur (oude was krom)
-koppelingskabel
-gaskabels
-naald carburator (was afgebroken aan het circlips, door het rondtrillen van het circlips wordt de naald daar na verloop van jaren erg dun)

Daarnaast heb ik wegens het onvoorzichtig monteren van mijn blokje in een gezandstraald frame nog wat zaken (alle lagers van het blok, oliepomp & demontage-reiniging-montage) die er helaas zijn bijgekomen, maar die je normaal gezien niet zal hebben. Ook de "gewone" slijtage als remblokken, banden enz. heb ik niet vermeld, want die heb je met een nieuwe motor even goed.

Tenzij je dus zelf heel graag zo'n XR wil hebben, of niet héél veel geld kan/wil uitgeven aan een nieuwe enduro, zou ik zelf geen "oldtimer" meer kopen. De meeste van die motoren hebben hun tijd echt wel gehad, en beginnen aardig te verslijten (zoals de verkoper zelf ook al zegt :!: ).

Enkel optisch in orde zetten is misschien wel mooi, maar als je er niet goed mee kan rijden lijkt me dat persoonlijk helemaal zonde van het geld, en vermits die motoren tweedehands niet veel meer kosten, is het ook niet echt zinvol om hier in te investeren om hem dan met (kleine) winst door te verkopen. Mijn motor kost op dit moment minstens 2x zoveel dan hij nu zou kunnen opbrengen in de tweedehandsverkoop. Enkel zinvol als je er dus nog een paar jaar mee wil rijden dus...

Stijn V.
Montesa Cota 315R
hornet911

Wel, ik kan begrijpen dat je je goesting wat verloren hebt, na zo een waslijstje :o

Maar gezien er dingen tussen zitten die je eigenlijk niet nodig had, veronderstel ik dat je hiermee redelijk ver bent gegaan.....

Ik zou hem voornamelijk gebruiken om eens een tripje naar het buitenland te doen (na testwerk in België natuurlijk...), en als winterbike...
Lijkt me tcoh geschikt, niet?

En de prijs is (als ik vergelijk met andere XR600's) naar mijn mening niet overdreven veel.....
0X
hornet911

voila, gekocht :lol:
0X
xr-manu

ik heb je nie gehoord :cry:
hornet911

VOILA, GEKOCHT :lol:
0X
Estivie
Contacteer:

héhé... mooi zo!

Als je zo'n motor gebruikt voor de zaken zoals jij die opnoemt heb je er ongetwijfeld een leuke fiets aan.

Eigelijk had ik het korter kunnen samen vatten: probeer van een oude versleten motor geen mooie, perfecte fiets te maken, want dat kost véél te veel geld :D

Gewoon mee raggen, olie & luchtfilter op tijd en stond vervangen/kuisen & klaar!

Suc6!

Stijn V.
Montesa Cota 315R
hornet911

Uiteindelijk toch niet om de XR geweest...... :oops:

Maar ik heb iets veel mooiers nu:

Afbeelding

van '92 en net geen 12.000 echte KM's...... :lol:

8)

En ik zie dat de motor quasi hetzelfde is als mijn TTR :?:
0X
xr-manu

nen TT wegdoen om een nog zwaardere XT te kopen... :roll: :lol: :wink:
hornet911

Maar wel pakken goedkoper :lol:

Maar ik weet het, tis ni normaal :D :lol: 8)
0X
Plaats reactie