KLX300 '97

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Mijn oog is gevallen op een klx 300 uit 97.... Volgens de eigenaar is de distributieketting en spanner kapot ...Hij start, maar blijft niet draaien.....

De kleppen zijn volgens hem vervangen geweest.....(op een motor met 12.000 km niet echt nodig lijkt me...??)

Ik ga eens gaan kijken..... Enige tips??
0X
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

hey,heb er zelf gereden.
De klx is een simpele moto en ziet er altijd goed uit, vraag of je het zadel er mag afhalen en bekijk de filter,die gaat boekdelen spreken. ook de plaats rond de luchtfilterkast omdat je daar niet kan kuisen zonder het zadel af te hale.
Klx is ook zeer gevoelig aan de kleppen, als hij tikt niet twijfelen om open te smijten,kawasaki is zeer goedkoop in onderdelen (in vergelijking met andere merken)
moesten distributiekketing en spanner stuk zijn zou hij niet starten en heel erg rammelen. En starten,echt niet als de timing verknoeid is, tzijn al zo een ***starters.
carbu is ook een zwak puntje.
misschien een persoonlijk vraagje waar jue niet op hoeft te antwoorden als je niet wil: wat is de vraagprijs? een degelijke klx met alles erop en eraan van 2000' betaal je hier rond de 2500€, dus eentje met wat brokken uit 97....
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Thanks voor de uitleg.... Ik veronderstel dat de onderdelen goedkoop in aanschaf zijn, wil je dit zeggen? Of wil je zeggen dat de onderdelen van mindere kwaliteit zijn?

In het eerste geval, zoveel te beter, minder kosten :lol:
0X
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

hornet911 schreef:Thanks voor de uitleg.... Ik veronderstel dat de onderdelen goedkoop in aanschaf zijn, wil je dit zeggen? Of wil je zeggen dat de onderdelen van mindere kwaliteit zijn?

In het eerste geval, zoveel te beter, minder kosten :lol:
hij bedoelt dat de onderdelen vrij goed koop zijn
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....

Is dit een gekend probleem??
0X
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

hornet911 schreef:Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....
Wat dacht je van de zuiger (hoe komen die kleppen anders zo krom ?)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Wat suf,

de kop is los geweest om de kleppen te vervangen, maar de nokkenasketting en de spanner zijn nog steeds niet goed? :?

Ik denk: voor een appel en een ei meenemen en zelf grondig nakijken, of met een grote boog omheen lopen.
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Sjokske schreef:
hornet911 schreef:Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....
Wat dacht je van de zuiger (hoe komen die kleppen anders zo krom ?)
ja, daar is niet van gesproken, maar die kan idd. ook wel eens schade hebben!! :wink:

Hij heeft een minimumprijs, maar wat denken jullie van 900 euro??

Greetzzz
0X
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Ik dacht meer aan 500 Euro, je zult best nog wat tijd en geld kwijt zijn om hem geheel na te zien (openen dat blok dus) en aan onderdelen.

Accepteert hij dat niet, dan mag hij hem zelf maken. Zoals die fiets er nu bij staat (volgens jouw verhaal) lijkt het mij meer een beunfiets.
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

hornet911 schreef:
Sjokske schreef:
hornet911 schreef:Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....
Wat dacht je van de zuiger (hoe komen die kleppen anders zo krom ?)
ja, daar is niet van gesproken, maar die kan idd. ook wel eens schade hebben!! :wink:

Hij heeft een minimumprijs, maar wat denken jullie van 900 euro??

Greetzzz
net wat ik je vertelde in pm, het kan een peulschil zijn,maar er kunnen nog wat andere dingen stuk zijn. De kettingspanner is een gekend probleem bij de hele kawa productielijn, ketting wordt 2x opgespannen waardoor die met met ratelsysteem niet 100% goed werkt, namelijk dat hij bij ietwat slijtage tever naar buiten komt en speling krijgt.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Plaats reactie