Mijn oog is gevallen op een klx 300 uit 97.... Volgens de eigenaar is de distributieketting en spanner kapot ...Hij start, maar blijft niet draaien.....
De kleppen zijn volgens hem vervangen geweest.....(op een motor met 12.000 km niet echt nodig lijkt me...??)
Ik ga eens gaan kijken..... Enige tips??
KLX300 '97
Moderator: ghulst
hey,heb er zelf gereden.
De klx is een simpele moto en ziet er altijd goed uit, vraag of je het zadel er mag afhalen en bekijk de filter,die gaat boekdelen spreken. ook de plaats rond de luchtfilterkast omdat je daar niet kan kuisen zonder het zadel af te hale.
Klx is ook zeer gevoelig aan de kleppen, als hij tikt niet twijfelen om open te smijten,kawasaki is zeer goedkoop in onderdelen (in vergelijking met andere merken)
moesten distributiekketing en spanner stuk zijn zou hij niet starten en heel erg rammelen. En starten,echt niet als de timing verknoeid is, tzijn al zo een ***starters.
carbu is ook een zwak puntje.
misschien een persoonlijk vraagje waar jue niet op hoeft te antwoorden als je niet wil: wat is de vraagprijs? een degelijke klx met alles erop en eraan van 2000' betaal je hier rond de 2500€, dus eentje met wat brokken uit 97....
De klx is een simpele moto en ziet er altijd goed uit, vraag of je het zadel er mag afhalen en bekijk de filter,die gaat boekdelen spreken. ook de plaats rond de luchtfilterkast omdat je daar niet kan kuisen zonder het zadel af te hale.
Klx is ook zeer gevoelig aan de kleppen, als hij tikt niet twijfelen om open te smijten,kawasaki is zeer goedkoop in onderdelen (in vergelijking met andere merken)
moesten distributiekketing en spanner stuk zijn zou hij niet starten en heel erg rammelen. En starten,echt niet als de timing verknoeid is, tzijn al zo een ***starters.
carbu is ook een zwak puntje.
misschien een persoonlijk vraagje waar jue niet op hoeft te antwoorden als je niet wil: wat is de vraagprijs? een degelijke klx met alles erop en eraan van 2000' betaal je hier rond de 2500€, dus eentje met wat brokken uit 97....
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Thanks voor de uitleg.... Ik veronderstel dat de onderdelen goedkoop in aanschaf zijn, wil je dit zeggen? Of wil je zeggen dat de onderdelen van mindere kwaliteit zijn?
In het eerste geval, zoveel te beter, minder kosten
In het eerste geval, zoveel te beter, minder kosten


hij bedoelt dat de onderdelen vrij goed koop zijnhornet911 schreef:Thanks voor de uitleg.... Ik veronderstel dat de onderdelen goedkoop in aanschaf zijn, wil je dit zeggen? Of wil je zeggen dat de onderdelen van mindere kwaliteit zijn?
In het eerste geval, zoveel te beter, minder kosten
Wat dacht je van de zuiger (hoe komen die kleppen anders zo krom ?)hornet911 schreef:Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Wat suf,
de kop is los geweest om de kleppen te vervangen, maar de nokkenasketting en de spanner zijn nog steeds niet goed?
Ik denk: voor een appel en een ei meenemen en zelf grondig nakijken, of met een grote boog omheen lopen.
de kop is los geweest om de kleppen te vervangen, maar de nokkenasketting en de spanner zijn nog steeds niet goed?

Ik denk: voor een appel en een ei meenemen en zelf grondig nakijken, of met een grote boog omheen lopen.
ja, daar is niet van gesproken, maar die kan idd. ook wel eens schade hebben!!Sjokske schreef:Wat dacht je van de zuiger (hoe komen die kleppen anders zo krom ?)hornet911 schreef:Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....

Hij heeft een minimumprijs, maar wat denken jullie van 900 euro??
Greetzzz

Ik dacht meer aan 500 Euro, je zult best nog wat tijd en geld kwijt zijn om hem geheel na te zien (openen dat blok dus) en aan onderdelen.
Accepteert hij dat niet, dan mag hij hem zelf maken. Zoals die fiets er nu bij staat (volgens jouw verhaal) lijkt het mij meer een beunfiets.
Accepteert hij dat niet, dan mag hij hem zelf maken. Zoals die fiets er nu bij staat (volgens jouw verhaal) lijkt het mij meer een beunfiets.
net wat ik je vertelde in pm, het kan een peulschil zijn,maar er kunnen nog wat andere dingen stuk zijn. De kettingspanner is een gekend probleem bij de hele kawa productielijn, ketting wordt 2x opgespannen waardoor die met met ratelsysteem niet 100% goed werkt, namelijk dat hij bij ietwat slijtage tever naar buiten komt en speling krijgt.hornet911 schreef:ja, daar is niet van gesproken, maar die kan idd. ook wel eens schade hebben!!Sjokske schreef:Wat dacht je van de zuiger (hoe komen die kleppen anders zo krom ?)hornet911 schreef:Ik weet meer: de uitlaatkleppen waren verbogen doordat de kettingspanner niet goed meer werkte.....Voor alle zekerheid zou de distributieketting ook moeten vervangen worden....![]()
Hij heeft een minimumprijs, maar wat denken jullie van 900 euro??
Greetzzz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300