komt het veel voor dat het stripje dat aan de cillinder zit van de power valve af breekt en altijd de power valve brand schoon gemaakt al het kool
verwijderen en smeer 1 / 40 met afgas gr tinus
yz 125 04 geklonken stripje power valve
Moderator: ghulst
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Is dit een vraag?
Een advies?
Of wat... ik snap het niet...
Een advies?
Of wat... ik snap het niet...
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik snap er helemaal niets van wat hij bedoelt, misschien is normaal nederlands een idee?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Jongens, rustig,
Dit is typisch het typpatroon van iemand die heel langzaam met twee vingers typt en zelden met de computer werkt.
Zo te zien werkt hij nog op een resolutie van 640 x 480 want de omhaal zit vrij vroeg in de zin...
Laten we even afwachten en de man wat credit geven
Noppy
P.S. Misschien kan hij wel verschríkkelijk goed rijden
Dit is typisch het typpatroon van iemand die heel langzaam met twee vingers typt en zelden met de computer werkt.
Zo te zien werkt hij nog op een resolutie van 640 x 480 want de omhaal zit vrij vroeg in de zin...
Laten we even afwachten en de man wat credit geven
Noppy
P.S. Misschien kan hij wel verschríkkelijk goed rijden
erwin heeft vroeger ook met 2 vingers getypterwindob schreef:Is toch duidelijk
Tinus rijdt met AVGAS en smeert 1 op 40 (mengsmering)
Maakt altijd zijn powervalve brandschoon door al het kool te verwijderen
en vraagt zich af of het normaal is dat dat dat stripje afbreekt.
Nee joh, sinds 6e klas lagere school al op zo'n mechanisch machien met 10 vingers zonder te kijken.STTEVE schreef:
erwin heeft vroeger ook met 2 vingers getypt
Sinds de backspacetoets ben ik wel meer fouten gaan maken....
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Tinus,
Het probleem dat jij hebt komt volgens mij niet veel voor en is geen echt bekende kwaal van de YZ125.
Je mengeverhouding is goed alleen vraag ik me af wat dat AFGAS voor een spulletje is.
Ik ken 't niet (maar dat zegt niets). Waarom geen mengolie van een bekend merk uit de motorzaak?
Daar kun je dan meteen ook vragen of ze dit probleem kennen.
Je wekt de indruk dat je het afgelopen jaar al enkele keren de power valve hebt moeten schoon maken.
Dat is normaal gesproken helemaal niet nodig.
Of de olie of het schoonmaken met jou probleem te maken heeft lijkt me niet zo logisch.
Lijkt me eerder een productie fout.
Laat nog 's wat horen!
(bovenstaande bericht is 'snel' getypt met twee vingers )))
Fr@venture
Het probleem dat jij hebt komt volgens mij niet veel voor en is geen echt bekende kwaal van de YZ125.
Je mengeverhouding is goed alleen vraag ik me af wat dat AFGAS voor een spulletje is.
Ik ken 't niet (maar dat zegt niets). Waarom geen mengolie van een bekend merk uit de motorzaak?
Daar kun je dan meteen ook vragen of ze dit probleem kennen.
Je wekt de indruk dat je het afgelopen jaar al enkele keren de power valve hebt moeten schoon maken.
Dat is normaal gesproken helemaal niet nodig.
Of de olie of het schoonmaken met jou probleem te maken heeft lijkt me niet zo logisch.
Lijkt me eerder een productie fout.
Laat nog 's wat horen!
(bovenstaande bericht is 'snel' getypt met twee vingers )))
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Avgas is vliegtuigbrandstof voor vlieguigen met zuigermotoren. Dit heeft een hoog oktaangetal en bevat voorzover ik kan vinden nog steeds lood (véél lood in sommige smaken). Wordt gebruikt in vliegtuigen, en "vroegah" in raceauto's en motoren. In competitieverband is het gebruik van avgas volgens mij al jaren verboden.
Linkje.
Linkje.
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Heb net 's ff gegoogled en vond een klopvastheid bij Afgas die "wat hoger" is dan van gewone benzine. Sommigen spreken van een geextrapoleerde theoretische klopvastheid van 130 Octaan, anderen zelfs van 160!!!
De voordelen voor de hobby rijder zijn natuurlijk 0.
Ik vraag me af of de motor wordt aangepast om hier voordeel uit te halen.
Die VHM kop zal waarschijnlijk een beetje een kleiner kamertje hebben en dat vlakke zuigertje doet de rest natuurlijk ))
Compressie verhouding van 1:15???
Ik heb ook al eens gehoord dat Shell in Duitsland V-power verkoopt met een octaan getal van 100 (in Nederland is ie lager).
Fr@venture
De voordelen voor de hobby rijder zijn natuurlijk 0.
Ik vraag me af of de motor wordt aangepast om hier voordeel uit te halen.
Die VHM kop zal waarschijnlijk een beetje een kleiner kamertje hebben en dat vlakke zuigertje doet de rest natuurlijk ))
Compressie verhouding van 1:15???
Ik heb ook al eens gehoord dat Shell in Duitsland V-power verkoopt met een octaan getal van 100 (in Nederland is ie lager).
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Dat klopt Fr@venture,
Ik weet van ONK SS600 rijders die hun brandstof in Duitsland kopen, V-Power100. Gewoon om zeker te zijn dat ze de beste brandstof hebben die ze kunnen krijgen (en die toegestaan is). Vooral op hete dagen (hebben we die weleens eigenlijk? ) is dat belangrijk.
Ik weet van ONK SS600 rijders die hun brandstof in Duitsland kopen, V-Power100. Gewoon om zeker te zijn dat ze de beste brandstof hebben die ze kunnen krijgen (en die toegestaan is). Vooral op hete dagen (hebben we die weleens eigenlijk? ) is dat belangrijk.