yz 125 04 geklonken stripje power valve

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
tinus
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 05, 2005 20:47

komt het veel voor dat het stripje dat aan de cillinder zit van de power valve af breekt en altijd de power valve brand schoon gemaakt al het kool
verwijderen en smeer 1 / 40 met afgas gr tinus
Gebruikersavatar
mxrider#28
Berichten: 436
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16

Is dit een vraag?
Een advies?

Of wat... ik snap het niet...
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Ik snap er helemaal niets van wat hij bedoelt, misschien is normaal nederlands een idee?
Noppy
Berichten: 2985
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Jongens, rustig,

Dit is typisch het typpatroon van iemand die heel langzaam met twee vingers typt en zelden met de computer werkt.

Zo te zien werkt hij nog op een resolutie van 640 x 480 want de omhaal zit vrij vroeg in de zin...

Laten we even afwachten en de man wat credit geven :wink:

Noppy
P.S. Misschien kan hij wel verschríkkelijk goed rijden :!:
:toost:
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Is toch duidelijk :lol:

Tinus rijdt met AVGAS en smeert 1 op 40 (mengsmering)
Maakt altijd zijn powervalve brandschoon door al het kool te verwijderen

en vraagt zich af of het normaal is dat dat dat stripje afbreekt.
STTEVE
Berichten: 1195
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

erwindob schreef:Is toch duidelijk :lol:

Tinus rijdt met AVGAS en smeert 1 op 40 (mengsmering)
Maakt altijd zijn powervalve brandschoon door al het kool te verwijderen

en vraagt zich af of het normaal is dat dat dat stripje afbreekt.
erwin heeft vroeger ook met 2 vingers getypt
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

STTEVE schreef:
erwin heeft vroeger ook met 2 vingers getypt
Nee joh, sinds 6e klas lagere school al op zo'n mechanisch machien met 10 vingers zonder te kijken.

Sinds de backspacetoets ben ik wel meer fouten gaan maken....
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Tinus,
Het probleem dat jij hebt komt volgens mij niet veel voor en is geen echt bekende kwaal van de YZ125.

Je mengeverhouding is goed alleen vraag ik me af wat dat AFGAS voor een spulletje is.
Ik ken 't niet (maar dat zegt niets). Waarom geen mengolie van een bekend merk uit de motorzaak?
Daar kun je dan meteen ook vragen of ze dit probleem kennen.

Je wekt de indruk dat je het afgelopen jaar al enkele keren de power valve hebt moeten schoon maken.
Dat is normaal gesproken helemaal niet nodig.

Of de olie of het schoonmaken met jou probleem te maken heeft lijkt me niet zo logisch.
Lijkt me eerder een productie fout.

Laat nog 's wat horen!

(bovenstaande bericht is 'snel' getypt met twee vingers :-))))

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Avgas is vliegtuigbrandstof voor vlieguigen met zuigermotoren. Dit heeft een hoog oktaangetal en bevat voorzover ik kan vinden nog steeds lood (véél lood in sommige smaken). Wordt gebruikt in vliegtuigen, en "vroegah" in raceauto's en motoren. In competitieverband is het gebruik van avgas volgens mij al jaren verboden.

Linkje.
tinus
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 05, 2005 20:47

je krijgt de moter beter afgesteld en vat beter op het is kerozine
kost 2 euro de liter er rijden heel wat inters met avgas onderhande ik
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

** kuch **

Avgas is absoluut géén kerosine. De enige motor die op kero blijft lopen is een diesel. Avgas is voor zuigermotoren, kero is voor jetmotoren.

linkje.
tinus
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 05, 2005 20:47

heb het kapoten deel vervangen koste 100 euro voor dat frotje
maar trekt wel weer onder en nieuwe zuiger srs met vlakke boven kant
komt beter uit met men vhm pet denk gr martin
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Heb net 's ff gegoogled en vond een klopvastheid bij Afgas die "wat hoger" is dan van gewone benzine. Sommigen spreken van een geextrapoleerde theoretische klopvastheid van 130 Octaan, anderen zelfs van 160!!!
De voordelen voor de hobby rijder zijn natuurlijk 0.
Ik vraag me af of de motor wordt aangepast om hier voordeel uit te halen.
Die VHM kop zal waarschijnlijk een beetje een kleiner kamertje hebben en dat vlakke zuigertje doet de rest natuurlijk :-)))
Compressie verhouding van 1:15???

Ik heb ook al eens gehoord dat Shell in Duitsland V-power verkoopt met een octaan getal van 100 (in Nederland is ie lager).

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Dat klopt Fr@venture,

Ik weet van ONK SS600 rijders die hun brandstof in Duitsland kopen, V-Power100. Gewoon om zeker te zijn dat ze de beste brandstof hebben die ze kunnen krijgen (en die toegestaan is). Vooral op hete dagen (hebben we die weleens eigenlijk? :? ) is dat belangrijk.
Plaats reactie