Windscherm honda dominator help..

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Macamba34
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 07, 2005 00:06

Ik heb een nieuwe ruit op mijn domi maar heb het gevoel dat ik turbelentie heb met een bepaalde snelheid.
Is dat normaal of moet ik de ruit verstellen?

Kan ik ook testen wat de goeie stand is?
Graag jullie reacties.

Afbeelding
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

is denk ik normaal dat je turbulentie hebt met zo een groot scherm, normaal zijn de dominaters toch uitgerust met zo een klein kapje?
groetjes
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Macamba34
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 07, 2005 00:06

Idd als je de scherm wegdenkt dan was dat mijn kuip.
STTEVE
Berichten: 1204
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Volgens mij heb je altijd turbulentie als je net over de rand kan kijken en nietals je helemaal achter het scherm zit opgeborgen

Die rally motoren hebben aan het einde van het windscherm een randje dat "tegen de wind in"staat. (Hoe ik t anders moet omschrijven weet ik ook niet). Voor de KTM LC8 heb ik wel eens een apart accessoire gezien, voor hetzelfde effect, nl de turbulentie verminderen

Deze bedoel ik
Afbeelding
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Macamba34
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 07, 2005 00:06

Ah en hoe kom ik aan zo`n apparaat?

Ik heb verschillende posities geprobeerd maar er lijkt wel een vacuum om mij heen te komen.
STTEVE
Berichten: 1204
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Macamba34 schreef:Ah en hoe kom ik aan zo`n apparaat?
Een KTM LC8 kan je zo kopen :lol:
Macamba34 schreef: Ik heb verschillende posities geprobeerd maar er lijkt wel een vacuum om mij heen te komen.
Dat opzetstukje kan je bij een dealer bestellen, maar dan rij je met een Dominator met LC8 logo rond. :? Als ik t zo zie moet het ook wel zelf te maken zijn. Eerst even testen met plakband en een stuk karton of plastic is wel aan te raden denk ik

suc6
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Gast

Macamba34 schreef:Ik heb verschillende posities geprobeerd maar er lijkt wel een vacuum om mij heen te komen.
Als het kan stel dan je ruitje iets lager in, nu creeer je inderdaad tussen ruit en rijder een druk verlaging waardoor je als het ware door de normale luchtdruk die achter je heerst een gevoel krijgt van druk in je rug.
Macamba34
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 07, 2005 00:06

Het vervelende is dat ik hem niet kan verstellen,of ik moet weer gaten boren maar dat word lelijk.
Lager kan ook niet :(

Afbeelding
Noppy
Berichten: 3044
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

De BMW-jongens zitten met het zelfde probleem.

Die krul zorgt er voor dat en kleinere kortere circulaties ontstaat die een beetje in een boog over je hoofd heengaan. Maar ook dat zijn nog altijd turbulenties. En als je de snelheid verhoogd, dan wordt die kromme van kleine turbulenties korter en hoor je het nog.

Er is een ander systeem waar de 'schone' wind door een soort brievenbus naar binnengaat en dan parallel opgestuwd wordt aan je ruit. Hierdoor wordt je ruit 'verlengd', maar dan door de rijwind.

Remedies:
1) Meer staan tijdens het rijden
2) Windscherm weg. Je zit dan waarschijnlijk met je schouders en helm in de 'schone wind' (en in de regen), maar je zult verbaasd zijn, hoe stil het dan om je heen is
3) Dek het gat af tussen je helm en je hoofd. Er bestaat daarvoor een dunne rubberachtige zilverkleurig fleece, dat kruislings bevestigd wordt (en dus ook bij je ademsappel goed afsluit) aan de rand van je helm met klittenband
4) Het scherm met de brievenbus. Ze verkopen dit voor verschillende modellen en merken, maar het zal wel een dure grap worden :cry:
5) Otoplastieken: oordopjes op maat. Goedkoper dan optie 4, maar beslist effectiever!

Take care,

Noppy
P.S. Wat een mooi geconserveerde dominator! Ik ken alleen het rode gevaar van Gijs, maar moet zeggen dat deze er drie tot vijf maal mooier uitziet :twisted:
:toost:
Macamba34
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 07, 2005 00:06

Thx voor de reactie noppy,ik heb al die tijd zonder ruit gereden en alleen op de snelweg was dat een probleem.

Ik ga nu 10 dagen naar italie dus bijna 1000 km snelweg en dat is best vermoeiend zonder ruit :)
Ik ga misschien iets bovenop mijn ruit plaatsen zodat de wind misschien gebroken word en anders heb ik pech, oordoppen moet ik sowiso dragen voor zo`n lange tijd.
hiervoor had ik een gsx 750r waar uiteraard al een kuip op zit en met tanktas kon ik lekker liggen voor mijn ruit, iemand anders nog suggesties?
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Kort je ruitje gewoon een stukje in. Gaat makkelijk met een haakse slijper.
Afbeelding
Macamba34
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 07, 2005 00:06

Ik denk idd dat het aan de flip up ligt maar om gelijk te gaan slijpen :roll:
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Schroef het ruitje er eens af en kijk hoe het dan befalt :idea:
Macamba34
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 07, 2005 00:06

Jan :) schreef:Schroef het ruitje er eens af en kijk hoe het dan befalt :idea:

Zo ben ik begonnen maar naar italie is dat toch aardig wat druk op mijn lichaam.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Macamba34 schreef:Ik denk idd dat het aan de flip up ligt maar om gelijk te gaan slijpen :roll:
Dat heb ik bij alle twee mijn domi's gedaan. Werkt perfekt.
Afbeelding
Macamba34
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 07, 2005 00:06

Zot schreef:
Macamba34 schreef:Ik denk idd dat het aan de flip up ligt maar om gelijk te gaan slijpen :roll:
Dat heb ik bij alle twee mijn domi's gedaan. Werkt perfekt.

Heb je die flipup weggeslepen?
Plaats reactie