Ik heb een nieuwe ruit op mijn domi maar heb het gevoel dat ik turbelentie heb met een bepaalde snelheid.
Is dat normaal of moet ik de ruit verstellen?
Kan ik ook testen wat de goeie stand is?
Graag jullie reacties.
Windscherm honda dominator help..
Moderator: ghulst
is denk ik normaal dat je turbulentie hebt met zo een groot scherm, normaal zijn de dominaters toch uitgerust met zo een klein kapje?
groetjes
groetjes
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Volgens mij heb je altijd turbulentie als je net over de rand kan kijken en nietals je helemaal achter het scherm zit opgeborgen
Die rally motoren hebben aan het einde van het windscherm een randje dat "tegen de wind in"staat. (Hoe ik t anders moet omschrijven weet ik ook niet). Voor de KTM LC8 heb ik wel eens een apart accessoire gezien, voor hetzelfde effect, nl de turbulentie verminderen
Deze bedoel ik
Die rally motoren hebben aan het einde van het windscherm een randje dat "tegen de wind in"staat. (Hoe ik t anders moet omschrijven weet ik ook niet). Voor de KTM LC8 heb ik wel eens een apart accessoire gezien, voor hetzelfde effect, nl de turbulentie verminderen
Deze bedoel ik
Ah en hoe kom ik aan zo`n apparaat?
Ik heb verschillende posities geprobeerd maar er lijkt wel een vacuum om mij heen te komen.
Ik heb verschillende posities geprobeerd maar er lijkt wel een vacuum om mij heen te komen.
Een KTM LC8 kan je zo kopenMacamba34 schreef:Ah en hoe kom ik aan zo`n apparaat?
Dat opzetstukje kan je bij een dealer bestellen, maar dan rij je met een Dominator met LC8 logo rond. Als ik t zo zie moet het ook wel zelf te maken zijn. Eerst even testen met plakband en een stuk karton of plastic is wel aan te raden denk ikMacamba34 schreef: Ik heb verschillende posities geprobeerd maar er lijkt wel een vacuum om mij heen te komen.
suc6
Als het kan stel dan je ruitje iets lager in, nu creeer je inderdaad tussen ruit en rijder een druk verlaging waardoor je als het ware door de normale luchtdruk die achter je heerst een gevoel krijgt van druk in je rug.Macamba34 schreef:Ik heb verschillende posities geprobeerd maar er lijkt wel een vacuum om mij heen te komen.
Het vervelende is dat ik hem niet kan verstellen,of ik moet weer gaten boren maar dat word lelijk.
Lager kan ook niet
Lager kan ook niet
De BMW-jongens zitten met het zelfde probleem.
Die krul zorgt er voor dat en kleinere kortere circulaties ontstaat die een beetje in een boog over je hoofd heengaan. Maar ook dat zijn nog altijd turbulenties. En als je de snelheid verhoogd, dan wordt die kromme van kleine turbulenties korter en hoor je het nog.
Er is een ander systeem waar de 'schone' wind door een soort brievenbus naar binnengaat en dan parallel opgestuwd wordt aan je ruit. Hierdoor wordt je ruit 'verlengd', maar dan door de rijwind.
Remedies:
1) Meer staan tijdens het rijden
2) Windscherm weg. Je zit dan waarschijnlijk met je schouders en helm in de 'schone wind' (en in de regen), maar je zult verbaasd zijn, hoe stil het dan om je heen is
3) Dek het gat af tussen je helm en je hoofd. Er bestaat daarvoor een dunne rubberachtige zilverkleurig fleece, dat kruislings bevestigd wordt (en dus ook bij je ademsappel goed afsluit) aan de rand van je helm met klittenband
4) Het scherm met de brievenbus. Ze verkopen dit voor verschillende modellen en merken, maar het zal wel een dure grap worden
5) Otoplastieken: oordopjes op maat. Goedkoper dan optie 4, maar beslist effectiever!
Take care,
Noppy
P.S. Wat een mooi geconserveerde dominator! Ik ken alleen het rode gevaar van Gijs, maar moet zeggen dat deze er drie tot vijf maal mooier uitziet
Die krul zorgt er voor dat en kleinere kortere circulaties ontstaat die een beetje in een boog over je hoofd heengaan. Maar ook dat zijn nog altijd turbulenties. En als je de snelheid verhoogd, dan wordt die kromme van kleine turbulenties korter en hoor je het nog.
Er is een ander systeem waar de 'schone' wind door een soort brievenbus naar binnengaat en dan parallel opgestuwd wordt aan je ruit. Hierdoor wordt je ruit 'verlengd', maar dan door de rijwind.
Remedies:
1) Meer staan tijdens het rijden
2) Windscherm weg. Je zit dan waarschijnlijk met je schouders en helm in de 'schone wind' (en in de regen), maar je zult verbaasd zijn, hoe stil het dan om je heen is
3) Dek het gat af tussen je helm en je hoofd. Er bestaat daarvoor een dunne rubberachtige zilverkleurig fleece, dat kruislings bevestigd wordt (en dus ook bij je ademsappel goed afsluit) aan de rand van je helm met klittenband
4) Het scherm met de brievenbus. Ze verkopen dit voor verschillende modellen en merken, maar het zal wel een dure grap worden
5) Otoplastieken: oordopjes op maat. Goedkoper dan optie 4, maar beslist effectiever!
Take care,
Noppy
P.S. Wat een mooi geconserveerde dominator! Ik ken alleen het rode gevaar van Gijs, maar moet zeggen dat deze er drie tot vijf maal mooier uitziet
Thx voor de reactie noppy,ik heb al die tijd zonder ruit gereden en alleen op de snelweg was dat een probleem.
Ik ga nu 10 dagen naar italie dus bijna 1000 km snelweg en dat is best vermoeiend zonder ruit
Ik ga misschien iets bovenop mijn ruit plaatsen zodat de wind misschien gebroken word en anders heb ik pech, oordoppen moet ik sowiso dragen voor zo`n lange tijd.
hiervoor had ik een gsx 750r waar uiteraard al een kuip op zit en met tanktas kon ik lekker liggen voor mijn ruit, iemand anders nog suggesties?
Ik ga nu 10 dagen naar italie dus bijna 1000 km snelweg en dat is best vermoeiend zonder ruit
Ik ga misschien iets bovenop mijn ruit plaatsen zodat de wind misschien gebroken word en anders heb ik pech, oordoppen moet ik sowiso dragen voor zo`n lange tijd.
hiervoor had ik een gsx 750r waar uiteraard al een kuip op zit en met tanktas kon ik lekker liggen voor mijn ruit, iemand anders nog suggesties?
Ik denk idd dat het aan de flip up ligt maar om gelijk te gaan slijpen
Jan :) schreef:Schroef het ruitje er eens af en kijk hoe het dan befalt
Zo ben ik begonnen maar naar italie is dat toch aardig wat druk op mijn lichaam.
Zot schreef:Dat heb ik bij alle twee mijn domi's gedaan. Werkt perfekt.Macamba34 schreef:Ik denk idd dat het aan de flip up ligt maar om gelijk te gaan slijpen
Heb je die flipup weggeslepen?