De Alta Tielio

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Noppy

Beste Jan;-), Dick,

Hartelijk bedankt voor jullie rondrit rond Tiel (en oostenlijker). We hadden vandaag mooi weer, serieuze blubber en endurowaardige kruip-door-sluip-door partijen.

De Recluse koppeling heeft van je KTM écht een tractor gemaakt, voelt echt heel goed. De achterrem, links aan het stuur, is ff wennen, downhill een paar angstige momenten meegemaakt (hij was versleten).

Mooiste moment van de dag? Rond het meer waren Jesse en ik wat traag en Jan komt terug gereden. Het spoor is zo smal dat hij het sompige bos in moet om ons weer langs te laten. Daar zit hij klem en achteruittrekken is ook geen aantrekkelijk perspectief.

Vervolgens gaat hij naast zijn KTM staan, geeft vol gas, waardoor een wheelie ontstaat en trekt hem om op de vierkante meter, voorwiel recht de hemel in. Omgekeerd, ziezo, zo kan het dus ook 8)

De doorwading bij het water vond ik toch ook wel errug gaaf hoor! Vele hillclimbs gedaan, waarbij het downhill ff fout ging met Jesse. Gelukkig geen schade aan hem of zijn XR400.

Als het Jan ff wat te makkelijk wordt gaat hij slalommen in greppels en sloten, ziet er leuk uit, heb ik ook één keer geprobeerd. Jammer van het paaltje dat je tegenkwam!

Zodra ik mijn ritje compleet heb hier in de regio zijn jullie van harte bij ons in Utrecht uitgenodigd!

Fijne zondag nog en bedankt :wink:

Noppy
Laatst gewijzigd door Noppy op zo jan 23, 2005 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
:toost:
adje

En wat betekent nu "de alta tielio" :?: :?:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Noppy

Rit met hoge hill clims rond Tiel...
't Schilderke

Hillclimbs en downhill in de Betuwe? Je bedoelt dijkclimb en downdijken ........ :wink:
dah zeede gei noch ..........
Jan :)

't Schilderke schreef:Hillclimbs en downhill in de Betuwe? Je bedoelt dijkclimb en downdijken ........ :wink:
Downdijken kan best lastig zijn als het onderste stukje wat asfalt is glad is door de lage temperatuur.

Bij de brug bij Ewijk is een leuk klimmetje. En als je na het kruipdoor sluipdoor langs de A325 wat verder rijd heb je voor het shell station nog een leuk klimmetje. en nog een mooi stukje kruipdoor sluipdoor. (Wel oppassen voor vieze mannetjes.)

Alleen was het jammer dat de waterstand van de waal wat aan de hoge kant was waardoor we het stukje strand niet hebben kunnen rijden.

En morgen maar nieuwe remblokken halen voor de achter rem.
Laatst gewijzigd door Jan :) op zo jan 23, 2005 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Noppy

Dat klimmetje bij Ewijk begint echt al mooi uit te slijten. Nog een half jaartje raggen daar en je zit met je stepjes aan de grond!

Nogmaals, ik vond het allemaal heel erg leuk :) Zo Jesse eenseffe bellen. Die maakte een nogal uitgeputte indruk. Hij begon de dag met heel veel wheelies maar naar mate de dag vorderde kwamen er steeds minder, op de terugreis geen eentje meer :lol:

Noppy

P.S. Op onderstaande schermafdruk kan je de route zien die we gereden hebben (totdat een tak mijn GPS uit de houder sloeg;-) Daarnaast zie je nog een hoogteprofiel to 100 voet (30 meter hoog) uit de verhoudingen kan je dan aflezen hoe hoog de dikeclimbes waren :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Noppy op zo jan 23, 2005 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.
adje

Jan , zo te lezen heb je ze nogal afgemat met je ritje :lol:

Wanneer kom je nog eens bij ons rijden zodat we jou weer eens kunnen afmatten :P
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Dewiene

dat trukje om je op één vierkante meter te keren stond een tijdje geleden netjes omschreven in Moto Verte, misschien is dit gelul maar dit vind ik nou net kneepjes om een rubriek " How to " op te starten in dit forum.
Groetjes Dewiene
Husky Rules

Ik mis op het kaartje het eerste gedeelte van de Route. Je weet wel pad langs een pas uitgebaggerde sloot waar een boomstronk over het pad ligt :wink:

Wel grappig om de hoogtes te zien.
Sjokske

Jan :) schreef: Wel grappig om de hoogtes te zien.
Staan er ook de hoogtes van de knippen op :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!

Sjokske schreef:
Jan :) schreef: Wel grappig om de hoogtes te zien.
Staan er ook de hoogtes van de knippen op :lol:
In de betuwe hebben we geen knippen :?
Toch maar weer een keer bij Jullie mee gaan rijden om die knippen te oefenen.
JeeWee
Contacteer:

Nu weet ik ook wie ik zag rijden naast de A325, bovenop de dijk...
(ik reed OP dea325 met een gele BMW F650gs, vanaf mijn werk)
Ik heb nog even bij het Shell station gewacht maar jullie niet meer gezien.

EN ZIT MIJN PRIVECIRCUIT NIET ZO TE VERSLIJTEN! :lol:

Groeten Jan Willem
(die hier normaal met een DR350 rondspeelt)
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
Noppy

JeeWee! Ik heb je gezien, in een flits, zonder dollen!

Ik reed vorig jaar zelf ook een F650 Dakar, vandaag dat ik het onthouden heb :P
JeeWee
Contacteer:

Oja nog vergeten...

Je moet bij dat shell station inderdaad uitkijken voor enge mannetjes.
Er is er al eens eentje naar beneden gesprongen (van die bult achter)
Dacht dat ik van de politie was ofzo :lol:

Je kan als je dat afdalinkje gedaan hebt vanaf de dijk richting shell, ook nog om dat waterplasje heenrijden, kijk alleen uit voor honden van de boerderij in de buurt.
Die beesten zijn sneller als je denkt :shock:

Groeten Jan Willem (die nog even een rondje gaat rijden in die buurten)
Sjokske

JeeWee schreef: kijk alleen uit voor honden van de boerderij in de buurt.
Wheelietje maken over de viervoeter (voelt een beetje als zachte knip aan, vraag maar aan Ad K.) :lol:
JeeWee
Contacteer:

Tja Sjokske ik ben niet zo'n wheely-fanaat en mijn motortje ook al niet.
Bovendien zijn die Deense Doggen tamelijk groot en met meer dan een..

Groeten Jan Willem (net weer terug, en met een blauwe knie)
Noppy

Jan,

Speciaal voor jou nog even het eerste deel:

Afbeelding

Grx,

Noppy

P.S. Ik kan me niet herinneren dat er in het eerste stuk vette dikeclimbs zaten, dus maar even geen reliëfplaatjes :wink:
JBassie
Contacteer:

Sjokske schreef:
JeeWee schreef: kijk alleen uit voor honden van de boerderij in de buurt.
Wheelietje maken over de viervoeter (voelt een beetje als zachte knip aan, vraag maar aan Ad K.) :lol:
hmm ik weet nie of ik dat wel wil weten
Sjokske

Heel simpel, ook voor boerenhonden zijn er net als voor motorrijders regels en dienen ze op de openbare weg aangelijnd te zijn, zo niet dan "No Mercy".
Nu zijn regels er in veel gevallen om vanaf te wijken (laat het mijn moralistische schoonvader maar niet horen), maar voor hetzelfde geld doen ze mijn dochter van 5 iets aan terwijl ik haar aan het uitlaten ben (en ik ben bang dat ik dan in die vierpotige een klein gaatje ga maken) :?
Joop

Sjokske schreef:Heel simpel, ook voor boerenhonden zijn er net als voor motorrijders regels en dienen ze op de openbare weg aangelijnd te zijn, zo niet dan "No Mercy".
Sjoske, hier ben ik het toch helemaal niet eens. Die hond kan er niets aan doen dat hij daar loopt, dat is de schuld van de eigenaar, dus die zul er op aan moeten spreken i.p.v. er dwars over heen te rijden. :( En ik heb de indruk dat jullie daar ook niet legaal rijden en die hond daar misschien wel legaal loopt (eigenaar hond is ook eigenaar van de grond) :)
Gast

Het geval waar ik over spreek was op een zandpad langs een boerderij waar alle verkeer toegang had, dus ook motorrijders.
En inderdaad rijden wij wel eens over een stukkie grond van een boer, en dan heb je dus wel gelijk dat de boer z'n daar los mag wandelen dan wel rennen (maar motorijders aanvallen ??????).
Dikwijls is het toch zo dat hondeneigenaars helemaal over de rooie gaan op motorrijders die daar wel mogen rijden terwijl ze zelf hun hond niet aan de lijn hebben. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat iemand van een hondenuitlaatservice mij aan de kant dreef op een openbare zandpad omdat hij het verdomde om een stuk of vijf van zijn klanten aan de lijn te houden.
En ja, wij doen altijd rustig aan bij hondenuitlaters (of zijn het hondenuitlaten) :lol:
In z'n één stationair, veel langzamer kan niet :!:
Waaruit dus maar weer blijkt dat de motorrijder de bedreigde diersoort is :wink:
Sjokske

Was ik dus.
JBassie
Contacteer:

Sjoske, hier ben ik het toch helemaal niet eens. Die hond kan er niets aan doen dat hij daar loopt, dat is de schuld van de eigenaar, dus die zul er op aan moeten spreken i.p.v. er dwars over heen te rijden.
precies, de eigenaar moet daar op aangesproken worden. En vooroordelen over honden die kinderen bijten, dat is ook niet helemaal waar. Ook daar ligt het bij de eigenaar als dat zou zijn, maar goed laten we het hier maar bij noppen houden, anders gaan we het dadelijk nog over hondenpoep hebben.:lol:
TTT

Ja ook zo iets... hondepoep tussen je noppen :evil:

Ik heb 1 regel tijdens het rijden in de "natuur". Waar wandelaars zijn, zijn ook honden. Nu heb ik zelf een hekel aan die beesten, maar ik krijg stellig de indruk dat veel wandelaars zich meer zorgen maken over het welzijn van hun niet aangelijnde hond, dan over de "natuur"
Dus rij ik om onnodig energie verlies te voorkomen er maar rustig langs heen. (plus dat een hond tussen je spaken bij 80km/u een lelijke valpartij kan opleveren, en al de plukken hondehaar gaan in je ketting zitten)

Natuur staat tussen "" want wat de meeste mensen vergeten zijn is dat al die bossen hier 100 jaar geleden zijn aangelegd ten behoeve van de mijnbouw.
Aan de "natuur" in Nederland valt met een motor niets aan te slopen wat niet allang gesloopt is.
Dus natuur me reet.
smurf.
JBassie
Contacteer:

Ja ook zo iets... hondepoep tussen je noppen :evil:

Ik heb 1 regel tijdens het rijden in de "natuur". Waar wandelaars zijn, zijn ook honden. Nu heb ik zelf een hekel aan die beesten
mijn grote vriend, die wil je toch niet onder je wielen hebben

Afbeelding
Plaats reactie