Mijn mening:
Het stuurt perfect. (Geen last van de brede tank)
Veert perfect. Mega koppel, meer dan genoeg power.
In een woord een super-motor, maar............
Je zit elke week geruime tijd te sleutelen. De betrouwbaarheid is gewoon SLECHT


Moderator: ghulst
ik ben gelukkig niet de enige zie ik wel.....huskie schreef:www.husaberg.org daar kennen ze dat probleem heeeel goed
Ligt niet aan de pakking. Gewoon na het afspuiten even open maken en op laten drogen. Tenzij je natuurlijk de ontsteking echt goed nat gehad hebt en de lamellen verroest zijn. De ontsteking van SEM gaat "random" kapot. Komt door de zeer dunne wikkelingen welke van slechte kwaltieit zijn. Je kunt ze definitief laten repareren in Spanje met garantie. Zie ook het husaberg.org forum. Deze in Spanje levende engelsman "sparks" is de enige in de wereld ??? die het echt goed kan repareren. Heb ik laten doen en is inderdaad zeer goed. kost 195 euries. Beter dan nieuw zeggen ze, maar dat weet je pas na 10.000 km...... Tot nu toe alleen maar positieve reakties op het forum.klomp schreef:ik heb een Husaberg 501 FE uit 2003.
En een gouden tip voor een ieder met zo'n motor, zet een pakking tussen de ontstekings deksel! Die zit er nl standaard niet tussen!
Ik moest er een nieuwe ontsteking in zetten na 2000km!![]()