Nieuw

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Peer

Joe, ik ben dus nieuw op dit forum. Ik rij al een jaar rond met een Husky SM450R maar wil nu toch ook beginnen crossen omdat ik dit al gans mijn leven cool vind. Nu, ik heb een motor op het oog die het waarschijnlijk zal worden, maar ik heb nog enkele andere vragen:
- Is harnas & crosskledij verplicht? Botten & helm heb ik al.
- Moet je zo'n eco-tapijt kopen? Zo ja, waar?
- Heb je bepaalde vergunningen nodig als je wilt gaan trainen op het terrein?
- Ik heb nog nooit op het terrein gereden, kan wel goed met de motor overweg, zou ik direct daar gaan oefenen?
- Zijn er bepaalde crossclubs waar je je kan bij aansluiten om zo samen te trainen? Want geen van mijn vrienden doet dit en alleen lijkt het mij niet praktisch...

Sorry voor de vele vragen :oops:
dick van doodeweerd

hoi peer,
welcom op dit gezellige forum,een harnas zoals jij dat noemt is niet verplicht naar mij weten,het is je eigen lichaam dus jou eigen verantwooordelijkheid.
een mileumat is wel verplicht bij alle cross banen naar mij weten.
je kunt gewoon lid worden en lekker rijden .
succes , dick van doodeweerd.
Firestorm
Contacteer:

Peer schreef:Joe, ik ben dus nieuw op dit forum. Ik rij al een jaar rond met een Husky SM450R maar wil nu toch ook beginnen crossen omdat ik dit al gans mijn leven cool vind. Nu, ik heb een motor op het oog die het waarschijnlijk zal worden, maar ik heb nog enkele andere vragen:
- Ik heb nog nooit op het terrein gereden, kan wel goed met de motor overweg, zou ik direct daar gaan oefenen?
- Zijn er bepaalde crossclubs waar je je kan bij aansluiten om zo samen te trainen? Want geen van mijn vrienden doet dit en alleen lijkt het mij niet praktisch...

Ook welkom namens mijn.

Aan bescherming kun je nooit teveel doen.
Laarsen en een body protector en een niergordel is een must na mijn idee.

Harold
kiwi
Contacteer:

welkom,
doet een niergordel dan zoveel ??
ik ga regelamtig naar parcours om te crossen maar heb nog nooit last gehad van men rug.
groeten
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
huskie

wandelende nieren dan?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
stimpie

ik heb ook geen niergordel
doet dat pijn dan wandelende nieren ?
of wat kan er dar door fout gaan ?
gassen

Die "wandelende" nieren doen niet echt pijn. Het is meer een zeurende pijn die lijkt alsof je last hebt van je rugspieren maar dan anders :?
Het lijkt alsof je last hebt van nierstenen in een vergevorderd stadium.
Ik heb het beide meegemaakt.
En geloof me, een niergordel is hard nodig als je op een crossbaan rijdt waar veel gereden wordt (knippen).
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
stimpie

nog geen last van gehad denk ik
mxrider#28

Peer schreef:Joe, ik ben dus nieuw op dit forum. Ik rij al een jaar rond met een Husky SM450R maar wil nu toch ook beginnen crossen omdat ik dit al gans mijn leven cool vind. Nu, ik heb een motor op het oog die het waarschijnlijk zal worden, maar ik heb nog enkele andere vragen:

Het volgende is verplicht:
Helm, crosslaarzen, handschoenen, crossbroek, shirt met lange mauwen.

Zoals Dick al zei, de milieumat is verplicht... het is altijd de vraag waar je een milieumat kunt halen, het ene circuit verkoopt ze wel en de ander niet. de milieumat moet zo groot zijn dat je motor er helemaal op kan staan, maar de meeste circuits vinden het al goed als er iets onder ligt.

Als je op een circuit wilt trainen heb je een licentie nodig (KNMV, MON, VLB) die van de KNMV kost 35 euro voor een jaar en de rest weet ik niet... wanneer je een KNMV licentie hebt kun je alleen op de banen rijden die bij de KNMV aangesloten is (geld ook voor de andere motorbonden)

Als je kan schakelen kun je ook op het circuit :wink: het zal op het begin misschien tegenvallen, maar je moet het leren met vallen en opstaan :D

Nee, er zijn geen clubs die zoiets organiseren... je kan van een bepaalde tijd tot een bepaalde tijd vrij trainen, vrienden maak je op de cross vanzelf wel :wink:
Peer

waar haal je zulke licentie? ook op het terrein zelf of...? bedankt voor de vele antwoorden :D
huskie

Peer, je gaat gewoon met je motor en spullen naar het circuit en koopt daar de mileu mat en licentie(wel een pasfotootje meenemen). Dan dien je nog wel entree te betalen elke keer als je wilt gaan crossen, want voor niets gaat de zon op. :cry:
Dus ongeveer 20 euro milieu mat, 35 euro districtslicntie, en 7 euro entree. veel plezier
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie