ik heb laats anderen olie in de versnelingsbak gedaan(van m'n cr 250 van 1991)
en het lijkt wel of ik daardoor 2 problemen heb gekregen.
1. de koppling slips, ook na vervanging van de platen.
2. hij begint na enige tijd rijden te lekken.
dit lekken gebeurt spontaan op 3 plaatsen tegelijk.
bij het tandwiel, koppeling en zo ergens op de naat van de carters
eerst had ik er "light 10/15 Denicol" inzetten en nu " GP 10 SEA 75W"
kan het eraan liggen dat het een ander soort olie is??
of is dit stom toeval????
problemen na olievervanging
Moderator: ghulst
Die GP 10 SEA 75W is dat wel een motorolie? Dus geen auto olie, want dat kan invloed hebben op het slippen van de koppeling.TH schreef: eerst had ik er "light 10/15 Denicol" inzetten en nu " GP 10 SEA 75W"
kan het eraan liggen dat het een ander soort olie is??
of is dit stom toeval????
Dat lekken is wel een heel erg vreemd verhaal
Ik heb in 1980 ooit eens hetzelfde probleem gehad met m'n XR500.
Na een olie verversing met Kroon Turbo olie (bedoeld voor de toendertijdse turbo motoren) begon mijn koppeling ook spontaan te slippen.
Terug naar de "gewone "castrol" 10W40 , 3 van de 6 veren tijdelijk vervangen door 3 zwaardere, en het ging weer.
Na 2 weken de veren weer verwijderd en voila, het slippen was weer over.
Maar lekken ???
SAE 75 is een tamelijk dikke olie, ik weet niet wat denicol 10/15 betekent, lijkt mij niet de dikte, maar eerder een aanduiding.
Na een olie verversing met Kroon Turbo olie (bedoeld voor de toendertijdse turbo motoren) begon mijn koppeling ook spontaan te slippen.
Terug naar de "gewone "castrol" 10W40 , 3 van de 6 veren tijdelijk vervangen door 3 zwaardere, en het ging weer.
Na 2 weken de veren weer verwijderd en voila, het slippen was weer over.
Maar lekken ???
SAE 75 is een tamelijk dikke olie, ik weet niet wat denicol 10/15 betekent, lijkt mij niet de dikte, maar eerder een aanduiding.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
jah dat lekken keek ik zelf ook erg van op.Joop schreef:Die GP 10 SEA 75W is dat wel een motorolie? Dus geen auto olie, want dat kan invloed hebben op het slippen van de koppeling.TH schreef: eerst had ik er "light 10/15 Denicol" inzetten en nu " GP 10 SEA 75W"
kan het eraan liggen dat het een ander soort olie is??
of is dit stom toeval????
Dat lekken is wel een heel erg vreemd verhaal
oke op 1 plaats maar op drie plaatsen tegelijk
mja ik vervan de pakkingen en keeringen en doe er weer dezelfde olie in als eerst (10/15)
De LIGHT 10/15 van DENICOL is een zéér dunne boite olie die voornamelijk geschikt is voor koppelingen in GOEDE staat, op oudere koppelingen is deze niet goed daar ze te DUN is!!
Altijd speciale motorfiets olie gebruiken! Hier zitten namelijk additieven in om een slippende koppeling tegen te gaan. De lekkages: is jouw carter ontluchting nog open?
Robje schreef:Altijd speciale motorfiets olie gebruiken! Hier zitten namelijk additieven in om een slippende koppeling tegen te gaan. De lekkages: is jouw carter ontluchting nog open?
dat lekke zal wel geen problemen geven, nieuwe pakking en keerringen
alleen van die olie, dat verhaal is eiglik juist andersom dat bij mij