Hallo tuners,
ik vroeg me af hoeveel mensen op dit forum ook wel eens een freesje vastgehouden hebben, of iets in die richting.
Van Rudy weet ik het al
Maar nu de rest nog!
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik nu pas, veels te laat, begonnen ben met het vasthouden van m'n frees machientje. En het voelt echt goed.... zo bezig te zijn.
Wie volgt
er zal een wereld voor je open gaan.
Tuning
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
eeeh ik , al moet ik er eerlijk bijzeggen dat ik aan mijn crossers eigelijk nooit echt wat gedaan heb. Vorige cr hadden ze al wat aan gedaan , van deze yz heb ik de cilinder er nog niet afgehad (maar daar is wel wat aan te doen ).
Ik heb trouwens ook een haaksefrees
Enige wat ik aan de yz tot nu toe gedaan heb is de inlaatstuffer aangepast (hoekjes wat netter gemaakt).
Speciaal voor de mensen die zowizo niet weten waarom zo'n stuffer is (dat plastic witte ding);
dat ding moet zorgen dat het doorlaat oppervlakte gelijk blijft als de inlaatgassen door het membraan gaan , zonder dat ding word de "oppervlakte" van het membraan ineens veel groter, het is de bedoeling dat hij gewoon de zelfde doorlaat(oppervlakte) heeft als de carburateur)
zonder die stuffer
met , zoek de 10 verschillen
Ik heb trouwens ook een haaksefrees
Enige wat ik aan de yz tot nu toe gedaan heb is de inlaatstuffer aangepast (hoekjes wat netter gemaakt).
Speciaal voor de mensen die zowizo niet weten waarom zo'n stuffer is (dat plastic witte ding);
dat ding moet zorgen dat het doorlaat oppervlakte gelijk blijft als de inlaatgassen door het membraan gaan , zonder dat ding word de "oppervlakte" van het membraan ineens veel groter, het is de bedoeling dat hij gewoon de zelfde doorlaat(oppervlakte) heeft als de carburateur)
zonder die stuffer
met , zoek de 10 verschillen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Membraan oppervlakte word volledig benut natuurlijkhuskie schreef:Rudy, die stuffer tapert toch wel naar de totale membraan wijdte toe, toch? Opdat de totale membraan breedte benut wordt? Is wel het geval bij mijn 250.
is hier mooi te zien
de klepjes (4 kleps membraan zoals te zien is)
ps: huskie , meet voor de grap het oppervlakte van je membraan (ik bedoel echt de kleppen) eens op en je zul er achterkomen dat die kleiner is dan je carburateur oppervlakte , zal zo rond de 80-90% van je cabr doorlaat oppervlakte zitten.
Ik heb die inlaatbuis van de carburateur ook nog gepolijst maar daar heb ik geen echt fatsoenlijk plaatje van
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Oeffff werd al bang dat ik helemaal de verkeerde kant op was gegaan met mijn stuffer. Die stuffer van die huskie was vrij lomp uitgevoerd waardoor er loze ruimtes kwamen in het membraanhuis. Ik heb ze dus getaperd/gefreesd opdat ze naar de volle breedte uitliepen. Zoals op jouw piccie dus. Heb ik het toch goed gedaan Wat die membranen betreft. Die membraan opent natuurlijk maar een klein beetje in vergelijking tot een 38mm venturi.
Ik zag trouwens op een fotootje van jouw caterinlaat dat die heel mooi richting spoelpoorten liep.dat wil ik dus ook gaan doen. Misschien kan je dat fotootje ook even erbij plakken?
Mijn inlaat traject ziet er erg benauwd uit
Ik zag trouwens op een fotootje van jouw caterinlaat dat die heel mooi richting spoelpoorten liep.dat wil ik dus ook gaan doen. Misschien kan je dat fotootje ook even erbij plakken?
Mijn inlaat traject ziet er erg benauwd uit
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Gaan jullie machientjes te langzaam , doen jullie dit "just for fun" of welke andere motivatie zit hierachter?
Misschien dat er vele denken , "ha, dat kan ik ook", zonder de gevolgen ervan te overzien (stukken).
Misschien dat er vele denken , "ha, dat kan ik ook", zonder de gevolgen ervan te overzien (stukken).
Just for fun wat mij betreft, maar met een serieuse ondertoon. Ik doe niet zomaar wat , alles wat ik doe is wetenschappelijk verantwoord .
Nee, weet je wat het is, Gassen. Ik kom zoveel leuke technische verhandelingen tegen van mensen die er zoveel van af weten dat je anders naar je eigen motortje gaat kijken. Er blijken gewoon heel veel foutjes in een verder perfecte motor te zitten als je kritisch kijkt.
En die foutjes zijn gemakkelijk weg te halen. (miisschien doen de fabrieken het wel express, opdat de tuners hun boterham kunnen beleggen )
Ik heb geen motor nodig die harder gaat, dat geheel niet, maar ik ben bevoorbeeld nu bezig met een 125cctje die vanwege zijn kapotte drijfstang toch uit elkaar ligt. Ja, en dan ga ik tegenwoordig dus anders naar de motor kijken. Ik probeer met de kennis die ik nu via Internet heb opgedaan met andere ogen naar die motor te kijken. En dan blijken er dus heel wat "schoonheids" foutjes in zo'n motor te zitten. Puur omdat het dus een massa produkt is. Hij rijdt daar goed mee, maar door die foutjes weg te halen kan hij nog beter rijden.
Chiodi is bevoorbeeld wereldkampioen geworden met "deze" motor, maar de magazines vonden de motor maar zo zo. Hoe kan dit nou, zou je je kunnen afvragen. En dan blijkt het dus heel simpel. De motor voor de massa is maar zo zo. Heeft weinig blowdown tijd(de tijd dat de uitlaatpoort opstaat tov het openen van de spoelpoorten) en die uitlaatpoort opent ook nog heel laat, waardoor de motor geen topend heeft. Ik kan je verzekeren dat Chiodi's motor wel topend had!
Dus ik ben nu bezig om bevoorbeeld het inlaatkanaal mooi aan te laten sluiten met de rest van het carter cq cilinder. Dat kost dus niks en zorgt voor een mooie flow van de gassen door de machine heen, met hopelijk een fijne motor tot gevolg.
De volgende keer als je motor open ligt voor hopelijk alleen maar een nieuw zuigertje dat je dan met andere ogen naar je onderdelen kijkt. Misschien zie je wel iets wat met weinig middelen wat optimaler te maken is.
Nee, weet je wat het is, Gassen. Ik kom zoveel leuke technische verhandelingen tegen van mensen die er zoveel van af weten dat je anders naar je eigen motortje gaat kijken. Er blijken gewoon heel veel foutjes in een verder perfecte motor te zitten als je kritisch kijkt.
En die foutjes zijn gemakkelijk weg te halen. (miisschien doen de fabrieken het wel express, opdat de tuners hun boterham kunnen beleggen )
Ik heb geen motor nodig die harder gaat, dat geheel niet, maar ik ben bevoorbeeld nu bezig met een 125cctje die vanwege zijn kapotte drijfstang toch uit elkaar ligt. Ja, en dan ga ik tegenwoordig dus anders naar de motor kijken. Ik probeer met de kennis die ik nu via Internet heb opgedaan met andere ogen naar die motor te kijken. En dan blijken er dus heel wat "schoonheids" foutjes in zo'n motor te zitten. Puur omdat het dus een massa produkt is. Hij rijdt daar goed mee, maar door die foutjes weg te halen kan hij nog beter rijden.
Chiodi is bevoorbeeld wereldkampioen geworden met "deze" motor, maar de magazines vonden de motor maar zo zo. Hoe kan dit nou, zou je je kunnen afvragen. En dan blijkt het dus heel simpel. De motor voor de massa is maar zo zo. Heeft weinig blowdown tijd(de tijd dat de uitlaatpoort opstaat tov het openen van de spoelpoorten) en die uitlaatpoort opent ook nog heel laat, waardoor de motor geen topend heeft. Ik kan je verzekeren dat Chiodi's motor wel topend had!
Dus ik ben nu bezig om bevoorbeeld het inlaatkanaal mooi aan te laten sluiten met de rest van het carter cq cilinder. Dat kost dus niks en zorgt voor een mooie flow van de gassen door de machine heen, met hopelijk een fijne motor tot gevolg.
De volgende keer als je motor open ligt voor hopelijk alleen maar een nieuw zuigertje dat je dan met andere ogen naar je onderdelen kijkt. Misschien zie je wel iets wat met weinig middelen wat optimaler te maken is.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Te langzaam gaat hij niet (yz250 blijkt volgens de meeste amerikaanse tests het beste (snelste) motorblok te hebben ). Maar het is meer het perfectioneren , ik ben zeker in die yz niet vanplan aan timingen en dergelijke echt wat te veranderen.gassen schreef:Gaan jullie machientjes te langzaam , doen jullie dit "just for fun" of welke andere motivatie zit hierachter?
Misschien dat er vele denken , "ha, dat kan ik ook", zonder de gevolgen ervan te overzien (stukken).
http://ralf.snoutweb.net/rudy/noppenforum/yz_membraan/
daar staan die fototjes
huskie , ik wacht op die poortmap van je , liefst met maten en alles erin (en drijfstang lengte)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ja Rudy, die heb ik al gemaakt alleen doe ik hem nog een keer over, met drijfstang etc.
Alleen ik bedoelde dat 125cc fotootje natuurlijk.
Die stond op het 2 stroke tuning forum bij poortmap topic.
Die laat heel goed de overgang zien van carter naar spoelpoorten.
Alleen ik bedoelde dat 125cc fotootje natuurlijk.
Die stond op het 2 stroke tuning forum bij poortmap topic.
Die laat heel goed de overgang zien van carter naar spoelpoorten.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Kijk die bedoelde ik. Zien jullie hoe mooi die inlaat overgaat in het carter en dan omhoog naar de colinder. Dat moet volgens mij een heel goede reaktie geven op het gas. Er is bijna niets, buiten die stomme drijfstang, die het mengsel tegenhoud om door de spoelpoorten naar de cilinderkop te stromen. Kijk dat ga ik nu ook bewerkstelligen.
Hoe was die 125 trouwens onderin met een bocht uitkomen?
Had je veel koppeling nodig of...?
Hoe was die 125 trouwens onderin met een bocht uitkomen?
Had je veel koppeling nodig of...?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Hij liep onderin voor een 125je niet verkeerd (stukken beter als die vorige/ 97 kx125 van mijn broer) maar het was naar mijn idee nog niet echt je van het.... maar je moet bij een 125je zowizo zorgen dat je niet onderin kom (bij 6000) want dat doen er niet een echt wat.huskie schreef:Kijk die bedoelde ik. Zien jullie hoe mooi die inlaat overgaat in het carter en dan omhoog naar de colinder. Dat moet volgens mij een heel goede reaktie geven op het gas. Er is bijna niets, buiten die stomme drijfstang, die het mengsel tegenhoud om door de spoelpoorten naar de cilinderkop te stromen. Kijk dat ga ik nu ook bewerkstelligen.
Hoe was die 125 trouwens onderin met een bocht uitkomen?
Had je veel koppeling nodig of...?
Ik veracht trouwens niet dat je er echt een betere gasreactie van krijg , als je dat wil moet je er een lichter vliegwiel opzetten maar daar zal hij niet bruikbaarder van worden.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Nee voor onderin moet je een 250 hebben
Rudy, en natuurlijk andere techneuten, wat weet jij van de weg die het gasmengsel precies aflegt bij een 2takt. Gaat het mengsel gedeeltelijk naar onderen bij de draaiende krukas en gaat de hoofdmoot rechtstreeks de spoelpoorten in?
Het lijkt mij dat die draaiende krukas voor zoveel werveling zorgt, dat het een soort blokkade werpt voor het gas om daar naar beneden te zakken. Of zou het juist ernaar toe worden gezogen?
vragen vragen....
Rudy, en natuurlijk andere techneuten, wat weet jij van de weg die het gasmengsel precies aflegt bij een 2takt. Gaat het mengsel gedeeltelijk naar onderen bij de draaiende krukas en gaat de hoofdmoot rechtstreeks de spoelpoorten in?
Het lijkt mij dat die draaiende krukas voor zoveel werveling zorgt, dat het een soort blokkade werpt voor het gas om daar naar beneden te zakken. Of zou het juist ernaar toe worden gezogen?
vragen vragen....
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Lang niet alle gassen gaan werkelijk het carter in , het volume in het werkelijk carter is ook niet echt groot, de meeste zullen daarom onder de zuiger blijven en bij het spoelen weer weg gaan. Tuurlijk komt er wel wat beneden maar in iedergeval niet alleshuskie schreef:Nee voor onderin moet je een 250 hebben
Rudy, en natuurlijk andere techneuten, wat weet jij van de weg die het gasmengsel precies aflegt bij een 2takt. Gaat het mengsel gedeeltelijk naar onderen bij de draaiende krukas en gaat de hoofdmoot rechtstreeks de spoelpoorten in?
Het lijkt mij dat die draaiende krukas voor zoveel werveling zorgt, dat het een soort blokkade werpt voor het gas om daar naar beneden te zakken. Of zou het juist ernaar toe worden gezogen?
vragen vragen....
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Rudy, ik kom overal een blowdown tijd van 30 graden tegen. Is dit een priem getal? Met onze PV dicht heb ik uitgerekend dat ik op 16 graden blowdown kom. Wauw. Ik kan me voorstellen dat dat misschien zelfs te weinig is bij weinig gasgeven en dat ik misschien de PV iets moet open zetten. Kan een leuk experiment worden.
Trouwens ik heb mijn inlaat opening nu helemaal zoals die oude ex honda van jouw gefreest(zie piccie elders in dit topic).
Ik kan haast niet wachten om alles in mekaar te zetten.
Mijn krukas ligt bij de dealer voor een nieuwe drijfstang, hopelijk volgende week terug
Trouwens ik heb mijn inlaat opening nu helemaal zoals die oude ex honda van jouw gefreest(zie piccie elders in dit topic).
Ik kan haast niet wachten om alles in mekaar te zetten.
Mijn krukas ligt bij de dealer voor een nieuwe drijfstang, hopelijk volgende week terug
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
De tuners aan de slag
Ik heb zelf ook wel wat getuned aan m'n scooters die ik hiervoor heb gehad, maar idd ook verder niet aan m'n crossers Daar wou ik eigenlijk van de winter mee bveginnen maar gewoon bekant de tijd er niet voor gehad. Maar ik wou dan dus ook de timing en alles uit gaan meten anders weet je zoiezo niet waar je moet beginnen.
Nou ja, poortmapjes maken en kantjes bijwerken en flow verbeteren kan iedereeen wel
Voor de rest ben ik de laatste tijd meer met tractor pulling bezig met sleutelen, (V8's waar 1600 pk uit komt zie www.rattleandhum.nl) dus daardoor heb ik niet echt veel tijd om hier in m'n crosser te steken.
Maar aanstaande zomer ga ik waarcshijnlijk de complete flow lijn (luchtinlaat, carbu, membraam, carter, cilinder,uitlaat) onder handen nemen met 1 van de hoofdbouwers van Ferrari , Renault Sport, Sauber f1 cilinder blokken en Ducati Moto GP motorblok en Le Mans auto onderdelen. Toch makkelijk als die 500m van je broer z'n huis woont Dit zal dan gebeuren bij m'n huidige crosser dan
Ik heb zelf ook wel wat getuned aan m'n scooters die ik hiervoor heb gehad, maar idd ook verder niet aan m'n crossers Daar wou ik eigenlijk van de winter mee bveginnen maar gewoon bekant de tijd er niet voor gehad. Maar ik wou dan dus ook de timing en alles uit gaan meten anders weet je zoiezo niet waar je moet beginnen.
Nou ja, poortmapjes maken en kantjes bijwerken en flow verbeteren kan iedereeen wel
Voor de rest ben ik de laatste tijd meer met tractor pulling bezig met sleutelen, (V8's waar 1600 pk uit komt zie www.rattleandhum.nl) dus daardoor heb ik niet echt veel tijd om hier in m'n crosser te steken.
Maar aanstaande zomer ga ik waarcshijnlijk de complete flow lijn (luchtinlaat, carbu, membraam, carter, cilinder,uitlaat) onder handen nemen met 1 van de hoofdbouwers van Ferrari , Renault Sport, Sauber f1 cilinder blokken en Ducati Moto GP motorblok en Le Mans auto onderdelen. Toch makkelijk als die 500m van je broer z'n huis woont Dit zal dan gebeuren bij m'n huidige crosser dan
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Blowdown tijd heeft te maken met je powerband , een lange blowdown heeft een hoger topvermogen maar een smallere powerband.....huskie schreef:Rudy, ik kom overal een blowdown tijd van 30 graden tegen. Is dit een priem getal? Met onze PV dicht heb ik uitgerekend dat ik op 16 graden blowdown kom. Wauw. Ik kan me voorstellen dat dat misschien zelfs te weinig is bij weinig gasgeven en dat ik misschien de PV iets moet open zetten. Kan een leuk experiment worden.
Trouwens ik heb mijn inlaat opening nu helemaal zoals die oude ex honda van jouw gefreest(zie piccie elders in dit topic).
Ik kan haast niet wachten om alles in mekaar te zetten.
Mijn krukas ligt bij de dealer voor een nieuwe drijfstang, hopelijk volgende week terug
(blowdown tijd is (timing uitlaatpoort/2) -(timing spoelers /2).
Bij mijn vorige cr was de blowdown met de powervalve los 32,5 , met de powervalve dicht zit hij idd rond de 15 graden (wat opzich wel erg weinig is..... , 25 is een wat normalere waarde)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Jammie jammie hou ons op de hoogte aub
Ik kan me voorstellen als je blowdown tijd weinig is(bij mijn huskie 125 slechts 25 graden met open PV) je wel iets meer compressie wilt hebben in je carter voor de spoelfase. Is dit een zinnige redenering?
BTW Rudy, heb jij soms dat boek Graham Bell 2 stroke tuning? Is het echt een aanrader?
Ik kan me voorstellen als je blowdown tijd weinig is(bij mijn huskie 125 slechts 25 graden met open PV) je wel iets meer compressie wilt hebben in je carter voor de spoelfase. Is dit een zinnige redenering?
BTW Rudy, heb jij soms dat boek Graham Bell 2 stroke tuning? Is het echt een aanrader?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
ja die heb ik , erg leuk basis boek , aan sommige dingen is wel te zien dat het boek behoorlijk oud is maar er staat super veel in uitgelegt.huskie schreef:Jammie jammie hou ons op de hoogte aub
Ik kan me voorstellen als je blowdown tijd weinig is(bij mijn huskie 125 slechts 25 graden met open PV) je wel iets meer compressie wilt hebben in je carter voor de spoelfase. Is dit een zinnige redenering?
BTW Rudy, heb jij soms dat boek Graham Bell 2 stroke tuning? Is het echt een aanrader?
Ik heb er ook nog een van robinson (waar ze het wel over timearea's hebben)
Is je blowdown zowizo maar 25 dat is echt weinig
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Yep, ik heb hem nogmaals berekend en nu met de juiste drijfstang lengte. Had ik vandaag even opgevraagd bij mijn vriendelijk motorzaak.
Maar wat dacht je als de PV nog gesloten is? Dan is het helemaal gruwelijk.
Krijg je echt een traktorslag.
Maarre wat over die compressie van het carter, heb jij daar enig idee over?
Je inbreng wordt hogelijk gewaardeerd mede doordat alle verdere tuners het laten afweten.
Trouwens mijn 250 huskie heeft een blowdown van 35 graden met open PV How is that for a change
Maar wat dacht je als de PV nog gesloten is? Dan is het helemaal gruwelijk.
Krijg je echt een traktorslag.
Maarre wat over die compressie van het carter, heb jij daar enig idee over?
Je inbreng wordt hogelijk gewaardeerd mede doordat alle verdere tuners het laten afweten.
Trouwens mijn 250 huskie heeft een blowdown van 35 graden met open PV How is that for a change
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Carterdruk is helemaal niet zo boeiend , een goeie uitlaat doet hetzelfde , te hoge carterdruk blijkt voor vermogens verlies te zorgen , verder blijkt een erg hoge carterdruk te zorgen voor een krappe powerband.huskie schreef: Krijg je echt een traktorslag.
Maarre wat over die compressie van het carter, heb jij daar enig idee over?
Je inbreng wordt hogelijk gewaardeerd mede doordat alle verdere tuners het laten afweten.
Trouwens mijn 250 huskie heeft een blowdown van 35 graden met open PV How is that for a change
Ik vind die 35 graden van die 250 erg veel eigelijk , volgens mij sporen die tuners van huskie niet . Bij een 250 is het normaal de bedoeling om een leuk middengebied over te houden , dat doe je niet met een blowdown van 35 graden
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Die blowdown tijd van die 250 heb ik uit een boekje gehaalt, maar ik zal de volgende keer als ik de cilinder los heb een poortmapje maken.
Oke ik zal ophouden over die carterdruk. Weer een zorg minder
Je hebt gelijk. Die uitlaat moet het oplossen.
Ik weet het goed gemaakt. Over een maand of zo kom ik eens naar Arnhem om te trainen op jouw thuisbaan. Kunnen we even vergelijken
Oke ik zal ophouden over die carterdruk. Weer een zorg minder
Je hebt gelijk. Die uitlaat moet het oplossen.
Ik weet het goed gemaakt. Over een maand of zo kom ik eens naar Arnhem om te trainen op jouw thuisbaan. Kunnen we even vergelijken
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik hoop er morgen mijn eerste testrit te maken (als het fatsoenlijk weer is en mijn vader zin heeft aangezien ik nog nooit met de aanhangwagen gereden heb ).
Maar wat is de timing van je 125je dan?
Maar wat is de timing van je 125je dan?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
ik bedoel de complete timing vd uitlaatpoort , dus 190 graden oid , weet je trouwens zeker dat je geen meetfouten maak? , 25 lijkt me namelijk nog steeds erg weinighuskie schreef:25 graden met open PV, 11 graden wanneer PV dicht.
Ps: met aanhangwagen rijden is niet moeilijk zolang het vooruit gaat.
Iets de bocht ruimer insturen
Ps: voordeel is dat de auto net zo breed/breder is als de aanhangwagen maar ik kom er vanzelf achter hoe ik er mee moet rijden , maar geloof niet dat pa het direct wil
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300