carburatie gegevens lc4 600 gezocht

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Wij weet er welke naald, naaldhoogte, gasbuis, hoofdsproeier en stationair sproeier in een LC4 600 uit '91/'92 hoort?
Afbeelding
JoeBaR
Berichten: 1996
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Type PHM 38 sd
Main jet 135
Needle jet Dr 266
idling jet 38
jet needle k 51
Needle pos. from top 2
screw open (turn) 2 ...
Throttle valve 40
starting jet 45

ik hoop dat je hier wat aan hebt , ik kan het eventueel wel vertalen ook .. :D
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
JoeBaR
Berichten: 1996
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

of gaat t om een 600 lc4 E-xc competition?..
die heeft een iets andere carb... de gegevens daarvan staan hier onder :

Type PHM 38 SD
main jet 190
needle jet DR270
idling jet 45
jet needle K51
Needle Pos . from top 2
screw open. (turns) 1 - 1,5
Throttle valve 40
starting jet 45
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

JoeBaR schreef:of gaat t om een 600 lc4 E-xc competition?..
die heeft een iets andere carb... de gegevens daarvan staan hier onder :

Type PHM 38 SD
main jet 190
needle jet DR270
idling jet 45
jet needle K51
Needle Pos . from top 2
screw open. (turns) 1 - 1,5
Throttle valve 40
starting jet 45
Hmmm, dat zit erin inderdaad. Maar ff verder zoeken dus. Bedankt man.
Afbeelding
JoeBaR
Berichten: 1996
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

wat is het probleem dan?.. loopt de motor niet .. of niet goed?.. of start hij slecht ?.. :?:
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Start goed, loopt laag in toeren redelijk, hoog in toeren goed, maar staat in het middengebied vreselijk te sputteren. Volgens mij staat ie daar veel te rijk.

Het probleem is dat ik hem in onderdelen heb gekocht, in elkaar heb gezet met een verse klep en klepgeleider, zonder wphb. Na het monteren liep ie in 2 schoppen.

Ik dacht dus dat er een verkeerde naald o.i.d. in zat, maar dat blijkt goed te zijn. De naald was niet geweldig, dus een andere (zelfde type) erin en nog hetzelfde probleem. Gisteren heb ik de naald eerst maar eens helemaal omhoog gegooid. Daardoor leek ie slechter te worden. Vanavond heb ik de carb. nog maar eens goed op zijn kop gezet en morgen gaat de naald helemaal naar beneden en anders doe ik er een ander type naald in.

Btw. ik moet de stationair mengsel schroef ook helemaal dicht draaien, en dat duidt ook op een te rijk mengsel. De gasbuis zag er ook goed uit, maar daar gaat morgen ook een andere in.
Afbeelding
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

De jet needle en de needle jet moet je absoluut niet verwisselen :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

huskie schreef:De jet needle en de needle jet moet je absoluut niet verwisselen :lol:

:shock: :shock: :shock: Dat lukt alleen met een hamer :shock: :shock: :shock:
Afbeelding
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

:) Ja natuurlijk, met een hamer, waar anders mee. Ander gereedschap heb ik ook niet :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

LOL

Weet je de vlotterhoogte trouwens?
Afbeelding
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Vlotterhoogte heb ik niet meer nodig. Hij rijdt nu vrij goed met een K23 naald (das een naald uit een carb. met acceleratie pompje) in de hoogste stand. Nu nog ff de stationair sproeier aanpassen en de goede schokbreker erop en dan kunnen we morgen knallen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :slaan:
Afbeelding
N!co
Berichten: 185
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
Locatie: Zuid-Holland aan zee
Contacteer:

:multi: :multi: :multi:
Plaats reactie