2025 is weer aangebroken en de eerste OTR is alweer geweest, dus een topic mag ook niet ontbreken!
Wat zijn de OTR ritten?
Het zijn ''Off The Road'' ritten georganiseerd om het wildcrossen overbodig te maken.
Routes variëren tussen de 30 en 80 km en doorgaans kun je ze zo vaak rijden als je wilt met eerste starttijd rond 9:00 a 10:00 en de laatste start om 14:00.
De ritten zijn opgezet door bossen, over MTB routes, singletracks, zandwegen, akkerland enz enz. Vaak zie je ook crossbanen en obstakels in de route opgenomen waarbij de obstakels vaak te vermijden zijn.
Voor wie is het?
Eigenlijk ligt de focus op Enduro motoren, hier en daar zie je een verdwaalde Rally of Dual-Sport en eigenlijk hebben Adventure motoren er niks te zoeken hoewel je ze wel af en toe ziet.
Degenen die het wel kunnen met een ADV op fatsoenlijk tempo weten het donders goed van zichzelf en hoeven de vraag niet te stellen.
Wanneer?
De (bijna) complete agenda staat op https://www.enduro.nl/49500/kalender/
Voor hoe de ritten er per stuk uit zien (van afgelopen jaren) kun je terecht op mijn Youtube kanaal:
https://www.youtube.com/@Erwin-P?sub_confirmation=1
Mijn persoonlijke OTR agenda dit jaar (wordt nog uitgebreid zodra meer ritten bekend zijn):
- Noordwolde OTR 02-02-2025
- Eext OTR 09-02-2025
- Ruinen OTR 23-02-2025
- De Wijk OTR 09-03-2025
- Ruurlo OTR 28-09-2025
- Hellendoorn OTR/Enduro 04-10-2025
- Steenwijk OTR 05-10-2025
- Lichtenvoorde OTR 12-10-2025
- Tubbergen OTR 19-10-2025
- Markelo OTR 02-11-2025
De routes zoals dit jaar gereden:
Noordwolde OTR 02-02-2025
OTR seizoen 2025
Moderator: ghulst
Ze trekken er wel meteen flinke sporen in he? Daar wordt het rijden op den duur ook niet makkelijker op. Zeker niet als de grond eigenlijk ook nog hard is.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Hier waren voor een OTR eigenlijk bijna geen sporen omdat de grond zo hard was
Ik had graag wat meer geulen in de bocht gehad, dan hadden we meer gehad om tegen af te zetten en meer gang te kunnen houden in de bochten.
Ik had graag wat meer geulen in de bocht gehad, dan hadden we meer gehad om tegen af te zetten en meer gang te kunnen houden in de bochten.
Maar dan krijg je meer een soort kombocht, toch? Dan kun je je wel lekker afzetten. Maar hier leken ze een beetje kris kras over het pad te lopen, maar wel heel diep.
Mocht je niet met de Stark trouwens?
Mocht je niet met de Stark trouwens?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Dan krijg je inderdaad meer een kombocht.
Hier liep het ook wel aardig kriskras, is altijd wel, maar nu was de grond zo hard dat er niet een paar mooie brede geulen ontstonden en iedereen z'n eigen spoor maakt. Vooral in die papzooi.
De Stark mag en kan niet meedoen. Hier is een kenteken verplicht (heeft de Stark niet), dat is bij alle OTR's. Ik heb hier de straat stukken uitgeknipt, maar dat zijn ook nog aardig wat km's.
In totaal 55km deze keer. Dat zou met de Stark misschien net kunnen als je op straat heel rustig rijdt en niet gaat lopen vlammen over het bouwland. Als het net zo mul zou zijn als normaal red je het sowieso niet.
Ik ga waarschijnlijk tegen het voorjaar wel een 14kW Enduro/Rally proefrijden, deze moet zat een ronde kunnen rijden. Maar wij rijden er minstens 2, maar meestal 3, heel soms ook 4. Misschien dat als die 14kW een optie heeft voor 11kW laden (Stark kan ''maar'' 3,3kW) aan de laadpaal of aan een flinke generator het serieus begint te worden.
Dit keer waren er 2 beginners bij die ook wel een beetje moeite hebben met opschieten tijdens het omkleden dus het was 2 rondes
Hier liep het ook wel aardig kriskras, is altijd wel, maar nu was de grond zo hard dat er niet een paar mooie brede geulen ontstonden en iedereen z'n eigen spoor maakt. Vooral in die papzooi.
De Stark mag en kan niet meedoen. Hier is een kenteken verplicht (heeft de Stark niet), dat is bij alle OTR's. Ik heb hier de straat stukken uitgeknipt, maar dat zijn ook nog aardig wat km's.
In totaal 55km deze keer. Dat zou met de Stark misschien net kunnen als je op straat heel rustig rijdt en niet gaat lopen vlammen over het bouwland. Als het net zo mul zou zijn als normaal red je het sowieso niet.
Ik ga waarschijnlijk tegen het voorjaar wel een 14kW Enduro/Rally proefrijden, deze moet zat een ronde kunnen rijden. Maar wij rijden er minstens 2, maar meestal 3, heel soms ook 4. Misschien dat als die 14kW een optie heeft voor 11kW laden (Stark kan ''maar'' 3,3kW) aan de laadpaal of aan een flinke generator het serieus begint te worden.
Dit keer waren er 2 beginners bij die ook wel een beetje moeite hebben met opschieten tijdens het omkleden dus het was 2 rondes