2020 KTM 500 EXC geknepen?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
speedphreax
Berichten: 1681
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 09:34

In de USA zijn de 450 en 500 modellen van KTM al een aantal jaar behoorlijk geknepen. Ze worden daar vaak geupdate met een Europese mapping, een Vortex ECU of een programmeerbare piggyback module. Dat is nodig om hem goed te laten lopen. Scheelt maar zo 10pk. Nu hoorde ik dat de 2020 europese modellen ook zo geknepen zouden zijn. Heeft iemand daar al ervaring mee? Of is het onzin?
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
JoeBaR
Berichten: 2025
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

De 2020 dikke viertakten van KTM worden in alle reviews nog steeds geroemd door hun flinke vermogen , ik zou ook niet weten waarom ze geknepen zouden moeten worden, er wordt in iedergeval niets over prijsgegeven .
🍺Biertakt racing 🍻💪
speedphreax
Berichten: 1681
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 09:34

De reden waarom zou de strenge Euro 5 norm zijn die vanaf januari 2020 in gaat. Kwestie van tijd tot ééncylinders hier veel last van krijgen.
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
Noppy
Berichten: 3073
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 22:49
Locatie: Midden-Nederland

Erwin, bel eens met Huub Forschelen in Swalmen. Hij is degene die namens de RAI onderhandelt in Brussel over zaken als vrijstelling ABS voor enduros, homologatie uitzonderingen etc. Hij vertegenwoordigt Beta en Yamaha maar weet vast ook alles van de andere merken. Doe 'm de groetjes van me!
:toost:
speedphreax
Berichten: 1681
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 09:34

Dit weekend op de 2020 500 EXC-F Six Days gereden en ik kan nu vertellen dat die NIET geknepen is.
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
Plaats reactie