2020 KTM 500 EXC geknepen?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

In de USA zijn de 450 en 500 modellen van KTM al een aantal jaar behoorlijk geknepen. Ze worden daar vaak geupdate met een Europese mapping, een Vortex ECU of een programmeerbare piggyback module. Dat is nodig om hem goed te laten lopen. Scheelt maar zo 10pk. Nu hoorde ik dat de 2020 europese modellen ook zo geknepen zouden zijn. Heeft iemand daar al ervaring mee? Of is het onzin?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

De 2020 dikke viertakten van KTM worden in alle reviews nog steeds geroemd door hun flinke vermogen , ik zou ook niet weten waarom ze geknepen zouden moeten worden, er wordt in iedergeval niets over prijsgegeven .
4 strokes only !!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

De reden waarom zou de strenge Euro 5 norm zijn die vanaf januari 2020 in gaat. Kwestie van tijd tot ééncylinders hier veel last van krijgen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Noppy
Berichten: 2981
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Erwin, bel eens met Huub Forschelen in Swalmen. Hij is degene die namens de RAI onderhandelt in Brussel over zaken als vrijstelling ABS voor enduros, homologatie uitzonderingen etc. Hij vertegenwoordigt Beta en Yamaha maar weet vast ook alles van de andere merken. Doe 'm de groetjes van me!
:toost:
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Dit weekend op de 2020 500 EXC-F Six Days gereden en ik kan nu vertellen dat die NIET geknepen is.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Plaats reactie