Weekje verlof
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Wat doe je als BIG liefhebber tijdens een weekje verlof?
Juist, een reserve startmotor kopen omdat de huidige startmotor soms wat puft en kreunt.
De startmotor paste gelukkig gewoon in het autotje...
Juist, een reserve startmotor kopen omdat de huidige startmotor soms wat puft en kreunt.
De startmotor paste gelukkig gewoon in het autotje...
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Zat er toevallig nog een blok aan vast?
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Zit je nou in een 1800 cc 4 cilinder c1?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Zie je wel
Big Bigger Tiger en weer Big
Ja, als ik ergens een "onderdeeltje" ga halen, weet mijn vrouw al hoe laat het isde antrapper schreef:Zat er toevallig nog een blok aan vast?
Blok ga ik niet reviseren of een showblok van maken, maar komt in onderdelen beschikbaar!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
In de advertentie stond letterlijk "Motorblok, nieuw, 0km gelopen, gereviseerd in bovag erkende garage."
Had nog wat vragen per mail gestuurd over waaruit de revisie bestond, en antwoorden waren " De heren vertelde mij dat de cilinder Is uitgehoond en er een nieuwe zuiger inzit" en "Daarbij het blok uit elkaar Is geweest en geheel is gereinigd "
En op de een of andere manier geloof ik die antwoorden nog steeds niet helemaal....
Had nog wat vragen per mail gestuurd over waaruit de revisie bestond, en antwoorden waren " De heren vertelde mij dat de cilinder Is uitgehoond en er een nieuwe zuiger inzit" en "Daarbij het blok uit elkaar Is geweest en geheel is gereinigd "
En op de een of andere manier geloof ik die antwoorden nog steeds niet helemaal....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Laaielichters
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Nou nou, jullie zijn wel muggenzifters zeg
Big Bigger Tiger en weer Big
verkoopster uit Oud Beijerland?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ja ik denk dat het dezelfde is die een tijdje geleden een "gouden" SR43 wilde verkopen met nog een hele Big erbij in onderfelen en een gereviseerd blok. Ik vond het toen erg veel geld en de rest van Nederland ook want iedere week zakte de prijs op het i net. Ze was zielig want door haar gezondheid kon ze niet meer op haar geweldige bike rijden........
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Verkoopster woont in ZUID Beijerland. De vraagprijs van de (complete) BIG was aanvankelijk €6200.
De reserve BIG zonder onderdelen staat nu met lijst aan onderdelen op MP.
De reserve BIG zonder onderdelen staat nu met lijst aan onderdelen op MP.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik heb ook contact met ze gehad en vond het een beetje vremd verhaal en ben toen afgehaakt. Het hele verhaal dat ze vele km op de stalen ros had rondgereden klopte niet met wat ze er van wist. Niet te vel betaald hoop ik met het oog op nieuwe zuiger en zo.Ouwe Reus schreef:Verkoopster woont in ZUID Beijerland. De vraagprijs van de (complete) BIG was aanvankelijk €6200.
De reserve BIG zonder onderdelen staat nu met lijst aan onderdelen op MP.
Is het met de carburateurs goed gekomen en nu dit weer.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nog nix gehoord mbt de nieuwe stampert.
Ben er volledig van overtuigd dat de kop er nooit is afgehaald.
En wat een gevecht dit blok zeg. Moeren waarmee de kop aan de cilinder wordt gemonteerd moeten verwijderen met passend geweld.
De lange bout waarmee de kop aan de cilinder vast zit, idem dito.
Boutkop half weg geboord omdat de mini slijptol er niet bij kan, met zaagblad en beitel moeten aanvallen.
Daarna was de druk van de bout, en kon deze er zonder problemen worden uitgedraaid. Het inspectiedekseltje stond ook garant voor een half uur plezier.
Was weer door een Neanderthaler vastgedraaid en de BZK was niet al te best gerepareerd. En ten slotte de los kunnen gaan op de bouten van de aanzuigrubbers.
Gewoon uitboren, waardoor de bout inclusief borst wordt verzwakt en de krachten op de draad weer afneemt.
Gerichte tik met een beitel kan erg handig zijn om de boel te laten "schrikken". Straks ff de kleppen eruit halen en de klepzitting bekijken. Uitlaatpoorten zijn idd "Bovag-proof" schoongemaakt Compressie leek niet erg hoog bij het verdraaien van de krukas. Ben heel benieuwd.
Ben er volledig van overtuigd dat de kop er nooit is afgehaald.
En wat een gevecht dit blok zeg. Moeren waarmee de kop aan de cilinder wordt gemonteerd moeten verwijderen met passend geweld.
De lange bout waarmee de kop aan de cilinder vast zit, idem dito.
Boutkop half weg geboord omdat de mini slijptol er niet bij kan, met zaagblad en beitel moeten aanvallen.
Daarna was de druk van de bout, en kon deze er zonder problemen worden uitgedraaid. Het inspectiedekseltje stond ook garant voor een half uur plezier.
Was weer door een Neanderthaler vastgedraaid en de BZK was niet al te best gerepareerd. En ten slotte de los kunnen gaan op de bouten van de aanzuigrubbers.
Gewoon uitboren, waardoor de bout inclusief borst wordt verzwakt en de krachten op de draad weer afneemt.
Gerichte tik met een beitel kan erg handig zijn om de boel te laten "schrikken". Straks ff de kleppen eruit halen en de klepzitting bekijken. Uitlaatpoorten zijn idd "Bovag-proof" schoongemaakt Compressie leek niet erg hoog bij het verdraaien van de krukas. Ben heel benieuwd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Oh ja. Ook de verleiding niet kunnen weerstaan een kwartet te kopen.
Een helft hou ik nog zelf voor het opbouwen van een 36mm BIG set (heeft al bestemming).
Daar zitten een paar uitdagingen in, maar komt vast wat moois uit.
De andere helft heb ik over. Hier dient zelf een gaskabelopname (binnenkabel) pas gemaakt te worden en een gaskabelsteun (buitenkabel) gemaakt te worden en SR43 choke-bracket te worden geplaatst. Wie ziet hier een uitdaging in? Komt met vlotterbakjes, gasschuif, gasschuifhuis, membraan en membraandeksel. Vlottermechaniek was met aangegoten vlotternaaldbehuizing en deze waardeloos. Te ruil voor een oliefilter of setje bougies of zo
Een helft hou ik nog zelf voor het opbouwen van een 36mm BIG set (heeft al bestemming).
Daar zitten een paar uitdagingen in, maar komt vast wat moois uit.
De andere helft heb ik over. Hier dient zelf een gaskabelopname (binnenkabel) pas gemaakt te worden en een gaskabelsteun (buitenkabel) gemaakt te worden en SR43 choke-bracket te worden geplaatst. Wie ziet hier een uitdaging in? Komt met vlotterbakjes, gasschuif, gasschuifhuis, membraan en membraandeksel. Vlottermechaniek was met aangegoten vlotternaaldbehuizing en deze waardeloos. Te ruil voor een oliefilter of setje bougies of zo
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Hoe veel oliefilters?Ouwe Reus schreef:Oh ja. Ook de verleiding niet kunnen weerstaan een kwartet te kopen.
Een helft hou ik nog zelf voor het opbouwen van een 36mm BIG set (heeft al bestemming).
Daar zitten een paar uitdagingen in, maar komt vast wat moois uit.
De andere helft heb ik over. Hier dient zelf een gaskabelopname (binnenkabel) pas gemaakt te worden en een gaskabelsteun (buitenkabel) gemaakt te worden en SR43 choke-bracket te worden geplaatst. Wie ziet hier een uitdaging in? Komt met vlotterbakjes, gasschuif, gasschuifhuis, membraan en membraandeksel. Vlottermechaniek was met aangegoten vlotternaaldbehuizing en deze waardeloos. Te ruil voor een oliefilter of setje bougies of zo
futurist.
Kunnen we ook eens een afspraak maken voor een dagje knutselen voor 2 setjes voor mij goed te besproeien en af te stellen en die lucht "sproeiers"? aan te passen. Ik heb nu al een paar maanden 2 van die 4 cil carb blokken klaar liggen hiervoor.
Brandstofkosten voor mijn rekening natuurlijk..............
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
De luchtsproeiers zijn geperst. Rij zelf ook nog met een set waarin deze geperst zijn maar bij alle andere sets heb ik er geschroefde air jets ingedraaid. Het is geen groot probleem om de oude eruit te trekken en de juiste schroefdraad te tappen. Kostenpost is wel de prijs van die kleine stukjes messing. En DR zit nog een gat in ook
Stoeiersproeien kost wel wat tijd, maar als eerste moet die lompe brooddoos in de kliko, anders is het
Als je ook gasbuizen, gasnaalden en vlotternaaldjes op de plank heb liggen, zit het allemaal zó in elkaar.
Intussen de kleppen eruit gehaald en duidelijk waarom er stukken kool zijn ontstaan in de uitlaatpoorten. De klepseals kan ik beter klepNOseals noemen, want de rek/ afdichting was er vrijwel uit.
Met de kleppen eruit ziet de boel er zo uit: Heb de electrische tandenborstel van mijn dochter gekaapt, en eens kijken of ik de boel weer aan het blinken krijg
Stoeiersproeien kost wel wat tijd, maar als eerste moet die lompe brooddoos in de kliko, anders is het
Als je ook gasbuizen, gasnaalden en vlotternaaldjes op de plank heb liggen, zit het allemaal zó in elkaar.
Intussen de kleppen eruit gehaald en duidelijk waarom er stukken kool zijn ontstaan in de uitlaatpoorten. De klepseals kan ik beter klepNOseals noemen, want de rek/ afdichting was er vrijwel uit.
Met de kleppen eruit ziet de boel er zo uit: Heb de electrische tandenborstel van mijn dochter gekaapt, en eens kijken of ik de boel weer aan het blinken krijg
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.