Weekje verlof

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Wat doe je als BIG liefhebber tijdens een weekje verlof?
Juist, een reserve startmotor kopen omdat de huidige startmotor soms wat puft en kreunt.
De startmotor paste gelukkig gewoon in het autotje...
IMG_20170801_194219 - kopie.jpg
IMG_20170801_194219 - kopie.jpg (93.52 KiB) 3251 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Zat er toevallig nog een blok aan vast? :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Zit je nou in een 1800 cc 4 cilinder c1?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:lol: 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

MANUS-3000 schreef:Zit je nou in een 1800 cc 4 cilinder c1?
Yesssss !!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Zie je wel :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

de antrapper schreef:Zat er toevallig nog een blok aan vast? :roll:
Ja, als ik ergens een "onderdeeltje" ga halen, weet mijn vrouw al hoe laat het is :lol:

Blok ga ik niet reviseren of een showblok van maken, maar komt in onderdelen beschikbaar!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

In de advertentie stond letterlijk "Motorblok, nieuw, 0km gelopen, gereviseerd in bovag erkende garage."
Had nog wat vragen per mail gestuurd over waaruit de revisie bestond, en antwoorden waren " De heren vertelde mij dat de cilinder Is uitgehoond en er een nieuwe zuiger inzit" en "Daarbij het blok uit elkaar Is geweest en geheel is gereinigd "

En op de een of andere manier geloof ik die antwoorden nog steeds niet helemaal.... :fist:
IMG_20170802_161633.jpg
IMG_20170802_161633.jpg (123.09 KiB) 3219 keer bekeken
IMG_20170802_161922.jpg
IMG_20170802_161922.jpg (94.85 KiB) 3219 keer bekeken
IMG_20170802_161639.jpg
IMG_20170802_161639.jpg (145.56 KiB) 3219 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Njah, wat je ziet zegt genoeg toch? Weet niet wat je neergelegd hebt voor dit blok, maar helemaal kloppen doet zijn verhaal niet.
Assumption is the mother of all fuck ups
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Laaielichters :schieten:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Nou nou, jullie zijn wel muggenzifters zeg :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ik hoop voor je dat de nederlandse verkoper niet in Syfilis in Toerkaai woonde want daar hebben ze al een tijdje niks meer van gehoord
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Nog een bericht gehad van de verkoopster, en zij voelt zich bedrogen door het garage bedrijf.
Wordt vervolg...
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Heet dat Bovag bedrijf toevallig iets van Eco-Pech oid ?
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

:roll: :lol:
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

verkoopster uit Oud Beijerland?

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Jij kent haar?
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ja ik denk dat het dezelfde is die een tijdje geleden een "gouden" SR43 wilde verkopen met nog een hele Big erbij in onderfelen en een gereviseerd blok. Ik vond het toen erg veel geld en de rest van Nederland ook want iedere week zakte de prijs op het i net. Ze was zielig want door haar gezondheid kon ze niet meer op haar geweldige bike rijden........

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Verkoopster woont in ZUID Beijerland. De vraagprijs van de (complete) BIG was aanvankelijk €6200.
De reserve BIG zonder onderdelen staat nu met lijst aan onderdelen op MP.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ouwe Reus schreef:Verkoopster woont in ZUID Beijerland. De vraagprijs van de (complete) BIG was aanvankelijk €6200.
De reserve BIG zonder onderdelen staat nu met lijst aan onderdelen op MP.
Ik heb ook contact met ze gehad en vond het een beetje vremd verhaal en ben toen afgehaakt. Het hele verhaal dat ze vele km op de stalen ros had rondgereden klopte niet met wat ze er van wist. Niet te vel betaald hoop ik met het oog op nieuwe zuiger en zo.
Is het met de carburateurs goed gekomen en nu dit weer.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Nog nix gehoord mbt de nieuwe stampert.

Ben er volledig van overtuigd dat de kop er nooit is afgehaald.
En wat een gevecht dit blok zeg. Moeren waarmee de kop aan de cilinder wordt gemonteerd moeten verwijderen met passend geweld.

De lange bout waarmee de kop aan de cilinder vast zit, idem dito.
Boutkop half weg geboord omdat de mini slijptol er niet bij kan, met zaagblad en beitel moeten aanvallen.
Daarna was de druk van de bout, en kon deze er zonder problemen worden uitgedraaid.
IMG_20170802_144534.jpg
IMG_20170802_144534.jpg (160.67 KiB) 3140 keer bekeken
Het inspectiedekseltje stond ook garant voor een half uur plezier.
Was weer door een Neanderthaler vastgedraaid en de BZK was niet al te best gerepareerd.
IMG_20170804_082529.jpg
IMG_20170804_082529.jpg (99.48 KiB) 3140 keer bekeken
En ten slotte de los kunnen gaan op de bouten van de aanzuigrubbers.
Gewoon uitboren, waardoor de bout inclusief borst wordt verzwakt en de krachten op de draad weer afneemt.
Gerichte tik met een beitel kan erg handig zijn om de boel te laten "schrikken".
IMG_20170805_090911.jpg
IMG_20170805_090911.jpg (71.22 KiB) 3140 keer bekeken
Straks ff de kleppen eruit halen en de klepzitting bekijken. Uitlaatpoorten zijn idd "Bovag-proof" schoongemaakt :?
IMG_20170805_073359.jpg
IMG_20170805_073359.jpg (113.44 KiB) 3140 keer bekeken
Compressie leek niet erg hoog bij het verdraaien van de krukas. Ben heel benieuwd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Oh ja. Ook de verleiding niet kunnen weerstaan een kwartet te kopen.
Een helft hou ik nog zelf voor het opbouwen van een 36mm BIG set (heeft al bestemming).
Daar zitten een paar uitdagingen in, maar komt vast wat moois uit.

De andere helft heb ik over. Hier dient zelf een gaskabelopname (binnenkabel) pas gemaakt te worden en een gaskabelsteun (buitenkabel) gemaakt te worden en SR43 choke-bracket te worden geplaatst. Wie ziet hier een uitdaging in? Komt met vlotterbakjes, gasschuif, gasschuifhuis, membraan en membraandeksel. Vlottermechaniek was met aangegoten vlotternaaldbehuizing en deze waardeloos. Te ruil voor een oliefilter of setje bougies of zo :wink:
IMG_20170805_104155.jpg
IMG_20170805_104155.jpg (133.01 KiB) 3138 keer bekeken
IMG_20170805_104116.jpg
IMG_20170805_104116.jpg (137.51 KiB) 3138 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ouwe Reus schreef:Oh ja. Ook de verleiding niet kunnen weerstaan een kwartet te kopen.
Een helft hou ik nog zelf voor het opbouwen van een 36mm BIG set (heeft al bestemming).
Daar zitten een paar uitdagingen in, maar komt vast wat moois uit.

De andere helft heb ik over. Hier dient zelf een gaskabelopname (binnenkabel) pas gemaakt te worden en een gaskabelsteun (buitenkabel) gemaakt te worden en SR43 choke-bracket te worden geplaatst. Wie ziet hier een uitdaging in? Komt met vlotterbakjes, gasschuif, gasschuifhuis, membraan en membraandeksel. Vlottermechaniek was met aangegoten vlotternaaldbehuizing en deze waardeloos. Te ruil voor een oliefilter of setje bougies of zo :wink:
IMG_20170805_104155.jpg
IMG_20170805_104116.jpg
Hoe veel oliefilters?

futurist.

Kunnen we ook eens een afspraak maken voor een dagje knutselen voor 2 setjes voor mij goed te besproeien en af te stellen en die lucht "sproeiers"? aan te passen. Ik heb nu al een paar maanden 2 van die 4 cil carb blokken klaar liggen hiervoor.
Brandstofkosten voor mijn rekening natuurlijk..............
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

De luchtsproeiers zijn geperst. Rij zelf ook nog met een set waarin deze geperst zijn maar bij alle andere sets heb ik er geschroefde air jets ingedraaid. Het is geen groot probleem om de oude eruit te trekken en de juiste schroefdraad te tappen. Kostenpost is wel de prijs van die kleine stukjes messing. En DR zit nog een gat in ook :lol:
Stoeiersproeien kost wel wat tijd, maar als eerste moet die lompe brooddoos in de kliko, anders is het :schieten:

Als je ook gasbuizen, gasnaalden en vlotternaaldjes op de plank heb liggen, zit het allemaal zó in elkaar.

Intussen de kleppen eruit gehaald en duidelijk waarom er stukken kool zijn ontstaan in de uitlaatpoorten. De klepseals kan ik beter klepNOseals noemen, want de rek/ afdichting was er vrijwel uit.

Met de kleppen eruit ziet de boel er zo uit:
IMG_20170805_132510 - kopie.jpg
IMG_20170805_132510 - kopie.jpg (160.86 KiB) 3135 keer bekeken
Heb de electrische tandenborstel van mijn dochter gekaapt, en eens kijken of ik de boel weer aan het blinken krijg :D
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Om het rechter setje carbs aan te passen is een bracket nodig, bij deze (iom OR) kan ik dat met plezier maken.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Plaats reactie