Als een soort bezigheidstherapie eerder dit jaar een paar sets gemaakt met een wat subtielere variant gemaakt (K&N V1.1, ronde luchtfilter) en deze waren in no-time allemaal verdwenen. Zelfs nog een paar verzoekjes gehad of er misschien tóch nog wat op de plank was blijven liggen.
Had weer eens zin in te wat uit mijn handen te laten komen. Daarom heb ik nu verbeterde set gemaakt waar ook de beluchtingsslangen van de klepdeksel en carburateurs onderdeel zijn van het concept. Deze versie is dus helemaal "af"

Van de K&N upgrade V2.0 heb ik diverse verse sets op de plank liggen, bestaande uit
- een dikwandige aluminium aanzuigbuis, licht gepolijst
- originele K&N luchtfilter, gesealed en in commerciële verpakking
- messing connectoren, voorzien van boring tbv splitpennen (inclusief)
- hittebestendige siliconenslang voor de beluchting voor carburateur (rood)
- hittebestendige siliconenslang voor de beluchting van de kleppendeksel (blauw)*
Vraagprijs voor de complete set €95. En geheel zonder de slangen en connectoren €85
Set vervangt dus de complete OEM luchtfilterbehuizing. Houd wel rekening met het feit dat de hoofdsproeier zal moeten worden vergroot om het brandstofmengsel niet te arm te laten worden. Hierdoor zal je tevens een kleine vermogenswinst behalen. De connectoren worden in principe los meegeleverd, zodat je zelf kan bepalen óf je deze wil gebruiken en/of zelf de positie wil bepalen. Natuurlijk wil ik de connectoren voor je monteren, en dan monteer ik deze op gelijke wijze als op de foto's. Hierbij wordt dan tevens de moer van de connector voorzien van locktite én een splitpen. * = puntje is dat de blauwe siliconenslang welke ik hier heb liggen, mijn inziens van een te lichte kwaliteit is. Inmiddels een rol van die slang maar dan van hoge kwaliteit besteld (precies zoals op de foto)
Oh ja, V1.0 is ook beschikbaar.