K&N upgrade versie 2.0

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Rij al jaren rond rond met een K&N open luchtfilter (K&N v1.0, ovale luchtfilter). Bevalt zeer goed en geeft een heerlijke grom onder het zadel. Af en toe schoonmaken en oliën en het luchtfilter weer als nieuw. Luchtfilter verwijderen gaat in een handomdraai, en geen gevecht meer met de originele brooddoos.

Als een soort bezigheidstherapie eerder dit jaar een paar sets gemaakt met een wat subtielere variant gemaakt (K&N V1.1, ronde luchtfilter) en deze waren in no-time allemaal verdwenen. Zelfs nog een paar verzoekjes gehad of er misschien tóch nog wat op de plank was blijven liggen.

Had weer eens zin in te wat uit mijn handen te laten komen. Daarom heb ik nu verbeterde set gemaakt waar ook de beluchtingsslangen van de klepdeksel en carburateurs onderdeel zijn van het concept. Deze versie is dus helemaal "af" :D. Binnenkort Hessler een beetje in zijn vaarwater zitten door deze sets op eBay en dergelijke aan te bieden. Maar eerst even het thuisfront polsen....
K&NV20 NF1.jpg
K&NV20 NF1.jpg (199.85 KiB) 4576 keer bekeken
K&NV20 NF2.jpg
K&NV20 NF2.jpg (164.48 KiB) 4576 keer bekeken
K&NV20 NF3.jpg
K&NV20 NF3.jpg (145.57 KiB) 4576 keer bekeken
K&NV20 NF4.jpg
K&NV20 NF4.jpg (144.52 KiB) 4576 keer bekeken
K&NV20 NF5.jpg
K&NV20 NF5.jpg (134.21 KiB) 4576 keer bekeken
K&NV20 NF6.jpg
K&NV20 NF6.jpg (178.66 KiB) 4576 keer bekeken
Van de K&N upgrade V2.0 heb ik diverse verse sets op de plank liggen, bestaande uit
- een dikwandige aluminium aanzuigbuis, licht gepolijst
- originele K&N luchtfilter, gesealed en in commerciële verpakking
- messing connectoren, voorzien van boring tbv splitpennen (inclusief)
- hittebestendige siliconenslang voor de beluchting voor carburateur (rood)
- hittebestendige siliconenslang voor de beluchting van de kleppendeksel (blauw)*

Vraagprijs voor de complete set €95. En geheel zonder de slangen en connectoren €85

Set vervangt dus de complete OEM luchtfilterbehuizing. Houd wel rekening met het feit dat de hoofdsproeier zal moeten worden vergroot om het brandstofmengsel niet te arm te laten worden. Hierdoor zal je tevens een kleine vermogenswinst behalen. De connectoren worden in principe los meegeleverd, zodat je zelf kan bepalen óf je deze wil gebruiken en/of zelf de positie wil bepalen. Natuurlijk wil ik de connectoren voor je monteren, en dan monteer ik deze op gelijke wijze als op de foto's. Hierbij wordt dan tevens de moer van de connector voorzien van locktite én een splitpen. * = puntje is dat de blauwe siliconenslang welke ik hier heb liggen, mijn inziens van een te lichte kwaliteit is. Inmiddels een rol van die slang maar dan van hoge kwaliteit besteld (precies zoals op de foto)


Oh ja, V1.0 is ook beschikbaar.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Strak en een mooi prijs! 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ziet er goed uit OR, en K&N filters zijn mij altijd goed bevallen. Daar ga je een hoop mensen blij mee maken.
Assumption is the mother of all fuck ups
petertje
Berichten: 241
Lid geworden op: di mei 20, 2008 18:36

Bij deze een setje besteld,komt er eindelijk weer eens vaart in mijn pepsi-suzuki project.
Iemand toevallig nog een uitlaatdemper liggen want vind die Lazer maar een lelijk ding.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Is dat een Laser produro?? Zoja heb ik wel wat voor je om te ruilen.

PB graag.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
petertje
Berichten: 241
Lid geworden op: di mei 20, 2008 18:36

Setje ontvangen,helaas kan ik mijn zelfgemaakte tijdrovende alu luchtfilterbak niet meer gebruiken.
Tja weer aanpassen want die filterconstructie van ouwe reus is wel prima in orde.Aanzuigrubber is wel een beetje hard dus maar beter gelijk vervangen want anders blijft het vloeken.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Edwin en wij hebben filterbakken van rubber dakbedekking, is net zo licht en snle gemaakt, kosten............ff bij een dakdekker langs die je een lapje levert.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Werkt perfect idd
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Ben hier aan het opruimen geslagen. Bijna alle spullen die ik heb aangeboden zijn inmiddels opgehaald of verzonden. Maar ook de K&N'etjes zijn nu "op". De laatste K&N mét een 36mm rijdt binnenkort rond bij een motor rijschool :D

Aangezien ik binnenkort ook nog een paar leuke 36mm carbs ga aanbieden, vind ik dat daar vanzelfsprekend een bijbehorende lufi bij hoort.
Dus ik ga dit weekend weer zagen, buigen, schuren en polijsten om een paar nieuwe alu aanzuigbuizen te maken. Nieuwe K&N's zijn onderweg.
Ditmaal wordt het weer een set zonder aansluitingen voor de beluchting (beetje overdone is mijn ervaring).

Mocht iemand interesse hebben, laat maar weten :wink:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Houthak
Berichten: 13
Lid geworden op: ma jul 13, 2015 20:17

Ik kreeg de tip van dhc6 om over te stappen op 36 mm carbs en jouw luchtfilter. Ik hou me aanbevolen. :D
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

René heeft gelijk. Lijkt wel of de BIG dan a.l.t.i.j.d. wind mee heeft :lol:

Heb nog een paar van die 36'ers liggen. Volledig uit elkaar geweest, ultrasoon gereinigd en opnieuw opgebouwd. Een met TPS en voor dubbele gaskabel, een voor enkele gaskabel en een die oorspronkelijk bedoeld was voor Kinky Gold en bedoeld voor dubbele gaskabel.
Kan er een "SR41-stijl" chokeknop op zetten direct op de carburateurs of een "SR43-stijl" met chokekabel naar het stuur.

Dikwandige alu buizen zijn reeds op maat gemaakt en passend gemaakt voor het OEM ovale aanzuigrubber. De K&N's zijn nog niet binnen omdat PayPal rente aan het trekken is van mijn betaling, en dat al bijna twee weken. Zit inmiddels in een conflict met de verkoper :x.

Zal aan de bel trekken als ik de boel binnen heb.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Dat met Paypal heb ik ook laatst ervaren. Of je moet een creditcard koppelen, of je moet geld storten op je Paypal rekening....doe je dat niet...dan heb je een uitgestelde betaling van een week of 2.

@win
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

paar weken terug ook een betaling die niet lekker ging via paypal maar daarna helaas een stapel die wel goed en vlot ging... :wink:
en gewoon via een koppeling via mn gewone bankrekening
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Dat is echt de enige reden dat ik een ANWB Visa kaart heb. Nooit gezeik, geen rente en 180 dagen verzekering van je aankoop. Tevens snel optreden als spullen niet komen of niet blijken te zijn wat verkocht is. (ook gratis).

futurist

PS Pay Pal was een aantal jaar geleden prima maar er zit daar al een tijdje een haar in de boter, Er zijn al leveranciers die je 2% over het factuurbedrag erbij tellen omdat je met PayPal wilt betalen.........(zal ook niet zijn omdat ze de verkopers niet liggen te kloten)
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

futurist schreef:Dat is echt de enige reden dat ik een ANWB Visa kaart heb. Nooit gezeik, geen rente en 180 dagen verzekering van je aankoop. Tevens snel optreden als spullen niet komen of niet blijken te zijn wat verkocht is. (ook gratis).
Probleem was niet een lastige (ver)koper of eBay, maar PayPal zelf.
Had niet uitgemaakt dat ik betaal via een incasso, had net zo goed jouw
Afbeelding
....... ....... kunnen zijn.

Verklaring van PayPal was dat er een technische storing tussen PayPal en eBay was, maar ook dat de bank nog geen groen licht had geven dat de betaling al (bijna 10 dagen) was uitgevoerd. Maarrrrrrrr desalniettemin wisten ze wel exact aan te geven wanneer dat groene lichtje zou gaan branden.

BTW: een paar extra aluminium aanzuiguizen gemaakt voor diegene die er zelf een 100mm luchtfilter bij willen zoeken in plaats van zo'n dure K&N.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Heb hier nog een laatste K&N setje liggen welke op zoek is naar een BIG.
Tevens een stel van die losse aluminium aanzuigbuizen.
Iemand interesse?
K&NV2.1.jpg
K&NV2.1.jpg (181.85 KiB) 4103 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Wat mag t kosten?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Zag dat ik nog twee sets heb liggen :roll:

Daarom voor forumleden een pricedrop naar €69.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Als dat een plug-and-play set is [ filter, buis, klem en sproeiers] wil ik er wel 1!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Dan wil ik de laatste als geheel set wel hebben. Ik moet ergens je rekening nr hebben maar PB het me nog maar.
Laat hem even bij u liggen want ik wil graag nu eindelijk eens een dagje knutselen plannen samen.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Ha cor , er staat hier nog een complete set met f1 filters en de juiste sproeiers (voor een dikke uitlaatbocht) op je te wachten , ook plug en zeker play :D
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ik weet het maar mijn planning om voor alle 4 mijn rijdende biggen de carb's in orde te maken is door mijn been letterlijk en figuurlijk in de war geschopt.
Die luchtsproeiers wil ik eerst eens zien hoe dat in zijn werk gaat.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

zappa.suzuki schreef:Als dat een plug-and-play set is [ filter, buis, klem en sproeiers] wil ik er wel 1!
Plug and play bestaat niet bij carburateurs! Elke brommer is anders en twee identiek opgebouwde carbs met de zelfde basisinstelling reageren anders. Kweet jouw maat main air jets ook niet, maar aangezien je rijd met de K&N inzetfilter zal dat misschien één maatje groter worden (+0.05mm) denk ik..... Gaat iig om de filter met slanklem en de alu buis, en past hóp in het rubber Y-stuk.
futurist schreef:Dan wil ik de laatste als geheel set wel hebben. Ik moet ergens je rekening nr hebben maar PB het me nog maar.
Laat hem even bij u liggen want ik wil graag nu eindelijk eens een dagje knutselen plannen samen.
futurist
Ben hier redelijk drastisch aan het opruimen met het oog op toekomstige verhuizing. Verder ben er redelijk van overtuigd dat de BIG een deel van mijn schouderellende heeft veroorzaakt. Ik rij nu al twee maanden niet meer, en ben nu al een tijd pijnvrij........ dus heb ik de halve berging op MP gestort en op advies mijn BIG zelfs op Speurneus gedropt :oops:. Heb al een leuk bod ontvangen, maar twijfel heel errug wat ik met de BIG moet doen, en dus of ik nog met dat ding op stap ga.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ouwe Reus schreef:
futurist schreef:Dan wil ik de laatste als geheel set wel hebben. Ik moet ergens je rekening nr hebben maar PB het me nog maar.
Laat hem even bij u liggen want ik wil graag nu eindelijk eens een dagje knutselen plannen samen.
futurist
Ben hier redelijk drastisch aan het opruimen met het oog op toekomstige verhuizing. Verder ben er redelijk van overtuigd dat de BIG een deel van mijn schouderellende heeft veroorzaakt. Ik rij nu al twee maanden niet meer, en ben nu al een tijd pijnvrij........ dus heb ik de halve berging op MP gestort en op advies mijn BIG zelfs op Speurneus gedropt :oops:. Heb al een leuk bod ontvangen, maar twijfel heel errug wat ik met de BIG moet doen, en dus of ik nog met dat ding op stap ga.
Als je van mijn bewaarde rommel af wil moet je het zeggen, dan laat ik post.nl het ophalen (zelf komen rijden is nog ff geen optie) maar eigenlijk zou ik zoals eerder eens een middag willen knutselen ennn..... als je er me wil stoppen kan ik miss nog het één en ander over nemen.
Als het je niet uitkkomt of er gewoon geen zin in hebt moet je het maar laten weten.................

Als je toch nog niet zeker bent of je wil stoppen of verkopen dan hou je hem toch en schors het kenteken dan heb je tijd genoeg om erover na te denken.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ouwe Reus schreef:
zappa.suzuki schreef:Als dat een plug-and-play set is [ filter, buis, klem en sproeiers] wil ik er wel 1!
Plug and play bestaat niet bij carburateurs! Elke brommer is anders en twee identiek opgebouwde carbs met de zelfde basisinstelling reageren anders. Kweet jouw maat main air jets ook niet, maar aangezien je rijd met de K&N inzetfilter zal dat misschien één maatje groter worden (+0.05mm) denk ik..... Gaat iig om de filter met slanklem en de alu buis, en past hóp in het rubber Y-stuk.

.
Snap ik, neem de set graag over en heb waarschijnlijk ook grotere stationaire sproeiers nodig, als t koud is start ie maar net en blijft ie maar net lopen op de choke, zal van t weekend ff kijken wat er in zit.

Lijkt me stug dat de Big je schouder klachten veroorzaakt, misschien wel welke houding jij er op aan neemt :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie