Mijn oude break loopt ten einde, en sta voor de keuze:
Comfortabele break en een deftige motoremorque, of een camionette.
Profiel:
-Enduro op verplaatsing ongeveer 1x per maand, maar hoef niet telkens zelf te rijden.
-Zou 1x per jaar roadtrip willen doen richting mooie motostreken, en saaie stukken overbruggen op 4 wielen.
-Camperen in de camionette op roadtrips/festivalweides lijken me een pluspunt
-Rij 70% woonwerk met de fiets.
-Budget blijft hetzelfde, dus komt op zelfde neer financieel.
Pro camio:
Lage taksen (hoger verbruik = break even)
Gerief staat veiliger (bvb op parking langs autostrade)
Geen plaatst vrijmaken voor remorque
1 parkeerplek nodig
Pro break+remorque:
Meer comfort tijdens rijden (lange afstanden = groot verschil)
Lager verbuik (hogere taksen = break even)
Weinig nood om zelf moto te verplaatsen (10x/j?), dus eerder met remorque doen
Graag jullie eigen bevindingen, wil de knoop spoedig doorhakken! Thanks!
Aanhangwagen of bestelwagen?
Moderator: ghulst
Tijdens de Nederlandse OTR ritten hoor je ook vaak van busjes die opengebroken zijn en hup twee motoren in ene keer weg.
Lijkt me dat je op een aanhanger met goede sloten er op plus disselslot uiteindelijk veiliger staat; ook al staat uwe motor uit het zicht, meestal heeft men u al tijdens de rit gespot en is de inbraak in de bus goed geplanned.
Lijkt me dat je op een aanhanger met goede sloten er op plus disselslot uiteindelijk veiliger staat; ook al staat uwe motor uit het zicht, meestal heeft men u al tijdens de rit gespot en is de inbraak in de bus goed geplanned.
een bus natuurlijk , hoe lekker is het om je droog te kunnen omkleden , je motors een nachtje in de bus kunnen laten staan ( op een aanhanger is dat hier niet mogelijk) en bovendien er in tee kunnen slapen als je ver van huis bent ..
ik heb al sinds het halen van het rijbewijs een bestelbus voor de cross/ offroad en nooit spijt van gehad , alleen toen voor de particuliere bestuurders het voordeel van een *grijs kenteken* verviel kon ik niet langer een bestelwagen als 2e auto rijden . later een vrachtwagentje aangeschaft , omdat vrachtwagens ook voor particulieren onder grijskenteken vallen (en daar me dus in aanmerking komen voor een kwart-tarief aan wegenbelasting.
maar met 80 km/pu naar de crossbaan en offroadritten schiet niet echt op , daarom gebruiken we nu een bestelbus die voldoet aan de eisen van een kampeerwagen d.w.z : een sta-hoogte van minimaal 1m75 , een schoon en vuil water reservoir , een vast bed , een gas voorziening en een aanrechtblokje met spoelbak .
ik meen dat dit in belgie allemaal onzinnig is , ik heb vorig jaar een belg gesproken op een camping in frankrijk en die
vertelde dat in belgie de rijtuigenbelasting flink verhoogt was , hij moest nu namelijk zo'n 120,- per jaar betalen voor zijn Hyundai H200 . hier betaal je dat ongeveer per maand.
ik heb al sinds het halen van het rijbewijs een bestelbus voor de cross/ offroad en nooit spijt van gehad , alleen toen voor de particuliere bestuurders het voordeel van een *grijs kenteken* verviel kon ik niet langer een bestelwagen als 2e auto rijden . later een vrachtwagentje aangeschaft , omdat vrachtwagens ook voor particulieren onder grijskenteken vallen (en daar me dus in aanmerking komen voor een kwart-tarief aan wegenbelasting.
maar met 80 km/pu naar de crossbaan en offroadritten schiet niet echt op , daarom gebruiken we nu een bestelbus die voldoet aan de eisen van een kampeerwagen d.w.z : een sta-hoogte van minimaal 1m75 , een schoon en vuil water reservoir , een vast bed , een gas voorziening en een aanrechtblokje met spoelbak .
ik meen dat dit in belgie allemaal onzinnig is , ik heb vorig jaar een belg gesproken op een camping in frankrijk en die
vertelde dat in belgie de rijtuigenbelasting flink verhoogt was , hij moest nu namelijk zo'n 120,- per jaar betalen voor zijn Hyundai H200 . hier betaal je dat ongeveer per maand.
4 strokes only !!
Net gaan kijken naar een Peugeot Expert (2013) L1H1.
Weet er iemand of je hier deftig 2 enduro's in krijgt?
Officieel diep genoeg (2254mm) voor mijn WR450(2175mm) maar de tussenwand loopt niet verticaal he...
Weet er iemand of je hier deftig 2 enduro's in krijgt?
Officieel diep genoeg (2254mm) voor mijn WR450(2175mm) maar de tussenwand loopt niet verticaal he...
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!