Aanhangwagen of bestelwagen?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

Mijn oude break loopt ten einde, en sta voor de keuze:

Comfortabele break en een deftige motoremorque, of een camionette.

Profiel:
-Enduro op verplaatsing ongeveer 1x per maand, maar hoef niet telkens zelf te rijden.
-Zou 1x per jaar roadtrip willen doen richting mooie motostreken, en saaie stukken overbruggen op 4 wielen.
-Camperen in de camionette op roadtrips/festivalweides lijken me een pluspunt
-Rij 70% woonwerk met de fiets.
-Budget blijft hetzelfde, dus komt op zelfde neer financieel.

Pro camio:
Lage taksen (hoger verbruik = break even)
Gerief staat veiliger (bvb op parking langs autostrade)
Geen plaatst vrijmaken voor remorque
1 parkeerplek nodig

Pro break+remorque:
Meer comfort tijdens rijden (lange afstanden = groot verschil)
Lager verbuik (hogere taksen = break even)
Weinig nood om zelf moto te verplaatsen (10x/j?), dus eerder met remorque doen

Graag jullie eigen bevindingen, wil de knoop spoedig doorhakken! Thanks!
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Als je maar 10x per jaar motortransport nodig hebt zou ik voor een aanhanger gaan; je kunt ook een dichte aanhanger kiezen. In een dichte aanhanger kun je ook nog overnachten :D
Noppy
Berichten: 2999
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Tijdens de Nederlandse OTR ritten hoor je ook vaak van busjes die opengebroken zijn en hup twee motoren in ene keer weg.

Lijkt me dat je op een aanhanger met goede sloten er op plus disselslot uiteindelijk veiliger staat; ook al staat uwe motor uit het zicht, meestal heeft men u al tijdens de rit gespot en is de inbraak in de bus goed geplanned.
:toost:
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

een bus natuurlijk , hoe lekker is het om je droog te kunnen omkleden , je motors een nachtje in de bus kunnen laten staan ( op een aanhanger is dat hier niet mogelijk) en bovendien er in tee kunnen slapen als je ver van huis bent ..


ik heb al sinds het halen van het rijbewijs een bestelbus voor de cross/ offroad en nooit spijt van gehad , alleen toen voor de particuliere bestuurders het voordeel van een *grijs kenteken* verviel kon ik niet langer een bestelwagen als 2e auto rijden . later een vrachtwagentje aangeschaft , omdat vrachtwagens ook voor particulieren onder grijskenteken vallen (en daar me dus in aanmerking komen voor een kwart-tarief aan wegenbelasting.

maar met 80 km/pu naar de crossbaan en offroadritten schiet niet echt op , daarom gebruiken we nu een bestelbus die voldoet aan de eisen van een kampeerwagen d.w.z : een sta-hoogte van minimaal 1m75 , een schoon en vuil water reservoir , een vast bed , een gas voorziening en een aanrechtblokje met spoelbak .

ik meen dat dit in belgie allemaal onzinnig is , ik heb vorig jaar een belg gesproken op een camping in frankrijk en die
vertelde dat in belgie de rijtuigenbelasting flink verhoogt was , hij moest nu namelijk zo'n 120,- per jaar betalen voor zijn Hyundai H200 . hier betaal je dat ongeveer per maand.
4 strokes only !!
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

Net gaan kijken naar een Peugeot Expert (2013) L1H1.

Weet er iemand of je hier deftig 2 enduro's in krijgt?

Officieel diep genoeg (2254mm) voor mijn WR450(2175mm) maar de tussenwand loopt niet verticaal he...
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

Btw,

Fits like a glove. Je krijgt er 2 met gemak in, 3 zal krap worden maar moet lukken. Thanks anyway :toost:
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Plaats reactie