Luchtafstellen WR426

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen waar ik de luchtschroef kan vinden op een WR426 uit 2001. Hij loopt niet lekker en met de nieuwe bougie, verandert er niks. Mij is verteld lucht af te stellen, maar.....

Rolando
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Aan de onderkant aan de carb-venturi moet een moeilijk bereikbaar schroefje zitten. Er schijnen kleine schroevendraaiertjes voor nodig te zijn. En je stelt de bezine toevoer af en niet de lucht. Dat is alles wat ik er van weet. Het blijven 4takten hè! Ik ben van de 2takten :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Het is inderdaad geen luchtschroef maar een benzineschroef en hij zit heel moeilijk bereikbaar onder aan je carburateur.
Ik heb er speciale T- handeltjes voor en die vervangen de hele schroef zodat je er altijd zo bij kunt zelfs met je handschoenen aan.
Als je de schroef indraait dan krijgt hij minder benzine en uitdraaien is meer benzine. ( niet meer dan 1 slag in en niet meer dan 3 slagen uit )
Je stelt hem het beste af met een warme motor. Je zet je stationair toerental iets hoger en dan ga je aan die benzineschroef draaien.
Als je de schroef helemaal indraait dan moet het toerental zakken.
Draai hem dan uit en zoek het punt dat de motor het hardst stationair draait en dan staat ie precies goed.
Bij minder dan 1 slag open = stationairsproeier vergroten.
Bij meer dan 3 slagen open = stationairsproeier verkleinen.

Je ziet het , het werkt eigenlijk net andersom dan met een luchtschroef op een tweetakt motor.

succes met de afstelling
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
jofa
Berichten: 178
Lid geworden op: za aug 16, 2003 16:17
Locatie: Berghem (NB)
Contacteer:

ad f. schreef: Je zet je stationair toerental iets hoger en dan ga je aan die benzineschroef draaien.
Als je de schroef helemaal indraait dan moet het toerental zakken.
Draai hem dan uit en zoek het punt dat de motor het hardst stationair draait en dan staat ie precies goed.
Bij minder dan 1 slag open = stationairsproeier vergroten.
Bij meer dan 3 slagen open = stationairsproeier verkleinen.



Werkt dit bij alle viertakten zo??? :o
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ja , volgens mij wel.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Procedure is voor de tweetakten het zelfde.
Motor warm draaien/rijden.
Klein streepje gas geven en schroef helemaal indraaien.
Schroef langzaam uitdraaien tot het hoogste toerental is bereikt.
grootsmit
Berichten: 45
Lid geworden op: zo jun 09, 2002 22:34
Locatie: Amsterdam

Met veel belangstelling de wijze van afstellen gelezen en toegepast op mijn XR650, maar hoe ik ook draai het toerental gaat (amper) niet omhoog of omlaag.

Wat is de conclusie?

Patrick
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

de motor reageerd niet op de lucht regelschroef?.. dan zuigt deze misschien valse lucht ... check of het lucht filter goed afsluit aan de carb... tweede mogelijkheid.. hij blijft op choke staan .. maar dat lijkt me toch ietwat onwaarschijnlijk gezien honda een vrij simpel hevel mechaniekje heeft voor de choke .. die werkt zo goed als altijd..

nog een mogelijkheid.. : bij mijn oude KTM 600 was er na verloop van tijd een hoekje uit de gasschuif gesleten op de plek waar de schuif neer komt op de regel schroef .. :D
4 strokes only !!
Plaats reactie