Beste mensen,
Kan iemand mij vertellen waar ik de luchtschroef kan vinden op een WR426 uit 2001. Hij loopt niet lekker en met de nieuwe bougie, verandert er niks. Mij is verteld lucht af te stellen, maar.....
Rolando
Luchtafstellen WR426
Moderator: ghulst
Aan de onderkant aan de carb-venturi moet een moeilijk bereikbaar schroefje zitten. Er schijnen kleine schroevendraaiertjes voor nodig te zijn. En je stelt de bezine toevoer af en niet de lucht. Dat is alles wat ik er van weet. Het blijven 4takten hè! Ik ben van de 2takten
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Het is inderdaad geen luchtschroef maar een benzineschroef en hij zit heel moeilijk bereikbaar onder aan je carburateur.
Ik heb er speciale T- handeltjes voor en die vervangen de hele schroef zodat je er altijd zo bij kunt zelfs met je handschoenen aan.
Als je de schroef indraait dan krijgt hij minder benzine en uitdraaien is meer benzine. ( niet meer dan 1 slag in en niet meer dan 3 slagen uit )
Je stelt hem het beste af met een warme motor. Je zet je stationair toerental iets hoger en dan ga je aan die benzineschroef draaien.
Als je de schroef helemaal indraait dan moet het toerental zakken.
Draai hem dan uit en zoek het punt dat de motor het hardst stationair draait en dan staat ie precies goed.
Bij minder dan 1 slag open = stationairsproeier vergroten.
Bij meer dan 3 slagen open = stationairsproeier verkleinen.
Je ziet het , het werkt eigenlijk net andersom dan met een luchtschroef op een tweetakt motor.
succes met de afstelling
Ik heb er speciale T- handeltjes voor en die vervangen de hele schroef zodat je er altijd zo bij kunt zelfs met je handschoenen aan.
Als je de schroef indraait dan krijgt hij minder benzine en uitdraaien is meer benzine. ( niet meer dan 1 slag in en niet meer dan 3 slagen uit )
Je stelt hem het beste af met een warme motor. Je zet je stationair toerental iets hoger en dan ga je aan die benzineschroef draaien.
Als je de schroef helemaal indraait dan moet het toerental zakken.
Draai hem dan uit en zoek het punt dat de motor het hardst stationair draait en dan staat ie precies goed.
Bij minder dan 1 slag open = stationairsproeier vergroten.
Bij meer dan 3 slagen open = stationairsproeier verkleinen.
Je ziet het , het werkt eigenlijk net andersom dan met een luchtschroef op een tweetakt motor.
succes met de afstelling
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ad f. schreef: Je zet je stationair toerental iets hoger en dan ga je aan die benzineschroef draaien.
Als je de schroef helemaal indraait dan moet het toerental zakken.
Draai hem dan uit en zoek het punt dat de motor het hardst stationair draait en dan staat ie precies goed.
Bij minder dan 1 slag open = stationairsproeier vergroten.
Bij meer dan 3 slagen open = stationairsproeier verkleinen.
Werkt dit bij alle viertakten zo???
Ja , volgens mij wel.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
de motor reageerd niet op de lucht regelschroef?.. dan zuigt deze misschien valse lucht ... check of het lucht filter goed afsluit aan de carb... tweede mogelijkheid.. hij blijft op choke staan .. maar dat lijkt me toch ietwat onwaarschijnlijk gezien honda een vrij simpel hevel mechaniekje heeft voor de choke .. die werkt zo goed als altijd..
nog een mogelijkheid.. : bij mijn oude KTM 600 was er na verloop van tijd een hoekje uit de gasschuif gesleten op de plek waar de schuif neer komt op de regel schroef ..
nog een mogelijkheid.. : bij mijn oude KTM 600 was er na verloop van tijd een hoekje uit de gasschuif gesleten op de plek waar de schuif neer komt op de regel schroef ..
4 strokes only !!