Allroad band+modder=vallen

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sikmans
Berichten: 66
Lid geworden op: di jun 18, 2013 13:17
Locatie: Boxmeer

He Biggers,

Allroad banden (Heidenau voor en Sirac achter) in combinatie met modder is een no-go :oops:
Jullie zijn meer ervaren in offroad rijden dan ik, dus misschien niets nieuws voor jullie! :D

Mijn rempedaal is daardoor krom gebogen. Kan ik deze recht buigen, of kan het staal dat niet aan?
Afbeelding
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Gewoon een hele dikke schroevendraaier door het deel steken waar je normaal je schoen op plaatst, en weer terug buigen. Als er iets scheurt, dan zou dat waarschijnlijk eerst net naast de lassen zijn. Zal wel meevallen, het is maar pisbakkenijzer.

Verder niets gebroken/gekneusd/gescheurd/verbogen?
:zwaaien:
Gebruikersavatar
Sikmans
Berichten: 66
Lid geworden op: di jun 18, 2013 13:17
Locatie: Boxmeer

Ik zal hem er morgen eens afhalen en proberen terug te buigen tussen de bankschroef. Er is namelijk geen ruimte om hem te buigen als hij nog gemonteerd zit :(

Verder niks aan de hand, was een glijder. Wel spierpijn nu en een rib die ik iets voel, dus valt mee :mrgreen:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

ik heb hem de keren dat ik het had gewoon recht geschopt en verder gereden :wink:
dus recht buigen is geen probleem :wink:
je banden zijn zeker niet gek op modder, ga je ze daar toch in gebruiken dan de banden spanning op 1.5 bar, scheelt al wat, ze plooien dan meer en lossen de modder makkelijker uit het profiel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Sikmans
Berichten: 66
Lid geworden op: di jun 18, 2013 13:17
Locatie: Boxmeer

zappa.suzuki schreef:ik heb hem de keren dat ik het had gewoon recht geschopt en verder gereden :wink:
dus recht buigen is geen probleem :wink:
:D dan moet het mij ook gaan lukken.
je banden zijn zeker niet gek op modder, ga je ze daar toch in gebruiken dan de banden spanning op 1.5 bar, scheelt al wat, ze plooien dan meer en lossen de modder makkelijker uit het profiel
:idea: Dat is een hele goed tip, ga ik zeker proberen. V+A op 1,5? Lijkt me leuk om een keer echt noppen te proberen, maar dat komt later wel een keer.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Achter kan je tot 1.3 bar gaan als je een beetje rustig rijd, voor naar 1 bar eventueel, met jouw banden rustig de modder in en licht gas er op houden, 2 vingers aan de koppeling zo dat je deze snel kan in knijpen, en liefst staand, niet abrupt van het gas af maar rustig doseren en evt wat met het toerental spelen dus wisselen tussen tractie en wat wielspin zo dat de modder van je achterwiel vliegt..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Sikmans
Berichten: 66
Lid geworden op: di jun 18, 2013 13:17
Locatie: Boxmeer

Ha, top; mooi zo'n spoedcursusje modderrijden met allroad banden :)

Leuk om te horen dit soort tips, daar help je mij zeker verder mee! Altijd mooi om een beetje bij te leren, ik ga dit binnenkort maar eens oefenen 8)
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Big is veel te lomp voor de vette modder, zelfs met cross banden blijft het lastig.
Maar o zo leuk om met die Kameel de smalle brommers enigzins te volgen....
Op een hardere pad blaas je ze allemaal weer voorbij :)
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Plaats reactie