He Biggers,
Allroad banden (Heidenau voor en Sirac achter) in combinatie met modder is een no-go
Jullie zijn meer ervaren in offroad rijden dan ik, dus misschien niets nieuws voor jullie!
Mijn rempedaal is daardoor krom gebogen. Kan ik deze recht buigen, of kan het staal dat niet aan?
Allroad band+modder=vallen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Gewoon een hele dikke schroevendraaier door het deel steken waar je normaal je schoen op plaatst, en weer terug buigen. Als er iets scheurt, dan zou dat waarschijnlijk eerst net naast de lassen zijn. Zal wel meevallen, het is maar pisbakkenijzer.
Verder niets gebroken/gekneusd/gescheurd/verbogen?
Verder niets gebroken/gekneusd/gescheurd/verbogen?
Ik zal hem er morgen eens afhalen en proberen terug te buigen tussen de bankschroef. Er is namelijk geen ruimte om hem te buigen als hij nog gemonteerd zit
Verder niks aan de hand, was een glijder. Wel spierpijn nu en een rib die ik iets voel, dus valt mee
Verder niks aan de hand, was een glijder. Wel spierpijn nu en een rib die ik iets voel, dus valt mee
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ik heb hem de keren dat ik het had gewoon recht geschopt en verder gereden
dus recht buigen is geen probleem
je banden zijn zeker niet gek op modder, ga je ze daar toch in gebruiken dan de banden spanning op 1.5 bar, scheelt al wat, ze plooien dan meer en lossen de modder makkelijker uit het profiel
dus recht buigen is geen probleem
je banden zijn zeker niet gek op modder, ga je ze daar toch in gebruiken dan de banden spanning op 1.5 bar, scheelt al wat, ze plooien dan meer en lossen de modder makkelijker uit het profiel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dan moet het mij ook gaan lukken.zappa.suzuki schreef:ik heb hem de keren dat ik het had gewoon recht geschopt en verder gereden
dus recht buigen is geen probleem
Dat is een hele goed tip, ga ik zeker proberen. V+A op 1,5? Lijkt me leuk om een keer echt noppen te proberen, maar dat komt later wel een keer.je banden zijn zeker niet gek op modder, ga je ze daar toch in gebruiken dan de banden spanning op 1.5 bar, scheelt al wat, ze plooien dan meer en lossen de modder makkelijker uit het profiel
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Achter kan je tot 1.3 bar gaan als je een beetje rustig rijd, voor naar 1 bar eventueel, met jouw banden rustig de modder in en licht gas er op houden, 2 vingers aan de koppeling zo dat je deze snel kan in knijpen, en liefst staand, niet abrupt van het gas af maar rustig doseren en evt wat met het toerental spelen dus wisselen tussen tractie en wat wielspin zo dat de modder van je achterwiel vliegt..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Big is veel te lomp voor de vette modder, zelfs met cross banden blijft het lastig.
Maar o zo leuk om met die Kameel de smalle brommers enigzins te volgen....
Op een hardere pad blaas je ze allemaal weer voorbij
Maar o zo leuk om met die Kameel de smalle brommers enigzins te volgen....
Op een hardere pad blaas je ze allemaal weer voorbij
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB