Gebroken, gekneusd of erger?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Edwin
Contacteer:

Tjonge jonge mannen, er gebeuren soms rare dingen tijdens de uitvoering van onze hobby. Eerst Rene en nu weer Rudy die goed in de lappenmand zit. Nu vroeg ik mij af hoe het andere forumleden is afgegaan in de afgelopen jaren, zowel off als on-road.

Als ik naar mijzelf kijk, dan levert het bij mij een score op van een paar gekneusde ribben tijdens het boomkussen off-road, en een gebroken enkel on-road bij een automobilist die mij niet zag en geen voorrang verleende. De brommertijd sla ik even over :wink:

Hoe is het jullie vergaan?
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus

Brommertijdperk was op sommige momenten dramatisch. De nodige materiele zaken kapot gemaakt en lichamelijk de nodige onderdeeltjes gebroken.
Wat betreft het motortijdperk: een suffe doos die mij niet zag op de rotonde, rijdend op mijn DR600: boem. Meters doorgeschoven met mijn rechterpootje nog onder de motor. Knie blijvend beschadigd en een lelijke plek op mijn kuit omdat de uitlaat nog een tijd heeft zitten branden.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
BIG88

On road, alles gekneusd wat er te kneuzen valt bij een frontale aanrijding met een merc. (taxi)
Knie en schouder gekneusd toen een auto rechtsaf ging terwijl hij links naast me reed.
Off road, hersenschudding (niemand wist dat ik ze had)
Wat middenhandsbeentjes van mijn pols afgebroken
Spiertje van mijn pink gescheurd
Ribben gekneusd
Dus 't valt nog wel mee tot nog toe :toost:
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki

Bij file rijden met iets van 70 er af gereden, 3 gaatjes in mn pak en verder niks, 3 mensen vroegen of ik stuntman was zo mooi rolde en draaide ik mn val uit.

Door ijzel frontaal op een BMW met allebei iets van 60, staande salto voor het voorruit langs, voet gekneusd en 3 dagen later een zwarte zak die geen pijn deed,. voorkant van mn eerste Big compleet aan gort.

In zware schemering offroad verrast door een slagboom, onderuit geremd en schouder gekneusd, kreeg mn elleboog een maand niet hoger dan mn tepel.

Met 30 op nat gras recht door tuffend plots onderuit en brommer wees de andere kant op en een knie gekneusd 2 a 3 maanden last van gehad.

Vaak offroad omgevallen en gevallen maar nooit auw voor de rest,
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thoran

Een keertje op de openbare weg een stoeprandje geraakt (Dom!) met een gangetje van 50. Voorvelg en kuipruitje en kuipschade aan de Ducati Supersport, zelf wat schrammen en blauwe plekken, vooral last van m'n kaak op de één of andere manier. En m'n pak zat onder de chocoladetoetjes.
Een keertje op het circuit met zo'n 100 onderuit geschoven, duim tussen de clip-on en het frame gekregen en die deed een beetje zeer, voor de rest zelf niets. Moest m'n helm afschrijven en een nieuw kleurtje op de circuitkuipen maken.

Met trial een paar keer dom onderuit gegaan, waarbij één keertje m'n motor een salto over mij heen deed terwijl ik op de grond stond en de handvaten goed vasthield. Daarbij m'n rug/trapeziusspier goed verrekt. Nog een keertje onderuit gegaan doordat een fiets begon met zelfontbranden en ik dacht em wel uit te krijgen. Dikke schaafwond op m'n elleboog en een mooi litteken van de draaiende achterband net boven m'n elleboog op m'n bovenarm. Arm deed sowieso goed zeer, heb toen de rest van de dag niet meer gereden.

Offroad een paar keer onderuit gegaan maar nooit iets ernstigs.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
dhc6

In Juni over de kop (gras met een diep ineens eindigend trekker spoor) met de Brabo's achter me aan, net mn nek niet gebroken, zag wel die dag heel wat sterretjes (overdag).

's Morgens bij het vertrek zag ik ze van allerlei beschermingen aantrekken waarvan ik dacht..................??

Na die klapper in Augustus heb ik eerst maar eens in dezelfde spullen ge-investeerd. Als ik bv betere en stevigere X laarzen had aangehad was mn poot in ieder geval niet gebroken.

"Had" en "als" komen altijd te laat maar:

JE LIJF BESCHERMEN IS GOED VOOR JE GEZONDHEID.

On road heb ik tot nu toe altijd mazzel gehad, waar is een stuk hout om dat af te kloppen ? !!

Hoe ouder hoe gekker WAS op mij van toepassing, ga het nu heel wat rustiger aan doen en mn kids het goeie voorbeeld geven.

Fijn weekend en een "ongevalvrij" 2015 toegewenst.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
thumper

Na de eerste goeie dag Offroad, op een lullige manier een kruisband uit het bot gebroken.
Toen paar maanden op bed, nu ruim 2 jaar later nog steeds niet erg best.

Op de weg gelukkig weinig, meestal gebeuren de ernstigste dingen toch op de weg.
de antrapper

Ben ik maar een mietje, na 3 jaar brommer en 30 jaar motor en ong 200k
nog niet een nagel gekneusd . :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

de antrapper schreef:Ben ik maar een mietje, na 3 jaar brommer en 30 jaar motor en ong 200k
nog niet een nagel gekneusd . :roll:
Misschien moet ik dan ook maar eens sjekkies gaan roken tijdens het rijden van een offroadrit en niet tijdens de stops... :shock:
Alleen dan moet ik ook zo`n jethelm scoren ...................
Afbeelding
eRDeeWee

De eerste keer dat mijn engelbewaarder in actie moest komen, was toen ik een jaar of 16-17 was. Ik reed toen op een Husqvarna 350 of zoiets op een cross terrein. Ik heb toen, volledig buiten mijn wil, een achterwaartse salto gemaakt met moto en al, maar ik heb hem niet geland... Dat was nog in de periode dat ik van rubber was gemaakt en mijn engelbewaarder HELE grote vleugels had! Er kwamen toen een paar mensen naar mij gelopen omdat ze dachten dat ik, op zijn minst, morsdood was... Ik ben toen gewoon terug opgestapt en ben verder gereden... Een jaar of 2 later is op dezelfde springheuvel mijn broer zijn zwager overleden, hij was toen slechts 12 jaar oud! Hij was ook gevallen en toen hij terug recht stond en zijn helm afzette, kwam er een andere moto aan en die is recht tegen zijn kop geknald. Hij had een schedelbreuk en was bijna onmiddellijk dood. Wij hebben toen onze moto's verkocht en pas ongeveer 30 jaar later heb ik mijn Big aangeschaft. Mijn vrouw denkt dat het een midlife crisis is, maar eigenlijk is het altijd blijven kriebelen!
Heel in den beginne van de Big heb ik tijdens een testritje eens een boom geknuffeld... De Big zag er niet meer uit, maar ik heb er enkel een schaafwond op mijn buik en een pijnlijke schouder aan overgehouden. Je kan daar hier alles over lezen.
In Briançon heb ik ook een schuiver gemaakt. Het doosje waar mijn oordopjes in zitten zat toen nog in mijn bovenzak en daar ben ik natuurlijk recht op gevallen, daar heb ik enkel een licht gekneusde rib aan overgehouden.
In Dun-sur-Meuse , ondertussen bijna 4 maand geleden, ben ik redelijk hard tegen de grond gekwakt. Daar heb ik ZEER pijnlijke ribben aan overgehouden, waar ik nu NOG STEEDS soms last van heb... Mijn rubberen periode is duidelijk voorbij!
Vorige week, bij het uitrijden van mijn straat, een streepje gas te veel gegeven om nog voor een auto te zijn, maar ik stond op lichte ijzel en mijn moto ging dus plat... en ik ook... Ik ben daarbij keihard, recht op mijn heup gevallen met een barst in mijn bekken tot gevolg...
Tja...
Ik kan me, gezien mijn werk onder andere, deze kwetsuren niet meer veroorloven en mijn herstelperiodes duren ook veel te lang. Ik heb daardoor ook besloten om niet meer off-road te gaan spelen. EN, dat ga ik echt enorm missen, want dat is veruit het leukste aan heel dit moto-gebeuren... Ik heb gewoon niet voldoende skills en te weinig tijd en plaats om te oefenen...
We zien wel... misschien kriebelt het ooit weer te hard...
Leo

eRDeeWee schreef: In Briançon heb ik ook een schuiver gemaakt. Het doosje waar mijn oordopjes in zitten zat toen nog in mijn bovenzak en daar ben ik natuurlijk recht op gevallen, daar heb ik enkel een licht gekneusde rib aan overgehouden.
Die fout maken we bijna allemaal door een voorwerp op borsthoogte te dragen tijdens een ritje.
Mijn smartphone staat na 10 jaar nog afgedrukt op de 4e en 5e rib sinds ik ter aarde stortte als een

Afbeelding

Voor het overgrote deel gaan de leden hier over de 50 jaar en gaat ons lichaam steeds meer tegen onze geest werken op momenten dat er rap actie ondernomen moet worden en dat is vooral bij offroad motorrijden lastig ( los van de slaapkameracties ).

Ons gewicht neem ( zeer plaatselijk ) toe en de spierkracht en ons uithoudingsvermogen neemt met verbazingwekkende snelheid af ( zie eerder opmerking )

Misschien is er een andere oplossing dan te stoppen met offroadrijden ( zie PB )
futurist

Ik kan me alle capriolen on en off road me niet eens meer herinneren, alleen de allerpijnlijkste blijven je bij (mede vanwege de blijvende lichamelijke "herinneringen") Ik heb lange tijd een mooi gemiddelde van minimaal 1 keer per jaar aangehouden. A;ls je dan weet dat ik onafgebroken motor heb gereden vanaf mijn 17 3/4 levensjaar (en nu ondertussen 55 jaar ben) moeten dat een flink aantal klappers zijn. Ik tel nl de kleine schuivertjes (vooral) off road niet eens mee. De meest memorabele zijn;
Vol achterop een vw derby die plotseling bij groen midden op het kruispunt er achter kwam dat ie niet wist waar ie naartoe moest. dikke knie en gebroken bovenbeen (auto bijrijdster werd overigens met meer spoed weggebracht als ik want die mevrouw kreeg een hart aannval van de schrik. Ongeluk gebeurde bij de ambulance standplaats dus met die mevrouw is het goed afgelopen. Met mij achteraf iets minder want ik ben een paar jaar geleden bijna dat been kwijtgeraakt door chronische osteomeylites (na 30 jaar dus opnieuw geopereerd).
https://www.gezondvgz.nl/%7Baf369a75-6c ... tp=bewegen
Ik ben deze dokter, die echt een wereldberoemde arts bleek op dit gebied, hoe veel geluk moet je hebben, voor eeuwig dankbaar.
http://www.orthopedie-pellenberg.be/vis ... ose-stuyck
Met mijn Sprint ST op de prachtige bocht van een knooppunt onderuit gegleden als GP coureur (zei een automobilist) op de witte lijnen waarbij ik mijn motor niet los getrokken kreeg uit het struweel.
Met 140+ een high sider op Zantvoort in de Marlboro met de arm flink uit de kom waarbij na 3 maanden bleek dat het een Tossy 3 AC luxatie was waar ik nu na operatie nog regelmatig last van heb.
http://www.henw.org/archief/tabel/image ... 16jpg.html

Verder bijna afgeripte linker wijsvinger, 3e graads brandplek rechter voet, 3e graads brand plek 3 uitlaatpijpen op linker onderbeen, beide onderarmen gebroken, arm uit de kom, boven been verbrijzeld, beide knieen gevoelloos voor altijd (best handig soms irritant), wat kleine plekjes van schaven er dergelijke.................

Al met al toch vaak goed weg gekomen en gelukkig heb ik een eikenhouten eigenwijs hoofd (onkwetsbaar) en rij dus nog steeds. Ik kan echt niet zonder en af en toe kan ik de gekke streken nog niet laten als ik een paar dagen niet heb gereden. Het gemiddelde van 1 x per jaar is overigens sterk aan het verlagen, even op mijn hoofd kloppen, en misschien dat wijsheid met de jaren komt...............

Fijne dagen allemaal.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
de antrapper

Leo @ zo`n helm heb ik al lang,

Ik zeg niet dat ik nooit bodemonderzoek doe,maar TOT NU TOE , heb ik geen lijfschade opgelopen.
Een beetje Off road rijden gaat ook prima, maar hoe beter je spullen zijn, hoe harder je gaat, en dan hoe groter de klap

Ergo, slechte spullen moet je hebben, slecht veren, waardeloze remmen
en zeker grove banden als he op straat rijdt :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie