Vandaag gingen we een rondje doen na 6 weken nie brommer gereden te hebben.
We hebben in totaal 25 km gehaald en dat heeft SPgoedakar een halve liter benzine gekost en 3 liter zweet vant luppen mee die dino an de hand.
Als er weer een nieuwe spoel op zit doen we een volgende poging tot.
BIG die 1 op 50 lupt
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
oeps, spoel????? kende toch alleen effe een volle accu d'r in zete jongeh.........
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
De accu was op een gegeven moment leeg geraakt met starten en toen hebben we mijn starthulp er tegenaan gemikt maar ook zonder resultaat.futurist schreef:oeps, spoel????? kende toch alleen effe een volle accu d'r in zete jongeh.........
futurist
Carbs eraf gehaald doorgeblazen met perslucht ook niks. Hagelnieuwe bougie gepakt en starten geen vonk

Alles op de aanhanger en thuis gaat SPGD zijn spoel nakijken.
Nu niet denken dat ik alles gedaan heb hoor want ik heb me me bezig gehouden met de catering / gereedschap halen en verder heel veel:

Delegeren heet dat is het niet ?
Het probleem hierboven beschreven zit in de BIG van SPGD en niet in mijn BIG ( hoop ik )Ouwe Reus schreef: Da's balen Leo. Hoop dat je het euvel snel hebt gevonden!
SPGD was net lekker op gang met zijn projectBIG en nu moet i op zoek naar het euvel op zijn werkBIG

Je zoekt toch wel mee met SPGD, al wijs je maar efkes de stekkertjes aan de van de bobinesLeo schreef:Het probleem hierboven beschreven zit in de BIG van SPGD en niet in mijn BIG ( hoop ik )Ouwe Reus schreef: Da's balen Leo. Hoop dat je het euvel snel hebt gevonden!
SPGD was net lekker op gang met zijn projectBIG en nu moet i op zoek naar het euvel op zijn werkBIG

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Allebij de bobines kapot is vreemd toch, met 1 bobine loopt ie nog mee. Kan dus alleen van de pick up zijn, of de cdi kapot......
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Hier is der nog enne die onder het genot van deze keer diverse Brabantse lekkernij oa Quekskes gesleuteld heeft
De andere spoel groen / oranje had wel een spoelweerstand van 240 OHM, waarde lijkt me redelijk voor een spoeltje
SPGD had ook al zo'n idee dat de isolatie van die draden door de olie in t blok hard worden en breken,
Dus wordt vervolgd !!!

@ Futurist: Heb de Ohm meter op de stekker gehad van zwart/ rood & rood/ zwart, ( ken de big niet [zo goed], maar zo volgens schema de pick-up spoel moeten zijn) en daar bleef de weerstand oneindig groot, dus denk dat t probleem/ oplossing, inderdaad in die richting gezocht zal worden.....futurist schreef:Allebij de bobines kapot is vreemd toch, met 1 bobine loopt ie nog mee. Kan dus alleen van de pick up zijn, of de cdi kapot......
futurist
De andere spoel groen / oranje had wel een spoelweerstand van 240 OHM, waarde lijkt me redelijk voor een spoeltje
SPGD had ook al zo'n idee dat de isolatie van die draden door de olie in t blok hard worden en breken,
Dus wordt vervolgd !!!
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
Vanavond gaat ie op de slachttafel
, dus alst goed is doet ie morge weer bietje brommen

-
Vanavond het probleem gevonden.
De spoel was compleet losgelopen en lag los in het vliegwiel.
Deze heeft mee gedraaid en de draden afgebroken.
Ook de nokkenas kettingspanner werkte niet. Maar het veerrje is niet gebroken.
Maar kom m niet op spanning houden.
Probeer volgend weekend weer te rijden.
Jw bedankt voor de hulp vanavond.
Fotoos volgen nog.
Fotoos volgen nog.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
Zo das goed pech!
maar blij dat er verder geen schade is en dat je er gelijk achter kwam dat de spanner niet werkte, je kan hem wel met de schroevendraaier spannen?
en is dat de veer die je zelf een x vervangen hebt?
Succes met de reparatie en als je wat nodig hebt...
maar blij dat er verder geen schade is en dat je er gelijk achter kwam dat de spanner niet werkte, je kan hem wel met de schroevendraaier spannen?

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Zoals beloofd door SPGD, bij deze dan 'n foto van storing zoeken voor gevorderde,spgoesdakar schreef:Vanavond het probleem gevonden.
Fotoos volgen nog.

SPGD bedankt vur ouwe koffie & KOEKJES, en uiteraard onze gewoonlijke slappe klets
Als ge nog hulp kunt gebruiken met opbouwen, blok weer inbouwen laat maar ekkes iet weten !!!!
Zijn de boutjes in het deksel dan losgetrild waardoor de spoel is losgekomen of is de hele spoel door het vliegwiel losgesleurd?!spgoesdakar schreef: De spoel was compleet losgelopen en lag los in het vliegwiel.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
-
@ Ouwe Reus, boutjes losgelopen, die hingen netjes in de spoel door die magneet,
En de spoel is ook daarin blijven " plakken" maar is wel beetje gekanteld, en de draden zijn door gesleten omdat t vliegwiel tegen de draden aan heeft gelopen !!!
En de spoel is ook daarin blijven " plakken" maar is wel beetje gekanteld, en de draden zijn door gesleten omdat t vliegwiel tegen de draden aan heeft gelopen !!!
-
Hoi Zappa,zappa.suzuki schreef:Zo das goed pech!
Dat veertje is ooit vervangen geweest.
Ook het tandwiel van de startmotor achter het vliegwiel zat vast,met veel geweld los gekregen.
Ook de krukas lagers hebben teveel speling, dus die vervangen we ook meteen.
En het balansas ketingkje is aan zijn einde.
Al met al genoeg te doen.
Lijstje wordt met de minuut langer istniet ?spgoesdakar schreef: Al met al genoeg te doen.

Das toch wel sterk hè. Die Torte kwam terug van de Tsjechische meeting na 2500 km en geen klap verkeerd maar binnen 100 km thuis alles vast bovenin en die van jou in Lap 5 dagen mishandeld zonder een centje pijn en thuis binnen 20 km kapot. Zouden BIGjes weten wanneer ze pas echt op mogen geven ?

Mazzel trouwens dat de spoel los lag want zo heb je uiteindelijk een flinke schadepost ontlopen.
Gaan we het redden om de 16e mee te rijden met de blauwe ?
-
Hoi Edwin,Edwin schreef:Krukaslagers...worden die vervangen door origineel of lagers van de lagerboer?
de orginele lagers komen er in.