BIG die 1 op 50 lupt

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

Vandaag gingen we een rondje doen na 6 weken nie brommer gereden te hebben.

We hebben in totaal 25 km gehaald en dat heeft SPgoedakar een halve liter benzine gekost en 3 liter zweet vant luppen mee die dino an de hand.
lupt goet.jpg
Als er weer een nieuwe spoel op zit doen we een volgende poging tot.
futurist
Berichten: 3442
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

oeps, spoel????? kende toch alleen effe een volle accu d'r in zete jongeh.........
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

futurist schreef:oeps, spoel????? kende toch alleen effe een volle accu d'r in zete jongeh.........
futurist
De accu was op een gegeven moment leeg geraakt met starten en toen hebben we mijn starthulp er tegenaan gemikt maar ook zonder resultaat.
Carbs eraf gehaald doorgeblazen met perslucht ook niks. Hagelnieuwe bougie gepakt en starten geen vonk :shock: Multimeter....zip te meten op de bobine
Alles op de aanhanger en thuis gaat SPGD zijn spoel nakijken.

Nu niet denken dat ik alles gedaan heb hoor want ik heb me me bezig gehouden met de catering / gereedschap halen en verder heel veel:
Afbeelding
Delegeren heet dat is het niet ?
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

naamloos.png
naamloos.png (84.87 KiB) 2124 keer bekeken
Da's balen Leo. Hoop dat je het euvel snel hebt gevonden!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

Ouwe Reus schreef: Da's balen Leo. Hoop dat je het euvel snel hebt gevonden!
Het probleem hierboven beschreven zit in de BIG van SPGD en niet in mijn BIG ( hoop ik )
SPGD was net lekker op gang met zijn projectBIG en nu moet i op zoek naar het euvel op zijn werkBIG :?
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Leo schreef:
Ouwe Reus schreef: Da's balen Leo. Hoop dat je het euvel snel hebt gevonden!
Het probleem hierboven beschreven zit in de BIG van SPGD en niet in mijn BIG ( hoop ik )
SPGD was net lekker op gang met zijn projectBIG en nu moet i op zoek naar het euvel op zijn werkBIG :?
Je zoekt toch wel mee met SPGD, al wijs je maar efkes de stekkertjes aan de van de bobines :slaan:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

Ouwe Reus schreef: Je zoekt toch wel mee met SPGD, al wijs je maar efkes de stekkertjes aan de van de bobines :slaan:
Via die stekkertjes stelden ze vast dat het probleem in de spoelrichting gezocht moest worden.
futurist
Berichten: 3442
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

Allebij de bobines kapot is vreemd toch, met 1 bobine loopt ie nog mee. Kan dus alleen van de pick up zijn, of de cdi kapot......
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

futurist schreef:Allebij de bobines kapot is vreemd toch, met 1 bobine loopt ie nog mee. Kan dus alleen van de pick up zijn, of de cdi kapot......
futurist
Ik zal het doorgeven aan SPGD
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 08:45

Hier is der nog enne die onder het genot van deze keer diverse Brabantse lekkernij oa Quekskes gesleuteld heeft :mrgreen:
futurist schreef:Allebij de bobines kapot is vreemd toch, met 1 bobine loopt ie nog mee. Kan dus alleen van de pick up zijn, of de cdi kapot......
futurist
@ Futurist: Heb de Ohm meter op de stekker gehad van zwart/ rood & rood/ zwart, ( ken de big niet [zo goed], maar zo volgens schema de pick-up spoel moeten zijn) en daar bleef de weerstand oneindig groot, dus denk dat t probleem/ oplossing, inderdaad in die richting gezocht zal worden.....
De andere spoel groen / oranje had wel een spoelweerstand van 240 OHM, waarde lijkt me redelijk voor een spoeltje
SPGD had ook al zo'n idee dat de isolatie van die draden door de olie in t blok hard worden en breken,
Dus wordt vervolgd !!!
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 08:45

Vanavond gaat ie op de slachttafel :slaan: , dus alst goed is doet ie morge weer bietje brommen
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 17:34
Locatie: Uden

Vanavond het probleem gevonden.
De spoel was compleet losgelopen en lag los in het vliegwiel.
Deze heeft mee gedraaid en de draden afgebroken.
Ook de nokkenas kettingspanner werkte niet. Maar het veerrje is niet gebroken.
Maar kom m niet op spanning houden.
Probeer volgend weekend weer te rijden.
Jw bedankt voor de hulp vanavond.
Fotoos volgen nog.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Zo das goed pech!

maar blij dat er verder geen schade is en dat je er gelijk achter kwam dat de spanner niet werkte, je kan hem wel met de schroevendraaier spannen?

en is dat de veer die je zelf een x vervangen hebt?

Succes met de reparatie en als je wat nodig hebt... :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 08:45

spgoesdakar schreef:Vanavond het probleem gevonden.
De spoel was compleet losgelopen en lag los in het vliegwiel.
Deze heeft mee gedraaid en de draden afgebroken.
Ook de nokkenas kettingspanner werkte niet. Maar het veerrje is niet gebroken.
Maar kom m niet op spanning houden.
Probeer volgend weekend weer te rijden.
Jw bedankt voor de hulp vanavond.
Fotoos volgen nog.
Zoals beloofd door SPGD, bij deze dan 'n foto van storing zoeken voor gevorderde,
Afbeelding
SPGD bedankt vur ouwe koffie & KOEKJES, en uiteraard onze gewoonlijke slappe klets
Als ge nog hulp kunt gebruiken met opbouwen, blok weer inbouwen laat maar ekkes iet weten !!!!
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

spgoesdakar schreef: De spoel was compleet losgelopen en lag los in het vliegwiel.
Deze heeft mee gedraaid en de draden afgebroken.
Zijn de boutjes in het deksel dan losgetrild waardoor de spoel is losgekomen of is de hele spoel door het vliegwiel losgesleurd?!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 08:45

@ Ouwe Reus, boutjes losgelopen, die hingen netjes in de spoel door die magneet,
En de spoel is ook daarin blijven " plakken" maar is wel beetje gekanteld, en de draden zijn door gesleten omdat t vliegwiel tegen de draden aan heeft gelopen !!!
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 17:34
Locatie: Uden

zappa.suzuki schreef:Zo das goed pech!

maar blij dat er verder geen schade is en dat je er gelijk achter kwam dat de spanner niet werkte, je kan hem wel met de schroevendraaier spannen?

en is dat de veer die je zelf een x vervangen hebt?

Succes met de reparatie en als je wat nodig hebt... :wink:
Hoi Zappa,

Dat veertje is ooit vervangen geweest.
Ook het tandwiel van de startmotor achter het vliegwiel zat vast,met veel geweld los gekregen.
Ook de krukas lagers hebben teveel speling, dus die vervangen we ook meteen.
En het balansas ketingkje is aan zijn einde.
Al met al genoeg te doen.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

spgoesdakar schreef: Al met al genoeg te doen.
Lijstje wordt met de minuut langer istniet ? :(

Das toch wel sterk hè. Die Torte kwam terug van de Tsjechische meeting na 2500 km en geen klap verkeerd maar binnen 100 km thuis alles vast bovenin en die van jou in Lap 5 dagen mishandeld zonder een centje pijn en thuis binnen 20 km kapot. Zouden BIGjes weten wanneer ze pas echt op mogen geven ? :wink:
Mazzel trouwens dat de spoel los lag want zo heb je uiteindelijk een flinke schadepost ontlopen.

Gaan we het redden om de 16e mee te rijden met de blauwe ?
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Krukaslagers...worden die vervangen door origineel of lagers van de lagerboer?
Assumption is the mother of all fuck ups
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 17:34
Locatie: Uden

Edwin schreef:Krukaslagers...worden die vervangen door origineel of lagers van de lagerboer?
Hoi Edwin,

de orginele lagers komen er in.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Plaats reactie