Ik ben John 21 jaar oud kom uit Poortugaal en heb de Suzuki DR 800 uit 1991 overgenomen van mijn vader.
Woensdag 14 Mei geslaagd voor mijn motorrijbewijs maar helaas kan ik nog niet rijden

De motor heef ruim een jaar stil gestaan in de garagebox, koppeling en gaskabel zaten vast en accu was leeg. Kabels heb ik weer gangbaar gekregen met WD-40 en de motor overgestart met de auto. Motor draaide gelijk en ben gaan rijden, na 5min is hij gaan stotteren bokken en is toen afgeslagen. Opnieuw gestart maar liep gelijk hoog in toeren daarna stationair met een beetje gas en sloeg weer af. Dit nog 5 keer gehad toen was de accu leeg en kon de terugreis te voet gaan beginnen.
Thuis de accu onder lading gezet, de tank afgetapt, gespoeld met schone benzine, weer afgetapt (zag er schoon uit), benzineslang vernieuwd en alles weer gemonteerd.
Motor gestart en liep maar wel met kwart choke en een beetje gas geven. De motor heeft 30.000km weg en ik heb ook het orginele dubbele uitlaatsysteem eraf gehaald en een open Laser ProDuro gemonteerd.
Wat is het volgende waar ik naar moet kijken? Ik heb de carbs nog niet open gemaakt en moet ik nog naar de ontsteking kijken/veranderen vanwege de wissel van uitlaat?
Verder is de motor origineel op de open Laser uitlaat na.
Foto's volgen.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groetjes John