Suzuki John
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Hallo medestrijders ik zal mij even voorstellen,
Ik ben John 21 jaar oud kom uit Poortugaal en heb de Suzuki DR 800 uit 1991 overgenomen van mijn vader.
Woensdag 14 Mei geslaagd voor mijn motorrijbewijs maar helaas kan ik nog niet rijden
De motor heef ruim een jaar stil gestaan in de garagebox, koppeling en gaskabel zaten vast en accu was leeg. Kabels heb ik weer gangbaar gekregen met WD-40 en de motor overgestart met de auto. Motor draaide gelijk en ben gaan rijden, na 5min is hij gaan stotteren bokken en is toen afgeslagen. Opnieuw gestart maar liep gelijk hoog in toeren daarna stationair met een beetje gas en sloeg weer af. Dit nog 5 keer gehad toen was de accu leeg en kon de terugreis te voet gaan beginnen.
Thuis de accu onder lading gezet, de tank afgetapt, gespoeld met schone benzine, weer afgetapt (zag er schoon uit), benzineslang vernieuwd en alles weer gemonteerd.
Motor gestart en liep maar wel met kwart choke en een beetje gas geven. De motor heeft 30.000km weg en ik heb ook het orginele dubbele uitlaatsysteem eraf gehaald en een open Laser ProDuro gemonteerd.
Wat is het volgende waar ik naar moet kijken? Ik heb de carbs nog niet open gemaakt en moet ik nog naar de ontsteking kijken/veranderen vanwege de wissel van uitlaat?
Verder is de motor origineel op de open Laser uitlaat na.
Foto's volgen.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groetjes John
Ik ben John 21 jaar oud kom uit Poortugaal en heb de Suzuki DR 800 uit 1991 overgenomen van mijn vader.
Woensdag 14 Mei geslaagd voor mijn motorrijbewijs maar helaas kan ik nog niet rijden
De motor heef ruim een jaar stil gestaan in de garagebox, koppeling en gaskabel zaten vast en accu was leeg. Kabels heb ik weer gangbaar gekregen met WD-40 en de motor overgestart met de auto. Motor draaide gelijk en ben gaan rijden, na 5min is hij gaan stotteren bokken en is toen afgeslagen. Opnieuw gestart maar liep gelijk hoog in toeren daarna stationair met een beetje gas en sloeg weer af. Dit nog 5 keer gehad toen was de accu leeg en kon de terugreis te voet gaan beginnen.
Thuis de accu onder lading gezet, de tank afgetapt, gespoeld met schone benzine, weer afgetapt (zag er schoon uit), benzineslang vernieuwd en alles weer gemonteerd.
Motor gestart en liep maar wel met kwart choke en een beetje gas geven. De motor heeft 30.000km weg en ik heb ook het orginele dubbele uitlaatsysteem eraf gehaald en een open Laser ProDuro gemonteerd.
Wat is het volgende waar ik naar moet kijken? Ik heb de carbs nog niet open gemaakt en moet ik nog naar de ontsteking kijken/veranderen vanwege de wissel van uitlaat?
Verder is de motor origineel op de open Laser uitlaat na.
Foto's volgen.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groetjes John
Laatst gewijzigd door john ktm 33 op za jul 05, 2014 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Hallo Leo,
Kraan staat op reserve en alles is aangesloten op carb en heb er 10L Vpower getankt
Kraan staat op reserve en alles is aangesloten op carb en heb er 10L Vpower getankt
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Vraag even aan Ouwe Reus, die heeft ervaring met een Big weg zetten zonder de carburateurs af te tappen Het komt erop neer dat je je carbs er af moet halen en met heel, heeel veel pijn en moeite alle hoekjes en gaatjes vrij moet maken van gom. Dit is een hardnekkige aanslag die je krijgt wanneer benzine indroogt.
Of als je voor de makkelijke cheap-ass optie wil gaan (die niet altijd werkt): Flikker een flesje Forte carb cleaner door de (verse) benzine. Als dat niet werkt kan je altijd nog bezig met de kutklus van carbs losmaken, demonteren(, in de ultrasoon gooien), poetsen en vloeken tijdens het hermonteren.
Ontsteking hoef je eerst nog niet naar te kijken.
Oh, en welkom natuurlijk!
Een BIG als eerste motor, da's meteen goed beginnen!
Ontsteking hoef je eerst nog niet naar te kijken.
Oh, en welkom natuurlijk!
Een BIG als eerste motor, da's meteen goed beginnen!
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Bougies vonken beiden, zijn niet koffie bruin maar zwart heeft ook niet de kans gekregen om ze schoon te branden.
Ik ga de carbs eraf halen maar moeten deze echt in de ultrasoon?
En hoe kan ik de carbs er het best eraf krijgen?
Gr John
Ik ga de carbs eraf halen maar moeten deze echt in de ultrasoon?
En hoe kan ik de carbs er het best eraf krijgen?
Gr John
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Als je ze er toch af hebt en de mogelijkheid hebt zou ik ze wel in de ultrasoon gooien. Wordt toch schoner dan enkel poetsen met ontvetter. Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die de carbs in de vaatwasmachine gooien, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe goed dat is.john ktm 33 schreef:Bougies vonken beiden, zijn niet koffie bruin maar zwart heeft ook niet de kans gekregen om ze schoon te branden.
Ik ga de carbs eraf halen maar moeten deze echt in de ultrasoon?
En hoe kan ik de carbs er het best eraf krijgen?
Gr John
Carbs er af weet ik niet de beste methode voor. Ik weet alleen nog dat het een kutklus was. (En er op nog irritanter)
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Hoi John,
Geen verkeerde eerste motor . En welkom bij dit maffe kluppie
Heb mijn BIG in maart uit de stalling gehaald na een half jaar winterslaap, en kreng deed toen niets meer. Heb dus flink zitten vloeken bij de stalling in Spaanse Polder (gelukkig is dat een goede buurt ). Uiteindelijk bleken 4 van de 8 sproeiers dicht en heb de sproeiers in de aanzuigkelk alle moeten uitboren omdat ook de zaagsnede in deze sproeiers verrot bleken. Daarna de boel ultrasoon laten reinigen, maar dat hoeft niet direct.
Terug naar jouw probleem:
Startmotor: check. Peut: check. Vonk: check
Wat overblijft zijn de brandstofpomp en carbs, en gezien mijn ervaringen: trek de carbs eraf en zet specifiek de sproeiers een paar dagen in de kruipolie en daarna schoonspuiten met remmenreiniger (waarna drogen met perslucht/ fietspomp). Carbs kan je eraf krijgen door de tupperware te verwijderen. Dan de carbs en brandstofpomp als koppeltje verwijderen. Brandstofpomp zit vast met twee boutjes. Carbs met 2 soort slangklemmen aan de aanzuigrubbers van cilinderkop en twee aan de luchtfilterbehuizing. Brandstofleiding los en de twee gaskabels en je hebt de handel in de hand .
Als het niet lukt, wil ik wel een X langsrijden, het is een X hard gasgeven en ik sta ik je voortuin
Suc6,
Marco
Oh ja: vervang de brandstofilter en laat eerst de vlotterbakjes even leeglopen!
Geen verkeerde eerste motor . En welkom bij dit maffe kluppie
Heb mijn BIG in maart uit de stalling gehaald na een half jaar winterslaap, en kreng deed toen niets meer. Heb dus flink zitten vloeken bij de stalling in Spaanse Polder (gelukkig is dat een goede buurt ). Uiteindelijk bleken 4 van de 8 sproeiers dicht en heb de sproeiers in de aanzuigkelk alle moeten uitboren omdat ook de zaagsnede in deze sproeiers verrot bleken. Daarna de boel ultrasoon laten reinigen, maar dat hoeft niet direct.
Terug naar jouw probleem:
Startmotor: check. Peut: check. Vonk: check
Wat overblijft zijn de brandstofpomp en carbs, en gezien mijn ervaringen: trek de carbs eraf en zet specifiek de sproeiers een paar dagen in de kruipolie en daarna schoonspuiten met remmenreiniger (waarna drogen met perslucht/ fietspomp). Carbs kan je eraf krijgen door de tupperware te verwijderen. Dan de carbs en brandstofpomp als koppeltje verwijderen. Brandstofpomp zit vast met twee boutjes. Carbs met 2 soort slangklemmen aan de aanzuigrubbers van cilinderkop en twee aan de luchtfilterbehuizing. Brandstofleiding los en de twee gaskabels en je hebt de handel in de hand .
Als het niet lukt, wil ik wel een X langsrijden, het is een X hard gasgeven en ik sta ik je voortuin
Suc6,
Marco
Oh ja: vervang de brandstofilter en laat eerst de vlotterbakjes even leeglopen!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Hallo Marco,
Ik heb het luchtfilter eruit gehaald en het rubber tussen filter en carbs door de behuizing getrokken het is inderdaad een kl*te klus maar hij is los Brandstof pomp heb ik laten zitten of moet die ook open?
En waar zit het brandstoffilter? Ik heb zelf nog een filter net na de benzine kraan gemonteerd.
Gr John
Ik heb het luchtfilter eruit gehaald en het rubber tussen filter en carbs door de behuizing getrokken het is inderdaad een kl*te klus maar hij is los Brandstof pomp heb ik laten zitten of moet die ook open?
En waar zit het brandstoffilter? Ik heb zelf nog een filter net na de benzine kraan gemonteerd.
Gr John
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Hey,
Wat ik altijd doe als de carb eraf moet, is de luchtfilterbak/accubak losmaken, zodat de hele boel een paar centimeter naar achter getrokken kan worden. En dan gaat het de/monteren is ineens heel makkelijk. Ook bij montage wat siliconenspray op de rubberen delen doet wonderen...gaat die lekker van glijden
Maar goed, het kan ook zonder, maar meestal is dat gek.t van de bovenste plank.
Suc6
Wat ik altijd doe als de carb eraf moet, is de luchtfilterbak/accubak losmaken, zodat de hele boel een paar centimeter naar achter getrokken kan worden. En dan gaat het de/monteren is ineens heel makkelijk. Ook bij montage wat siliconenspray op de rubberen delen doet wonderen...gaat die lekker van glijden
Maar goed, het kan ook zonder, maar meestal is dat gek.t van de bovenste plank.
Suc6
Assumption is the mother of all fuck ups
Zit voor zover ik weet niet standaard een brandstoffilter op.john ktm 33 schreef:Hallo Marco,
Ik heb het luchtfilter eruit gehaald en het rubber tussen filter en carbs door de behuizing getrokken het is inderdaad een kl*te klus maar hij is los Brandstof pomp heb ik laten zitten of moet die ook open?
En waar zit het brandstoffilter? Ik heb zelf nog een filter net na de benzine kraan gemonteerd.
Gr John
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Brandstoffiltertje zit tussen brandstoftank en brandstofpomp. En als er geen tussen zit, zou ik het maar snel wel doen (@Thoran). Heb twee X de brandstoftanks vóór het coaten schoongemaakt, en er kwam een halve zandbak en roestvlokken uit
De carbs terugplaatsen zoals Edwin aangeeft, lekker laten glijden die handel. De carbs eerst in de aanzuigrubbers van de cilinderkop manoeuvreren, daarna in het rubber van de luchtfilterbak, waarbij je vanuit de binnenkant van de luchtfilterbak de rubbers mooi om de aanzuigkelken van de carbs kunt duwen.
De carbs terugplaatsen zoals Edwin aangeeft, lekker laten glijden die handel. De carbs eerst in de aanzuigrubbers van de cilinderkop manoeuvreren, daarna in het rubber van de luchtfilterbak, waarbij je vanuit de binnenkant van de luchtfilterbak de rubbers mooi om de aanzuigkelken van de carbs kunt duwen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Uhhhhh....John, er is iets wat we je nog moeten vertellen ...........en dat is dat op dit forum alle topiks eindigen op:Edwin schreef:..gaat die lekker van glijden ..
of als je op mannen valt
of iets heel kort daar in de buurt.
Beste is om er gwoon in me te gaan
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Carburateurs open gehad en het viel wel mee, alles door geblazen met de compressor en pakkingen zijn ook nog goed. Membranen en gaskleppen zien er netjes uit.
Brandstofpomp moet die ook open of mag die blijven zitten?
Het rubber tussen luchtfilter en carburateurs maakt dat nog uit of kan dat maar op 1 manier?
En Leo die vent met die cabrio hahaha
Brandstofpomp moet die ook open of mag die blijven zitten?
Het rubber tussen luchtfilter en carburateurs maakt dat nog uit of kan dat maar op 1 manier?
En Leo die vent met die cabrio hahaha
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Leo heeft w33r een paar foto's gedumpt
Brandstofpomp zou ik niet gelijk demonteren, je kan wel proberen om 'm even buiten spel te zetten door de brandstofleiding direct op de carbs aan te sluiten. Ik had het eerder over een "koppeltje", had te maken met het feit dat je dan later minder aan het stoeien bent aansluiten van alle slangetjes. Voor het opnieuw aansluiten, kijk ff naar de bijlage (@Leo: de groeten aan Frans )
Brandstofpomp zou ik niet gelijk demonteren, je kan wel proberen om 'm even buiten spel te zetten door de brandstofleiding direct op de carbs aan te sluiten. Ik had het eerder over een "koppeltje", had te maken met het feit dat je dan later minder aan het stoeien bent aansluiten van alle slangetjes. Voor het opnieuw aansluiten, kijk ff naar de bijlage (@Leo: de groeten aan Frans )
- Bijlagen
-
- Branchement_pompe_a_essence_DR800_Medium.jpg (118.88 KiB) 2252 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Alles zit weer in elkaar, hij loopt maar lijkt of hij te veel lucht krijgt. Ik heb alleen het zadel erop alle kappen liggen nog in de tuin, maakt het uit met of zonder kappen voor de lucht toevoer?
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Nee, dat maakt niX uit.john ktm 33 schreef:Alles zit weer in elkaar, hij loopt maar lijkt of hij te veel lucht krijgt. Ik heb alleen het zadel erop alle kappen liggen nog in de tuin, maakt het uit met of zonder kappen voor de lucht toevoer?
Teveel lucht, kan je ook weer uitleggen als te weinig brandstof. Zit 'm niet in de luchttoevoer, maar in de brandstoftoevoer ben ik bang.
Heb je nog aan de gasmengselschroef gezeten (schroefje onder een van de carbs, aan de motorzijde ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Hallo dhc6,
Aan de benzine pomp heb ik niks gedaan.
@ Marco ik heb nergens aangezeten behalve aan de afstelschroef van de gasnok.
Mn vader heeft net ff met de motor gereden, hij loopt als een kogel. Hoge toeren prima maar zodra hij het gas los laat knalt ie en slaat hij af. En als hij stationair loopt en je geeft gas blijft hij even in hoge toeren hangen.
Ontsteking niet op tijd?
Aan de benzine pomp heb ik niks gedaan.
@ Marco ik heb nergens aangezeten behalve aan de afstelschroef van de gasnok.
Mn vader heeft net ff met de motor gereden, hij loopt als een kogel. Hoge toeren prima maar zodra hij het gas los laat knalt ie en slaat hij af. En als hij stationair loopt en je geeft gas blijft hij even in hoge toeren hangen.
Ontsteking niet op tijd?
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Ontsteking staat altijd op tijd want is niet af te stellen, denk aan valse lucht (vacuumslang benzine pomp aansluiting op de verkeerde tuut) of een verstopte luchtsproeier. OR kan je zo schetsen welke.
Suc 6
Suc 6
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ik heb geen carbs meer Maar mijn brandstoffilter zit idd ook tussen de pomp en de tankOuwe Reus schreef:Brandstoffiltertje zit tussen brandstoftank en brandstofpomp. En als er geen tussen zit, zou ik het maar snel wel doen (@Thoran).
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Ik heb nog zitten twijfelen over de bougies dus ben net even nieuwe wezen halen bij Motoport Rotterdam. Daar mijn probleem uitgelegd en kreeg te horen dat de carburateurs lucht/brandstof mengsel verkeerd staat of valse lucht trekt. Het rubber tussen filter en carburateurs is nog netjes soepel, sluit mooi af en zit goed vast met slangklemmen dus hier zal het denk ik niet aan liggen. Hij loopt nu netjes stationair rond de 1000 toeren, ik moet nog even wachten op mn testpiloot en dan kijken hoe motor verder rijdt.
Nog wat foto's van de DR 800
http://www.mijnalbum.nl/Album=O8SZ7T8V#Q7XPDQWQ
http://www.mijnalbum.nl/Album=O8SZ7T8V#3ED7ZET7
Gr John
Nog wat foto's van de DR 800
http://www.mijnalbum.nl/Album=O8SZ7T8V#Q7XPDQWQ
http://www.mijnalbum.nl/Album=O8SZ7T8V#3ED7ZET7
Gr John
Suzuki DR800S BIG SR43A '91