Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is, maar heeft er ooit iemand een andere versnellingsbak in een BIG gebouwd zodat hij nog een 6e versnelling erbij heeft?
Als ik op de snelweg rijd dan rijdt de motor relaxed 110 in z'n 5. 130 haalt ie ook wel voor langere periodes, maar dan zit ik rond de 5500-6000 toeren en dat wil ik eigenlijk niet langere tijd.
Ik weet dat dit makkelijk op te lossen is door andere tandwielverhouding te monteren, maar ja waarom zou je het makkelijk doen als je het ook awesome kan doen?
BIG met een 6e versnelling?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Jouw Duc maakt(e) toch veel meer rpm?!
Een tandwielverhouding aanpassen in de versnellingsbak is in theorie mogelijk, maar is heel ingrijpend. Denk dat ook de schakelwals moet worden aangepast. Een extra versnelling is denk ik onmogelijk gezien de beperkte ruimte, een extra tandwiel (set) past gewoon niet. Wil je spelen met overbrengverhoudingen, beperk je dan tot kettingwielen (tandwielen en aandrijfketting).
Laat het idee maar varen
Een tandwielverhouding aanpassen in de versnellingsbak is in theorie mogelijk, maar is heel ingrijpend. Denk dat ook de schakelwals moet worden aangepast. Een extra versnelling is denk ik onmogelijk gezien de beperkte ruimte, een extra tandwiel (set) past gewoon niet. Wil je spelen met overbrengverhoudingen, beperk je dan tot kettingwielen (tandwielen en aandrijfketting).
Laat het idee maar varen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Was ook geen serieus project, maar was wel benieuwd of er iemand was die zoiets uitgevoerd had En ik heb totaal geen verstand van hoe een versnellingsbak werkt, dus ik had nog wat meer practische problemen gehadOuwe Reus schreef:Jouw Duc maakt(e) toch veel meer rpm?!
Een tandwielverhouding aanpassen in de versnellingsbak is in theorie mogelijk, maar is heel ingrijpend. Denk dat ook de schakelwals moet worden aangepast. Een extra versnelling is denk ik onmogelijk gezien de beperkte ruimte, een extra tandwiel (set) past gewoon niet. Wil je spelen met overbrengverhoudingen, beperk je dan tot kettingwielen (tandwielen en aandrijfketting).
Laat het idee maar varen
En de 748 maakt met ongeveer 374cc per cilinder maximaal 11500 toeren
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Thoran,
Is wel mogelijk, maarrrrrrrrrrrrrr
dan moet je de eerste versnelling laten vervallen, en daar de tweede van maken
van de tweede, de derde
van de derde, de vierde
van de vierde naar de vijfde
en van de vijfde naar de zesde
kost wat maar dan heb je ook wat, alles schuift als het ware op
greetz peter
Is wel mogelijk, maarrrrrrrrrrrrrr
dan moet je de eerste versnelling laten vervallen, en daar de tweede van maken
van de tweede, de derde
van de derde, de vierde
van de vierde naar de vijfde
en van de vijfde naar de zesde
kost wat maar dan heb je ook wat, alles schuift als het ware op
greetz peter
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
BIG hoort in het veld, niet op de snelweg
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
En die twee, die schakel je zeker naar beneden toe, en dan 3 t/m 6 omhoog?pjlaurens schreef:Thoran,
Is wel mogelijk, maarrrrrrrrrrrrrr
dan moet je de eerste versnelling laten vervallen, en daar de tweede van maken
van de tweede, de derde
van de derde, de vierde
van de vierde naar de vijfde
en van de vijfde naar de zesde
kost wat maar dan heb je ook wat, alles schuift als het ware op
greetz peter
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
BIG hoort op mooie slingerige bergweggetjes Veel te zwaar voor in het veld...loek de kort schreef:BIG hoort in het veld, niet op de snelweg
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Er bevinden zich binnen deze club diverse personen die zullen bevestigen dat ik beter niet het slechte pad op kan gaan,
dus ik ben er ook een van de asfaltjungle .
dus ik ben er ook een van de asfaltjungle .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Pardon? met mn KTM ga ik maar wat sneller gemiddeld dan met mn Big op een roadbook rit in BrabantThoran schreef:BIG hoort op mooie slingerige bergweggetjes Veel te zwaar voor in het veld...loek de kort schreef:BIG hoort in het veld, niet op de snelweg
Tja oefening en conditie baart kunst.. dacht je dat ik het wel gelijk wel goed kon?Ouwe Reus schreef:Er bevinden zich binnen deze club diverse personen die zullen bevestigen dat ik beter niet het slechte pad op kan gaan,
dus ik ben er ook een van de asfaltjungle .
Volgens mij ligt het bij jou meer aan dat je niet je eigen tempo rijd en niet stopt als je moe bent.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Zowel mijn cross als weg BIG gaan prima in het veld. Met de wegbanden niet te veel modder en niet te veel mul zand gaat prima.
Cros BIG is een kwestie van kijken waar je in het spoor gaat rijden, veel staan en t gas erop houden. Tuurlijk is tie zwaar en komt ie moeilijk op t achterwiel maar het is geweldig met zo'n zware bak in het veld.
Voor de asfaltjungle en slingerweggetjes pak ik de GSX wel, ja ook die is zwaar
Cros BIG is een kwestie van kijken waar je in het spoor gaat rijden, veel staan en t gas erop houden. Tuurlijk is tie zwaar en komt ie moeilijk op t achterwiel maar het is geweldig met zo'n zware bak in het veld.
Voor de asfaltjungle en slingerweggetjes pak ik de GSX wel, ja ook die is zwaar
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Voor in het zand pak ik wel een trial fiets :pzappa.suzuki schreef:Pardon? met mn KTM ga ik maar wat sneller gemiddeld dan met mn Big op een roadbook rit in BrabantThoran schreef:BIG hoort op mooie slingerige bergweggetjes Veel te zwaar voor in het veld...loek de kort schreef:BIG hoort in het veld, niet op de snelweg
Tja oefening en conditie baart kunst.. dacht je dat ik het wel gelijk wel goed kon?Ouwe Reus schreef:Er bevinden zich binnen deze club diverse personen die zullen bevestigen dat ik beter niet het slechte pad op kan gaan,
dus ik ben er ook een van de asfaltjungle .
Volgens mij ligt het bij jou meer aan dat je niet je eigen tempo rijd en niet stopt als je moe bent.
En als je nou mee gaat met de oostelijke big rit dan zullen we die schaamrandjes ook wel even van je noppenbanden rijden :p
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Voor op de weg pak ik de BIG voor op het asfalt zonder zijwegen en tegenliggers pak ik de 748 (hoewel, misschien ga ik komende Lmd wel een toersessie op de BIG doen)loek de kort schreef:Zowel mijn cross als weg BIG gaan prima in het veld. Met de wegbanden niet te veel modder en niet te veel mul zand gaat prima.
Cros BIG is een kwestie van kijken waar je in het spoor gaat rijden, veel staan en t gas erop houden. Tuurlijk is tie zwaar en komt ie moeilijk op t achterwiel maar het is geweldig met zo'n zware bak in het veld.
Voor de asfaltjungle en slingerweggetjes pak ik de GSX wel, ja ook die is zwaar
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als ik kan lijkt t me leuk.Thoran schreef:
Voor in het zand pak ik wel een trial fiets :p
En als je nou mee gaat met de oostelijke big rit dan zullen we die schaamrandjes ook wel even van je noppenbanden rijden :p
En vergis je niet.. op noppen kan je veel harder door de bocht op de weg dan je denkt, minder rubber op de weg maar wel meer druk op kleiner contact vlak en ze worden snel heet dus plakken goed
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997