Kofferrek
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Onlangs op het reserveforum een vraag gepost over koffertjes. De tip van Leo was een paar cheap koffertjes te scoren in combinatie met een zelfbouw kofferrek (standaard ding zelf op maat maken). Het deel "koffers" heb ik al in de berging staan . Montage op een kofferrek gaat wel lukken, maar probleem is nog het ontbreken van een kofferrek. Zelfbouw zie ik niet zitten, dus d8 ik op Ebay een direct passend rek te scoren. Helaas is die gisteren net voor mijn neus weggekaapt . Dus tijd voor "Plan B"....
Heeft wellicht iemand hier een ongebruikt kofferrek van/voor een SR43 liggen?
Heeft wellicht iemand hier een ongebruikt kofferrek van/voor een SR43 liggen?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
idee om het duitse forum regelmatig hiervoor te scannen ?
http://www.dr-big.de/forum/ucp.php?i=pm ... ew&p=47985
http://www.dr-big.de/forum/ucp.php?i=pm ... ew&p=47985
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
In een van de laatste "Biete - Ersatzteile" werd door team_shetland een kofferrek aangeboden, welke bij nader inzien ook op ebay.de te koop stond. In de tijd dat ik mijn PayPal-tegoed opwaarderde, is iemand mij voorgeweest.
Ik hou in de gaten de ebay.be/fr/co.uk/de/nl, ebay kleinanzeigen, marktplaats, speurders, 2dehands.be en de Nederlandse, Engelse en de duiste BIG club. Tot op heden geen actief aanbod (meer), vandaar mijn plan B
Bedankt voor het meedenken iig .
Ik hou in de gaten de ebay.be/fr/co.uk/de/nl, ebay kleinanzeigen, marktplaats, speurders, 2dehands.be en de Nederlandse, Engelse en de duiste BIG club. Tot op heden geen actief aanbod (meer), vandaar mijn plan B
Bedankt voor het meedenken iig .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
het zal best pas te maken zijn maar dan kan je net zo goed aan een geheel nieuw beginnen, de SR43 met zijn achter subframe is dermate anders dat je bevestigingen gaat maken op plaatsen waar het niet stevig is voor je er erg in hebt.
PS de achterframes, dus zonder het subframe, zijn er al echt heel verschillend
futurist
PS de achterframes, dus zonder het subframe, zijn er al echt heel verschillend
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Je hebt gelijk Cor, bij de SR42/41 is het framewerk tpv het "kontje" duidelijk anders dan die van de SR43.
Nooit eerder gezien dat model. Als ik een SR41/42 had, had ik gelijk het aanbod aangenomen, maar het kofferrek van Rene veel te mooi om met de slijptol te bewerken.
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op vr jan 10, 2014 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik waardeer nooit apart mijn paypall account opOuwe Reus schreef:In een van de laatste "Biete - Ersatzteile" werd door team_shetland een kofferrek aangeboden, welke bij nader inzien ook op ebay.de te koop stond. In de tijd dat ik mijn PayPal-tegoed opwaarderde, is iemand mij voorgeweest.
Ik hou in de gaten de ebay.be/fr/co.uk/de/nl, ebay kleinanzeigen, marktplaats, speurders, 2dehands.be en de Nederlandse, Engelse en de duiste BIG club. Tot op heden geen actief aanbod (meer), vandaar mijn plan B
Bedankt voor het meedenken iig .
Als er niet genoeg op staat en ik doe een transactie dan wordt het automatisch aangevuld vanaf de normale bankrekening.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
was mij ook al opgevallen...., komt dat uit de eigen poedercoat oven?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Yep wbt poedercoat, eind komende week hoop ik ze beide af te hebben, moet nog een hart voor een schijfwiel ophalen, dat stralen en zwart coaten en dan met gave RVS spaken in mekaar zetten.
R
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Lijkt me wel wat, ik heb nog een setje met plasidip staan die we dan kunnen doen, vin ut toch wel g**l staan mat zwarte velgen in de brommert........Leo schreef:Zullen we de september vakantie een week langer maken en wielen poedercoaten / herspaken in lapalisse ?
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Als de techneuten eens inspringen met hun hulp en zo Reus op een mooie voorjaarsdag aan een mooi eigengemaakt rek helpen.
1 SR43 met rek als voorbeeld ( punten op het framebevestiging ) en daarlangs de fiets van Reus.
Zoiets moet toch mogelijk zijn :
1 SR43 met rek als voorbeeld ( punten op het framebevestiging ) en daarlangs de fiets van Reus.
Zoiets moet toch mogelijk zijn :
ik heb die poster niet gehad maar ik en hem wel, hing in de brommer werkplaats waar ik toen kwam, in een donker hoekje want Frank, tis al een hele ouwe poster (wij grijze duiven) en die was aardig gewaagd in die tijd........
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hey Leo, komt vast wel goed...kan jij lassen . Ikke niet .Leo schreef:Als de techneuten eens inspringen met hun hulp en zo Reus op een mooie voorjaarsdag aan een mooi eigengemaakt rek helpen.
1 SR43 met rek als voorbeeld ( punten op het framebevestiging ) en daarlangs de fiets van Reus.
Kom van het voorjaar wel een keer naar dat godverlaten gat waar jij aan jouw project werkt. Als de mijne nog wil starten trouwens, want ik bedenk mij dat ik 'm in een soort van opwelling in een winterstalling heb gedumpt, maar niet eerst een "winterbeurt" heb gegeven. Hoop dus dat mijn speelgoed over anderhalve maand weer klappen wil uitdelen. En ook ik maak mij hier weer schuldig aan NoppenForumTopicVervuiling.
Maar serieus. Geduld is een goede zaak en ik heb nog een paar maanden eer ik die hutkoffers aan mijn BIG wil hangen. Rekje komt er vast wel, en wil deze idd vastmaken zoals je eerder al voorstelde (montagesteunen Touratech of evt ARO).
Ebay was plan A, "actief" oproepje op NF plan B en plan C is "actief" in het Duits als je snapt wat ik bedoel
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Moge ouwe reus
Heb jij altijd een kofferrek nodig ???
Of is dit voor een vakantie ??
Als het voor een rit of zo is heb ik anders wel een rek met koffers te leen voor je
Drie delige hepco met beugel opmaat voor met dubbele originele uitlaat systeem
Anders ook wel aan te passen hoor
Ik hoor het anders wel
Gr. Brutus
Heb jij altijd een kofferrek nodig ???
Of is dit voor een vakantie ??
Als het voor een rit of zo is heb ik anders wel een rek met koffers te leen voor je
Drie delige hepco met beugel opmaat voor met dubbele originele uitlaat systeem
Anders ook wel aan te passen hoor
Ik hoor het anders wel
Gr. Brutus
Ook een goedemorgenBrutus schreef:Moge ouwe reus
Heb jij altijd een kofferrek nodig ???
Of is dit voor een vakantie ??
Als het voor een rit of zo is heb ik anders wel een rek met koffers te leen voor je
Drie delige hepco met beugel opmaat voor met dubbele originele uitlaat systeem
Anders ook wel aan te passen hoor
Ik hoor het anders wel
Gr. Brutus
Wil eindelijk een X met de BIG een reis maken komende zomer richting Duistland/ Frankrijk. Vroeger gedaan met de RD50 naar Zeeland, met de rugzak door Europa, met de fiets naar Engeland en Spanje. Wil het avontuur weer een beetje opzoeken. In eerste instantie wil ik eerst proberen of het "bevalt" voordat ik direct een grote investering doe. Wat dat betreft komt jouw voorstel heel goed uit, en je woont redelijk in de buurt. Dus 2x mazzel denk ik zo. Zie jouw voorstel zeker wel zitten,THX Brutus. Kom er binnenkort op terug, in die zin dat ik alweer een kaveltje op de korrel heb (en al geschoten heb).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Afhankelijk van hoe je op reis wilt gaan, is een kofferrek niet perse nodig. Zelf heb ik het de afgelopen twee jaar gered met een waterdichte bagagerol (ik denk iets van 50 liter ofzo) die ik op de duozit van mijn zadel vast sjor. Zo zit het gewicht niet helemaal achterop. In de rol zat m'n slaapzak, toilettas, kleding (less is more!! Je kan beter een keer wassen onderweg!) en klein spul dat niet vaak nodig is.
Op het bagagerek had ik enkel een tanktas vast gegespt waar de dagelijkse spullen in werden gestopt. Denk aan kaarten, wat rantsoen, mini EHBO-kit, drinken, snoepje, fototoestel etc. etc. Het gereedschap kon ik in een oude 'legerpukkel' aan de ene kant van de valbeugel kwijt (wederom niet al het gewicht achterop) en aan de andere kant kon precies een fles olie en een fles water klem worden gezet.
Tussen het bagagerek en het achterspatbord kon precies de tent gesjord worden. Ik kies er de laatste jaren voor om niet zelf te koken. Voor het bedrag dat het kost in het Oostblok ga ik niet mijn zeer gebrekkige kookkunsten uit de kast halen Ook de tent is eigenlijk alleen mee voor wanneer de gelegenheid zich voordoet. Kamperen is in het Oostblok blijkbaar minder gebruikelijk en een hotel kost ook een appel en een ei
Plaatje bij het praatje:
Mijn ervaring is dat ik met bovengenoemde bagage het gemakkelijk 3 weken vol houd. Ook langer als het nodig is, maar dat ga je wel ruiken
O ja, nog een tip. De sjorband met haken die je net onder de bagagerol aan het handvat vast ziet zitten kan ik je niet aanraden. Als een ormale 'eindeloze' sjorband los trilt, gaat je bagage alleen wat losser zitten. Als zo'n sjorband met haken los trilt dan 'onthaakt' deze met het gevolg dat hij je achterwiel in vliegt en met het rond slingeren je kuit beschadigd en je nummerplaat en achterlicht even verbouwd
Op het bagagerek had ik enkel een tanktas vast gegespt waar de dagelijkse spullen in werden gestopt. Denk aan kaarten, wat rantsoen, mini EHBO-kit, drinken, snoepje, fototoestel etc. etc. Het gereedschap kon ik in een oude 'legerpukkel' aan de ene kant van de valbeugel kwijt (wederom niet al het gewicht achterop) en aan de andere kant kon precies een fles olie en een fles water klem worden gezet.
Tussen het bagagerek en het achterspatbord kon precies de tent gesjord worden. Ik kies er de laatste jaren voor om niet zelf te koken. Voor het bedrag dat het kost in het Oostblok ga ik niet mijn zeer gebrekkige kookkunsten uit de kast halen Ook de tent is eigenlijk alleen mee voor wanneer de gelegenheid zich voordoet. Kamperen is in het Oostblok blijkbaar minder gebruikelijk en een hotel kost ook een appel en een ei
Plaatje bij het praatje:
Mijn ervaring is dat ik met bovengenoemde bagage het gemakkelijk 3 weken vol houd. Ook langer als het nodig is, maar dat ga je wel ruiken
O ja, nog een tip. De sjorband met haken die je net onder de bagagerol aan het handvat vast ziet zitten kan ik je niet aanraden. Als een ormale 'eindeloze' sjorband los trilt, gaat je bagage alleen wat losser zitten. Als zo'n sjorband met haken los trilt dan 'onthaakt' deze met het gevolg dat hij je achterwiel in vliegt en met het rond slingeren je kuit beschadigd en je nummerplaat en achterlicht even verbouwd
Ik heb nu op de SR43 wel een kofferrek waar Givi's oppassen. Ook al kan ik zijkoffers eraan hangen, nadeel vind ik de breedte.
Het rek fungeert meer als extra valbeugel.
Maar ik deed het ook wel eens zo;
Slechts een topkoffer, daarin de lichte volumineuze zaken zoals slaapzak, etc, ca 40 liter
Dan twee kleinere zijtassen met zwaardere spullen (keuken/potten/pannen/gereedschap)
die je over het zadel slingert of eronder door, waaien ze ook niet weg. 2x 15 liter=30 liter
Het gat tussen mezelf en de topkoffer opvullen met een roltas, ca 60 liter
Tanktas , ca 7,5 liter
Hoppa, zo maar even 137.5 liter bagageruimte.
Geen raar gat tussen jezelf en de topkoffer ivm wervelingen en niet te breed waardoor je nog lekker ergens tussendoor kan piepen.
Het rek fungeert meer als extra valbeugel.
Maar ik deed het ook wel eens zo;
Slechts een topkoffer, daarin de lichte volumineuze zaken zoals slaapzak, etc, ca 40 liter
Dan twee kleinere zijtassen met zwaardere spullen (keuken/potten/pannen/gereedschap)
die je over het zadel slingert of eronder door, waaien ze ook niet weg. 2x 15 liter=30 liter
Het gat tussen mezelf en de topkoffer opvullen met een roltas, ca 60 liter
Tanktas , ca 7,5 liter
Hoppa, zo maar even 137.5 liter bagageruimte.
Geen raar gat tussen jezelf en de topkoffer ivm wervelingen en niet te breed waardoor je nog lekker ergens tussendoor kan piepen.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06